Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 29. september 2010

Ubehandlet tre - kun for moteslaver? Stjel stilen fra Filippa K.

Forrige onsdag var vi invitert på åpningsfest for Filippa K's nye butikk i Oslo (Øvre Slottsgate). NIBjentene syns glamour og champagne hørtes morsomt ut, tok med kamera og hadde en hyggelig kveld.

Festen hadde lite med interiør å gjøre. Med over 250 mennesker i et lite butikklokale, var det vanskelig å se noe annet enn rumpen på næreste homsepatruljeprogramleder. Men fest var det. Og champagne. Og makroner!

Butikklokaler er en uendelig kilde til inspirasjon for oss på NIB. Ofte tør butikkene å "ta den helt ut", slik at en kan finne inspirasjon til eget hjem i en (forhåpentlig) modifisert form.

Filippa K har lagt seg på en utrolig elegant, luksuriøs og samtidig kjellerrå stil. Filippa Knutsson har selv vært sterkt involvert i interiørprosessen i butikken, og hun har hentet mye av inspirasjonen fra egne hjem. Vil du se hvordan Filippa har det hjemme kan du klikke her eller for enda mer her.


Bilde: Filippa K

STJEL STILEN

Ubehandlet panel. Lett tilgjengelig på din næreste byggforhandler.


Getonggulv. Kan en støpe selv, eller få lagt fra ca 350 kr kvm.


Finpusset mur. Skal du gjøre dette inne, må du passe på at veggene og gulvet tåler tyngden. Du kan også bruke den fantastiske frescomalingen fra Pure & Original.


Sisalteppe. Får du kjøpt nesten over alt om dagen, -hot og trendy.


Store treknotter. Feks Dots fra Muuto


Speilblanke flater. Hove speil fra Ikea passer perfekt til Filippa K stilen.


Tynne offwhite stålrør. Et hvitt Hay Tray table ville vært riktig stuebord.


Har du lyst å se mer fra festen legger vi til noen bilder her. Kjendisblogging, hihi. Lover det ikke skal bli så mye av det, altså, men vi klarte liksom ikke dy oss.





(Storeflittig)



(Julie IfraLahell hadde allerede stjålet stilen. Trendjenta:)






(Julie IfraLahell med en venn.)

Vi følte oss riktig så hjemme. Send gjerne flere invitasjoner til champanje og makroner, vi stiller som dere skjønner med kamera:):)


HVA SYNS DU? UBEHANDLET TREVERK - KUN FOR MOTESLAVER?

16 kommentarer:

NIB sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
NIB sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
små og store drømmer sa...

Kult. Digget interiøret. Men tror ikke jeg kunne hatt det såå fresht hjemme i min lille leilighet. Perfekt for en butikk da.

Takk for titten.
Tror jeg får ta meg en tur til butikken snart. Filippa K har mye fint :)

Simones Country Home sa...

Det er ut for mange år siden, ikke mye vakkert! hehe Det er min mening da. ;o))

Simone

Little Cottage sa...

Uffda! Ubehandlet tre hadde vi mere enn nok av paa 80-90 tallet! Sisal tepper er koselige, synes jeg!
Ho-ho - Det var nok en god del silikon paa det kjendis-partyet :o)
-Sylvi

Anitas Interiør verden sa...

Ville nok ikke hatt det i heimen men synes det var stilig i det lokalet...hver sin smak sa kjerringa.
Teppet likte jeg

Klem Anita

Linda Maria Szücs sa...

Flotte bilder. Enkelt og fint lokale. Mote og interiør henger tett sammen, så ingen grunn til å unskylde seg! Og alltid gøy å se fine kjendiser ;) Dere selv inkludert! Ja til makroner og champagne!

Bettum Villa sa...

Det ser jo veldig moderne og fint ut, men ikke en stil jeg ville hatt i mitt hus.

Klem Madelén

Bryne sa...

Hei,
Ubehandlet tre vasket med ren tyrisåpe fra(www.frublaa.no) Vårt tilbygg blir i furu. Vasket innvendig og ubehandlet malmfuru utvendig. Synes det er flott at ubeh. furu kommer tilbake. Hilsen fru Blaa

Kardemomme sa...

Skulle ikke forundre meg om vi drar inn furua igjen snart. Jeg har sluttet å si "aldri", og venter med spenning på om jeg lar meg rive med av dette. Jeg liker jo naturmaterialer. betong, tre og saueskinn, og dette går jo i den retningen. Tror jeg synes det var litt stilig jeg :)) Er ikke så heldig å ha klær fra Filippa K, men en kopp har jeg i hvertfall :))
Må innom og titte på den linken om betong og maling. Vi har en stygg peisvegg som burde skiftes ut.
Så gøy for dere å være med på dette alle sammen :))Klem fra Kardemomme :))

Åpent^hus sa...

hm
artig med slike sneak peaks, men er dere sikre på at NIB skal være stedet for sånne celebrity-dekninger? Da har vi flytta oss en del fra grunntankene, har vi ikke? Har dere ønske om å få frem kjendisbloggere og vise dem i "trendmiljøer" og happenings?
(ment som et forsiktig og konstruktivt innspill) OK å diskutere sånt, er det ikke?

Solveig sa...

Helt ok å diskutere! Det er flott:)
Vi var litt usikre på å legge ut bildene av de som var på festen, men så tenker vi på NIB skal kunne nå ut til mange. Og kanskje får NIB flere følgere, når en ser hva vi på NIB driver med?

Ikke for å skape kjendisbloggere - men for å skape blest om alle de 1400 flotte interiørbloggerne.

Vi kunne jo såklart fokusert kun på kjendisssiene i dette innlegget, men jeg tror dere kjenner oss så godt, at det ikke er det NIB skal eller vil være:)

Vi har sett trenden med ubehandlet treverk og betong lenge nå, og syns det passet å "ta den opp" nå.

Vi skal jo "inspirere og bli inspirert" og da kan det kanskje være kjekt å få litt anerledes input iblant:)

Ellen sa...

Ooooh, for et celebert innslag!
Artig med litt av hvert forskjellig synes jeg, og dere er flinke til det altså:)Artig innlegg, og veldig inspirerende!Alltid morsomt å se hva som rører seg i interiørtrendene!Det er jo mange mange mange forskjellige interiørstiler blandt oss NIB-bloggere, og det er alltid artig å bli litt utfordret på ting:)Synes bildene er rålekre, det er vakkert og stilrent:)
Flinke NIB-damer:)

Åpent^hus sa...

som sagt: sneak peaks på trender er flott, men lurer på om dere skal vurdere se-og-hør stilen om hvem som var der.

Kristian Severin Skeie sa...

Det dårligste klesplagget jeg har kjøpt i hele mitt liv, kom fra Filippa K., faktisk.

Concept Interiors sa...

Endelig litt moderne innlegg her!!!!!Så deilig, med noe som ikke alltid er nostalgisk og nusselig!!!!Liker det og, men Norske interiørblogger bør favne om alle stiler, og det er desverre lite innen trend og strammere design.Kult innlegg, og flink fotograf. Syns bilde av Jenny Skavlan var spesielt bra.Stå på, og flere butikker er på ønskelisten!!!Si ifra om dere trenger flere reportere!