Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

tirsdag 18. januar 2011

Finale barnerom

Gratulerer til finalistene som er plukket ut av Pia Strømstad, redaksjonssjef i MAMMA. Etter at dere har stemt, må dere titte inn på nettsiden til Mamma, HER ligger allerede noen av barnerommene fra galleri!

Hvert bilde har fått en kommentar fra Pia - spennende! Håper dere tar dere tid til å kikke litt ekstra på finalistene:)

1. premie: 2 sengesett i large fra BLAFRE. Verdi 1200,-
2. premie: sett til barnerom fra INTERIØRGLEDER.NO. Verdi 806,-
3. premie: gavekort fra BONORDISK. Verdi 500,-

LovePeacePionies

Et nydelig rom for en litt større jente. Tapetet er et blikkfang i seg selv, deilig at det ikke er skjult bak bilder og ting. Den hvite metallsengen og den lille kommoden med blomstervase understreker den sarte, lette stilen. Her er det ikke plass til leker og stæsj, men det er et rolig hjørne for søvn.

Hviit

Sengesettet med elg fra By Nord gjør hele rommet. Den tøffe industrihyllen rommer masse leker og bøker, det er viktig på et barnerom.

Rosaliga

Et gutterom med fine detaljer. Smart at sengen vokser med barnet og at nattbordet/hyllen henger på veggen ved siden av. Liker de tøffe detaljene som bilpute og den lyseblå tolix-stolen. Et rom som en liten gutt kan vokse i uten at alt må gjøres om.

Fru Fly

Rent og delikat, men morsomt fordi det er gjort plass til den gammeldagse skolepulten. Alle barn trenger et sted hvor de kan sitte å tegne eller pusle med ting. Bokhyllen som svever i luften med bok som ”tak” var en morsom detalj som sikkert kan fungere fint som nattbord også.

Shinedesign

Det er alltid en utfordring når flere barn må dele rom som det ser ut til at de gjør her. Køyesengen og metallsengen som kanskje brukes som sofa/dagseng gjør at det er god plass til flere. Samtidig er det godt med gulvplass å leke på. Morsomme detaljer som skyene på veggen, de fargerike klossene og tapetet (?) med epler eller trær eller hva det nå er som er synlig bak lekebilen, gir rommet farge og personlighet.

Lykkebo

Veldig søtt og gjennomført. De grå veggene og den røffe industrilampen gjør rommet litt edgy, det er tøft. Det er en stil ungene ikke vokser så fort ifra.

Hegemors store, lille verden

Et kult gutterom for en litt større gutt. Det er smart med sengen på hemsen som gjør at det er plass til å ha venner på besøk. Tøffe detaljer som bildene på veggen, den dype gråfargen og at det er sprayet Noah ruler på veggen, gjør at Noah helt sikkert syns han har et kult rom.

Harmonisk lykke

Det utrolig artige tapetet gjør mye med rommet. Det ser ut som om bildene på veggen tar opp igjen temaet fra tapetet. Nattbordet med dører er smart til å skjule og rydde bort ting. Her er det tenkt på at man trenger et sted å amme, lese om kvelden eller at barnet kan krype opp og kose seg på den lille benken ved siden av. Hvis den i tillegg har lagringsplass under lokket, er det smart. Blir veldig nysgjerrig på den artige hyllen på veggen.

Med et lekent sinn

Deilig med et barnerom som ikke er verken rosa eller lyseblått! Kjolen som henger på sengen indikerer at det er et jenterom, men her kunne det like gjerne ha bodd en gutt. Her er det mange artige detaljer, morsom gjenbruk og en leken tilnærming til barnerommet. Den brune veggen gir tyngde, og det er morsomt at grenen oppunder taket strekker seg over to vegger. Skapet over sengen, nattbordet, kommoden og lekekassen som er en gammel bruskasse er helt tydelig gjenbruk, men med et personlig preg. Jeg liker måten bilder og kort er hengt tilsynelatende tilfeldig opp med tape. I dette rommet er det faktisk rom for lek, det er ikke bare et utstillingsrom. Pluss for at det faktisk er plass til barnets leker.

Ralfefarfars paradis

Miksen av gamle bilder over sengen er et fint blikkfang. Morsomt med kaninlampen og sengetøyet fra Blafre som bryter med det gamle.

Avstemningen er avsluttet. Denne gangen kom det inn 1601 stemmer. HER finner du vinnerne.

