Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

fredag 24. september 2010

Nib roadtrip: Handygirl på Nøtterøy

Kjersti Skjellaug (29) og samboer Lars Erik Ormann (29) med lille Lukas (2) var i utgangspunktet ikke på jakt etter ny bolig. Etter to fullførte oppussingsprosjekter sammen, så de frem til å nyte drømmen i bygårdsleiligheten med rosetter og stukkatur. Helt til huset til Lars Eriks bestemor ble ledig.

Nøtterøy, idyll, sjø, hage og utsikt! Denne muligheten kunne de ikke la gå fra seg, og sammen ble de på nytt eiere av et hus som var i behov av en grundig oppdatering. Og det eldre huset kunne virkelig ikke havnet i bedre hender. Med en langt over gjennomsnittet handy dame, solid oppussingserfaring og et særegent blikk for interiør skulle det få gjennomgå en fantastisk forvandling og fremstår nå i ny og delikat drakt.


Nib-jentene er på besøk hos fantastiske Kjerstis Lykke! Dette er første innlegg ut i rekken av vår nye "Roadtrip" serie, juhuuu! Utover høsten planlegger vi flere glade roadtrips til de fantasiske bloggehjemmene vi vet er der ute!



-Jeg heller alltid til den duse, lyse fargepaletten, både når det kommer til klær og interiør, sier Kjersti. For eksempel har jeg ikke ett rødt klesplagg! Jeg kan like det fargesterke hos andre, men hjemme må jeg ha det duse; hvitt og støvete pasteller istemt grått og svart for å trives best.

Hvem skulle forresten tro at denne vakre jenta har sin egen kapp- og gjærsag stående i bakhagen, flittig i bruk til egne møbelprosjekter? We love it!


Kjersti og Lars Erik. Flotte og gjestfrie - vi kommer gjerne igjen! ;-)

Kjersti er ivrig gjest på Finn.no, og mange av møbelskattene sine har hun derfra. Spisestuebordet er opprinnelig et mørkbeiset Bombaybord, badet i silkematt hvitmaling.
-Ved å variere mellom å kjøpe brukt, lage selv og kjøpe nytt, får vi mulighetene til å gå for flere av tingene vi virkelig ønsker oss. Rundt spisebordet står det som vel er blitt Ray og Charles Eames fremste kjennemerke, vakre Plastic chair, sammen med Tolixer, Trip Trap og sittebenk fra Finn i ny og lysgrå drakt. Over bordet henger store, trendy industrilamper fra House Doctor.






Fru Pink og Kjersti har en kjøkkenprat.

Sukkertøyet fra Smeg kan virkelig gjøre et helt rom, og hos Kjersti er det prikken over i`en i hovedetasjen. Veggen mellom stue og kjøkken er slått ut, og har gitt plass til kjøkkenøy med en liten spiseplass. Det store, flotte skapet med småskuffer er også et av Kjerstis mange Finn funn. Det har levd et tidligere liv på et apotek i Holmestrand, og ble hentet i rushtrafikk på lille julaften - denne jenta er hekta på interiør!

Kjerstis hjem er spekket med detaljer av både nyere og eldre dato, og kjøkkenet er et rom hvor man bare nyter hennes evne til å skape spenning i interiøret. En kvist som oppheng til kluter og oppvaskbørste, fire flasker San Pellegrino og norgesglass i en gammel kasse på gulvet, cookies i en glasskrukke og støvete farger iblandet stål og sort i tillegg til det hvite. Deilig!









Underveis i "opp -på -bordet -posingen"! Kjersti og Storeflittig.


Sofakroken befinner seg i den andre enden av allrommet, og her finner vi Kjerstis signatur på sofabord og TV-benk, samt på noen av sofaputene.



Ja, du leste riktig! Når vi andre til nød lar oss inspirere til å lage et pallebord, velger Kjersti i stedet å snekre hele bordet selv!
-Det tok jo maks en time, smiler Kjersti. Maxbo er rett i nærheten, og kapp og gjærsaga gjør jobben sin! Hjulene kjøper jeg på Clas Ohlsson, og bordet beiset jeg i drivved.

Kjersti har en enestående evne til å skape et hjem med den perfekte miks mellom nostalgi og industri synes vi. Iblandet alle de sarte, feminine detaljene, finner vi den lille brytningen i store stållamper, robust treverk og svart som blikkfang.



Skapet er også et Finn funn, og som spisebordet var det opprinnelig i mørkbrun
Bombaystil. Men det hadde den riktige formen, så Kjersti overså den utdaterte looken og fikk frem potensialet i møbelet ved å gi det en nydelig lysgrå farge.





