Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

fredag 1. april 2011

Utfordring April: Gjør det selv

Bloggere med verktøy! 363 inspirerende DIY prosjekter! Her finner du de beste prosjektene, som faktisk er gjennomførbare. Lurer du på noe, kan du jo alltids spørre bloggeren inne på deres blogg:)

Øverst finner dere de tre vinnerne, finalister og galleri. Under er alle linkene samlet, slik at du aldri skal gå opp for et helgeprosjekt, hihi.

Gjestedommer denne gangen var herlige Signe Schineller fra Sinnasnekker'n og bloggen RE:SIGNERT. Er hun ikke tøff med verktøy?


1. plass URBAN RETRO

Arkivskuffer brukt som hylle. Artig og dynamisk satt sammen, med fine farger og detaljer. Effektiv oppbevaring på en annen måte. Dette er bra gjenbruk.

2.plass FJELDBORG

Veggskap: Fint med svevende skap uten ben. Pen farge, pent hengt. Og ikke minst helt riktig valg av tapet inne i skapet! Gjennomført.

3. plass ELDRIDS

Bord laget av vinduer og kasser. Massivt, men lett og delikat. Enkelt og gjenbrukslig. Oppevaring under vinduet lar deg se gjennom.

FISHERMANS DAUGHTER

Lampefot med bøker: Orginalt med gjenbruk av både bøker, lampe og skjerm. Denne demper i tillegg virkelig akustikken i et rom.

SVEITSERHUS OG ROSEHAGE

Gammel kommode gjort om til dobbelvask. Bare hvitmalt, ja, men her har kommoden fått frem sitt potensiale. Fint også med bevarte beslag. Det nye møbelet har fine former mot hverandre, og porselensvaskene hviler pent oppå.

EKTE INTERIØR

Festlig flyhylle. Dette prosjektet er svært gjennoført; detaljert men enkel. Pent og delikat, selv om det er svært så lekent!

GØY PÅ LANDET

Regnetavle laget av lekegrind. Dette er en fin ide. Kan benyttes både som regnetavle eller en kan også henge smykker eller klær på. Eller ta litt litt tøy og bøy! Fint med flere funksjoner og løsning med tapeten bak. Helheten teller også.

I EN ESKE

Sledehylle. Orginalt, brukervenlig og dekorativ. Et sleden fra familien er det jo høyst nostalgisk. Artig løsning.

PRYDELIG

Flettet teppe. Jeg er glad i de gamle tradisjonene, og bestemor har et vevd teppe på kjøkkenet. Her brukes en gammel tradisjon på en ny måte. Teppet er laget av et halvt dynetrekk, og det er jo ekstra bra. Ikke trenger en vev heller.

DESIGNHUND

Stol med lærsmak. Artig laget. En detaljrik stol med maks stilmiks. Kreativt og annerledes løst.

CILIPUS

Arkivtralle med tapet og dymo.

MAMA TAMO

Tapetmosaikk.

MAYA: ELEFANTER KAN FLY MED BALLONGER

Dyriske knotter

FJASEVAS HUSET

Egensnekret spisebord

OPALVEIEN

Bug lampe laget med strømpebukse og tesil.

CONSEPT CONSTANCE


Lampe inspirert av Shady Tree av Nicolette Brunklaus.

CLEMENTINE

Speil fra egenproduksjon.

MRS HARDY

Spisebord laget av forskalingsplank.

FOREVER LOVE

Pute laget av gamle jeans.

PROJECT VIBES GATE


Slammet murvegg.

ROMANTISK RETRO

Lampe laget av staffeli, med stedsnavn inne i skjermen.

ALL OF IRINA

Lintøyskap med akrylbein og tapet.

MISSBUCKLE

Lampeskjerm uten skjerm

KLABB OG DATT

Lystre (eller lysfontene?)

DEN GODE FEEN

Dukkehus, her må du se inni også.

DRAUMESIDENE

Drivverkbord.

LIVS LYST

Stuebord med planker fra 1700 tallet.

