Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

torsdag 30. september 2010

Lopper i blodet

I morgen er det duket for ny utfordring. Det skal bli så spennende å se hva slags lopper dere har der hjemme. Vi skal prøve ut en ny linkemåte – så vi kan se små bilder av innleggene deres her på forsiden av NIB. Vi håper det vil bli enda bedre enn tidligere. Vi gleder oss litt ekstra, fordi Home & Cottage skal være gjestedommere. Det blir en spennende omgang!

Kardemomme fra Huset ved Bekken takker for seg som gjesteblogger her på NIB, og vi er så UENDELIG glade for alle de flotte innleggene hun laget om loppis. Her kan du se hennes innlegg, hvis du er på jakt etter loppeinspirasjon. Kardemomme er en slik blogger som inspirerer i hvert eneste innlegg,og som har sjel og personlighet. Vi må bare anbefale bloggen hennes på det varmeste, hvis du ikke allerede kjenner denne flotte personligheten og hennes interiørinnfall.

Det bringer oss inn på at vi har en ny blogger som vil hjelpe til her inne. Vi var på roadtrip til Kjerstis lykke, og hun vil være med å lage liv her inne fremover. Hun starter med å hjelpe oss med loppeinspirasjon.

Her er noen tips fra oss, hva en kan lete etter på loppemarkedene som herjer landet om dagen.

Sommerhusstil

Du trenger: Tremøbler med svung. Pastellfarger og gule kontraster. Settehyllen et MUST. Bruk gjerne moderne innslag sammen med loppene, som Fiducia – det hever helheten. Blomsterplansjer eller florautsnitt får en ikke nok av. Bilder fra Fru Pink.

fru pink loppis

156

124

Industri og nostalgi

Du trenger: Møbler med naturlig patina, som krakken under. Rett skap med enkel form - bruk gjerne Jotuns “demring”. Hvitt Apotekerskap og nye håndtak er en stor trend, for ikke snakke om industrilampen. Et must! Vekt i emalje – og andre ting i emalje passer perfekt, uansett om du er nostalgiker eller trendrettet. Bilder fra Kjerstis lykke.

7

3
2

6

Kjersi om loppefunn:

Jeg ser etter:

Nå skal det sies at jeg bor vel ikke akkurat i kjernen av der de beste loppisene befinner seg, men allikevel så er jeg alltid optimistisk når jeg tar meg en tur. Jeg ser ofte etter gamle skap, melkespann, små krakker, og nostalgiske ting til barnerommet.

Form:

Jeg retter meg ikke inn på én spesiell stil, og kan like gjerne falle for en stol med rokokko ben, som en retro kommode. Hjemme hos meg har jeg en salig blanding av det meste, men de største møblene (som jo dominerer mest), har som regel litt enklere former.

Drømmekupp på neste loppis:

Jeg har i flere år vært på jakt etter et "karlekammerskab", som det heter på dansk. Jeg liker best de med én stor dør, og det skulle vært perfekt som klesskap til sønnen min. I Norge er disse skapene sjeldne, og ofte veldig dyre, men i Sverige og Danmark kan det jo virke som om "alle" har et! Min jakt fortsetter!

1 kommentar:

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

Det høres virkelig ut som neste utfordring kan bli skikkelig gøy. Gleder meg til å se alle bidragene! ♥ Kan hende en til og med kan delta selv også :)

Med ønske om ei god helg til alle.