Soverommet er i en klasse for seg, ikke sant Nib-lesere? I vår soveromsutfordring vant Kjersti som kjent en velfortjent annenplass med sin drøm av et soverom. Selvsnekret sengegavl med drivved-finish, betonggulv og blandingen mellom det røffe og romantiske uttrykket gikk rett hjem også hos dere lesere. Soverommene ligger i underetasjen i huset, og Nibjentene var så heldige å være de første ut som fikk se tegninger til påbygget paret skal i gang med til våren. Da skal soverommene få komme opp, og fasaden få en makeover. Dere kan virkelig glede dere til å følge Kjerstis Lykke videre, dette huset vil få et fantastisk uttrykk.









Lukas (2) har fått et så herlig gutterom! Til og med en ekte Vespa har fått plass!






Stor og liten finner tonen. Lukas og miniPinken.










Fra venstre Storeflittig, Kjersti, IfraLahell, miniPink og fru Pink.

Nib-jentene takker så varmt for seg - dette var en pangstart for oss!
Du kan lese mer, og se flere bilder fra dagen vår her

Har du lyst på besøk av en gjeng fnisende, skravlete og interiørglade jenter? Ta gjerne kontakt med oss på norskeinteriorblogger@gmail.com.

We`ve been visiting the gorgeous blogger Kjersti from Kjerstis Lykke. Our first roadtrip with Nib! We`ll continue visiting exciting bloggers once a month.


VIDEO FROM OUR ROADTRIP HERE.


41 kommentarer:

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

For et langt og godt innlegg. Her var det masse inspirasjon å hente ♥

Jorid + NOE Blog sa...

Helt fantastisk!!! Nydelig hjem :-) Kjersti er bare så flink!

Ha en fin helg jenter!
Klem Jorid

Små hjertedømmer ♥ sa...

Fantastisk!
Så gøy at innlegget var så langt og
så maaange fine bilder. Når dere har
hvert litt rundt omking, kan dere gi
ut bok :)) Den hadde ihvertfall jeg kjøpt.

Ha en fin helg, SMIL i fra meg :))

Cecilie sa...

Helt NYYYDELIG! <3

Tove sa...

FANTASTISK!!!! Jeg er avhengig av å ha farge rundt meg, men dette hjemmet hadde jeg nok også trives i:) Nydelig hus med så mye personlighet og flotte ting og kjempefine bilder! Gleder meg til å se resultatet av flere roadtrips:)

Marianne Lande sa...

Kjempeflott reportasje!! Så flinke dere er!! Bra skrevet & supre fotos!! Gleder meg til neste hjemme-hos by NIB :) Kjersti har jo bare et helt nydelig hjem med noe av det mest personlige & vakreste preget jeg noengang har sett, tror jeg. Helt nydelig!!

små og store drømmer sa...

Så flinke dere er :)
Takk for titten inn i huset til Kjersti og familien. Gleder meg til neste besøk.
Morro med film også. Tommel opp!
God helg.

Dronning Maud sa...

Helt unikt! Hus med sjel og personlighet!

Hulda sa...

Kjemepflott og gjennomført hos Kjersti! En herlig reportasje dere har laget!

Kristin sa...

Herlig!

så moro med roadtrip!

vicky sa...

vilken fin blogg du har. Så fint du har i ditt hem! Massa härlig inspiration.

Snuskebassa sa...

Noe så flott! Veldig bra med mange bilder!

s h i n e d e s i g n sa...

For et flott hjem med mange fine detaljer! Gleder meg til flere road-trips jeg :-)

"En Vintage Drøm" sa...

WoW! Pusten ble nesten tatt i fra meg, dette var ett flott hjem!! Og så mye selvgjort! Elsker det! Tror jeg må lese en gang til...

Hege sa...

Heisann!
Kjempe-kjekt innlegg - og ja dette er et stilig hjem!
Elsker når folk lager ting selv slik Kjersti gjør:-)
Tusen takk til Storeflittig(Solveig!) for koselig kommentar inne hos meg - du er go´du:-)
Ha en fin helg,
klem Hege.

re:signert sa...

Hei Solveig! For en deilig reportasje da!! Flott, deilig, lyst! Er bortreis neste uke. Skal på raodtrip for Byggmakker!!! Holde inspirasjonsforedrag. Hjemme neste uke først torsdagen. Kan vi ikke ringes? Du fikk koret mitt? Signe PS. Hvor laster jeg ned NIB logen?

My home is my Castle sa...

Kjempemoro å se og lese, en herlig reportasje :))
Enig med ei over her at mange blider er bra..
Og videoen var utrolig flott !!
Et nydelig og lekkert hjem !