25 kommentarer:

HJEMtenamor sa...

oioi mye fint, men ingen tvil om min favoritt!
gratulerer alle sammen!!!
stemt!

KROnPRINSESSENE sa...

GRATULERER til alle finalistene!
Mye fint ja, men jeg er heller ikke i tvil om hvilket som er finest :)
Men synes det var noen i går, som hadde fortjent topp 10...
Lykke til alle sammen.
Klem May Helen

Kikkis planet sa...

Gratulerer til alle finalister! Vanskelig å velge, SÅ mye fint!

maritamt sa...

Gratulera til finalistane! :) Var ikkje lett å plukke ut et rom å stemme på her ;)

an-magritt sa...

Gratulerer så masse, MASSE til de flotte finalistene! Så mange vakre barnerom!

Verdige finalister, og vanskelig å velge en å stemme på.

Lykke til alle sammen!

:)

Unknown sa...

å herlighet så mye fint!
lykke til alle sammen!
stemme avgitt;)

Duse Pasteller sa...

Hjelpe meg, her var det mye fint!! Fikk stadig en ny favoritt ettersom jeg scrollet meg nedover innlegget! Dette var vanskelig... Men utrolig inspirerende!! Selv for meg som ikke har barn - enda;)

Janni
Duse Pasteller

mali-mo sa...

Masse inspirasjon her! Jeg har allerede stemt på min soleklare favoritt;)

Er selv kjempeglad over å ha blitt plukket ut til galleriet, så kjekt!

Mia, New Room Interior sa...

GRATULERER til finalistene, jeg har min favoritt her!! Takk for at dere valgte meg ut til galleriet, det er en ære :-) Klem

Tone sa...

Verdige finalister altså! Jeg har IKKE klart å plukke en finalist blant alle de flotte rommene, så da blir det stemmer til alle favorittene :)

Tone

Conjo65@gmail.com sa...

Gratulerer alle flotte finalister (og til de som kom med i inspirasjonsgalleriet) Mange vakre inspirerede barnerom. Jeg har stemt på min favoritt :-)
CC

Traveling Mama sa...

I love them all!

Martes atelie` sa...

Så mye fine inspirasjonsbilder både her og i inspirasjonsgalleriet;)
Har stemt på min favoritt!

ralfefarfars paradis sa...

Så hyggelig å bli valgt ut til finale- i så fantastisk selskap. Mye inspirasjon å hente her;)

Anonym sa...

Koster medlemskapet som interiørblogger noe?

Ellen sa...

Gratulerer så mye til finalistene, heldige dere som får vise frem fine rom og konkurrere om flotte premier!Her er det jammen vanskelig å velge hvem man skal stemme på!
Gratulerer til dere som kom i galleriet også, det er sikkert kjempegøy å bli vist frem der også!
Lykke til til finalistene!

Janet sa...

Oi, så jevnt i toppen. Dette blir spennende. Mange herlige rom her, men jeg har bestemt meg for ett ;)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Woop woop! Dette er FESTELIG! Meget stas og en ære, jeg smiler og hopper og er kjempe glad!
Takk for alle stemmer, dere er gode dere :D

NIB sa...

Hei hei! Nå er det spennende, altså! Så tett i teten:):)

Her hos oss er det gratis å være medlem:)

4childrenorganic sa...

Her var det mange flotte barnerom - mye fin inspirasjon å hente!
Hilsen Anna

Fru Rosas Hjem sa...

Du store så mye fint!!!!!!
Jeg klarte ikke å bli enig med meg selv hvem jeg likte best for jeg likte ALLE nemlig!!!!! Så heldig dere er så har så flotte barnerom å vise frem :)

Men jeg har stemt, men det bel ganske så tilfeldig for jeg synes alle var fine :)

Anna G. sa...

Tack för alla dessa inspirerande barnrum! Nu har jag sagt till fransmännen att rösta också:
http://lamaisondannag.blogspot.com/2011/01/chambres-denfants-sur-nib.html

Grønne Drømmer sa...

Utrolig mange fine barnerom og inspirasjon:)

Holder en knapp på Harmonisklykke(Sne), dette er en fantastisk blogg.

Kathrine.

Wimona sa...

Dette var ikke så lett.Synes faktisk at nesten alle var kjempe flotte.

Lykke til!
Hilsen
Sassi

Anonym sa...

Her var det mange mammaer som hadde pusset opp rom til ungene sine. Fint og søtt, men ikke mange artige, kule ideer. Noah ruler rommet var derimot kjempebra!