Klem,Kari

Herman Grans ♥ sa...

Kjempegøy innlegg :)
Ser fram til fleire sånne :)
God helg!

Hanne Mette sa...

Flott reportasje fra et utrolig flott hjem. Kjersti har en utsøkt smak og er imponerende kreativ. I tilegg er hun ei skjønn jente med masse varme. Lett å se at dere hadde det koselig hos den lille fine familien.
Gøy å se huset fra nye vinkler også.

Gleder meg til neste roadtrip-innlegg. Dette var en god ide.

Elin | Draumesidene sa...

Vakkert! Alt saman! Og så er Kjersti ei skjønn jente, og det er det beste med alt! :) Flott reportasje, gleder meg til neste!

Og tusen takk for så fin helsing inne hos meg! Håper dokke dansa litt? ;)

Klem E :)

KATRINES INTERIØR sa...

Et helt nydelig hjem er dette!! Virkelig vakkert fra a til å, den minste detalj er vakker!!! Et skikkelig drømmehjem :D Kjersti er så flink!!!

Maria sa...

For et fantastisk interiør!! All ære til de kreative beboerne.

Nå fikk jeg også lyst å en kapp- og gjærsag, selv om bråkete maskiner er litt skummelt... :-)

Astrid sa...

Flotte bilder fra et flott hjem. Takk for titten :-)

mi-rachel sa...

nydelig og så koselig hjem!
så gøy at dere gjør en slik ting!!
well done!

Maylen Bertelsen sa...

Fantastisk hjem, supert innlegg, dere er kjempe flinke! Ser frem i mot flere god biter utover høsten:)

Linda Camilla sa...

Nydelig og originalt! :)

Maruska sa...

Uten tvil den beste "hjemme hos" reportasjen her på NIB!!!!!
Kjersti er SÅ flink og til inspirasjon for oss alle!!!
God helg fra meg!
Marie

Bettum Villa sa...

Hurra for NIB! Kjempe fin reportasje. Og snakk om fint hjem!! Kjersti er virkelig flink ;)

Dere får si ifra hvis dere noen gang er på jakt etter et "mørkere" hjem. :) For da er dere velkommne hos meg :D

Klem Madelén

Landcharm sa...

Et nydelig sted med herlig stil!

Tina sa...

Jeg synes det er helt utrolig at dere gjør sånne reportasjer, bare for å glede oss leserne. Tusen takk!

Kjersti er en ener i interiør, ingen tvil! Hun er nok en ener i fotografering også, for uten å kritisere dere synes jeg hennes bilder fra eget hjem er hakket mer stemningsfulle.
Kanskje det er fordi hun tar som oftest bare bilder av enkelte utsnitt av rommet. Sånsett var det jo fint å få mere overblikk :)

Gleder meg til neste reportasje!

Svenngården sa...

For en flott reportasje!!
Og Kjersti har det heeeelt vanvittig fiiint!
Gleder meg allerede til neste!
Så gøy med langt innlegg :D

Fabrikken sa...

Kjempebra idé å lage slike reportasjer. Og for en pangstart med Kjerstis kjempeflotte og idylliske hus :) Gleder meg til fortsettelsen!

Klem fra Lene

Anonym sa...

Takk for et inspirerende innlegg!
Et nydelig hjem!
Fru Pink...kunne ikke unngå å legge merke til sokkene dine...hi hi, en av hver;O))

Anonym sa...

Beklager...det var storeflittig sine sokker..fnis ;O))

NIB sa...

hihi - hvis du ser ekstra godt etter ser du at jeg har byttet til det siste bildet - det skulle jo på trykk:) men så tok vi med noen "mellombilder" også. helt uredigert -som dere skjønner:)) sånn går det når en kjører båt til oppdrag!

solveig storeflittig

chelsea lee sa...

what an amazing house! I love the crate/bookcase on wheels. So bright and white...Scandinavia really does have the most amazing light!!

Maya: sa...

Nyyydelig! Så moro at dere har begynt med dette, gleder meg veldig til å se flere boliger fremover. Dere har noen gode ideer jenter:)

Maya

Hem och Lycka sa...

Superfint reportage!

kram Mia

Gisel sa...

Realmente, bello todo.
Nada mas elegante y hermoso que la sencilles
Cariños Gisel

Tracey sa...

Amazing images. I have blogged this here. xx Thank you for the beautiful pictures. I am a new fan NIB!! Can you write in English too by any chance? xxx

http://procrastinationmama.blogspot.com/2010/10/you-had-me-at-hello.html

Satu sa...

absolutely beautiful!!! :)