BJØRKLUND

Skap med dører av gamle vinduer.

MALI-MO

To Ivar-kasser fra Ikea blir minikjøkken.



NIB utfordringen annonseres den 1. i hver mnd. Utfordringen stenger den 7. april kl. 21.


10 bidrag plukkes ut av Signe Shineller til finale og avstemming. 1-3 plass vinner fine premier. 20 bidrag vises i inspirasjonsgalleri.












































































































































































































































































































































































42 kommentarer:

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Flott utfordring!
Her blir det nok maaaaange kreative og inspirerande bidrag!:)
Er det ok med 2 bidrag denne gongen?
Mvh, Bjørg :-)

NIB sa...

Hei Bjørg! Vi gleeeder oss! Klart det er ok med 2:))

Agnethe sa...

Så kult! Og jeg klarte ikke helt å bestemme meg for hvilket jeg skulle velge, så mulig det kommer et bidrag til fra meg. :) Nå skal jeg surfe litt rundt blant de flinke bidragsyterne.

Åshild - prydeligbloggen sa...

Gøy utfordring! Litt usikker på om det bare var for NIB-medlemmer - så hvis det bare er det, får dere fjerne innlegg nr. 32! :)

Nin sa...

Så spennende!!!!Gleder meg til å se bidragene!

Tina sa...

Spændende udfordring - Glæder mig til at se alle bidragene - Rigtig god weekend til jer alle :-)

designhund sa...

oi, så gøy utfordring!
helt klart mange 'handy' jenter her ute.
koser meg og klikker rundt,
disse utfordringene er forresten en bra ting
når det gjelder å titte innom andre blogger man vanligvis ikke besøker også!
klem fra Tone

Beate sa...

Spennende!!

Men hvor melder man seg på?

Sukkertøy for øyet sa...

Ser det er flere som har meldt seg på med ulike bidrag, kan man delta så mange ganger man vil? Trodde man måtte velge ut en ting jeg!

...Utrolig ange kule og unike bidrag allerede!! Dette blir morro :)

Anonym sa...

Så mange flotte bidrag, og mer blir det :)
Spennende... Jeg har ikke vært med før, artig å kunne få vise frem noe man er stolt av å ha laget!

Mvh Ida! :)

Unknown sa...

KAN NOEN GI ET HANDY-GIRL KURS I OSLO ELLER BÆRUM????HAR KJØPT HUS OG VIL GJERNE FIKSE TING SELV OGSÅ, IKKE ALLTID VENTE PÅ MANNEN MIN...
JEG ER SUPER KEEEN OM NOEN HAR TID!

Gunnhild sa...

da har jeg sendt inn et bidrag for alle første gang, kjekt at det går ann, selv om man ikke er medlem!
mye flinke damer rundt omkring, gøy å se!

meis

ReVinyl sa...

Hei! Jeg har også sendt inn bidrag for første gang. Eller retter sagt to bidrag, siden det stod lengre opp i kommentarfeltet her fra Nib at det var greit....

Fantastisk mange flotte bidrag, og kjempemorro å surfe rundt på de mange forskjellige flotte bloggene og få masse inspirasjon...Hurra! :)

- sa...

Gurimalla så mye fint:)

Elin | Draumesidene sa...

Heisann NIB damer! Supre bidrag som har kome inn! Eg la til eit innlegg som stod på bloggen min for nokre veker sidan, men fann ut at eg skulle lage eit nytt. Ikkje minst for å fortelje litt meir om bordet, og ta bort ramme og signatur på øverste bildet. Eg ligg no med link på både nr 7 og 126. Fint å liggje som nr 7, er det mogeleg å leggje den nye linken dit?

Takk for at dokke lagar til desse utfordringane! Kjempefint å få samla så mange gode idèar på ein stad! Og så finn eg alltid mange, nye flotte bloggar!

Klem Elin

Unknown sa...

Oisann, så mye fint her allerede!
Lurer på om jeg hiver meg med, må bare tenke litt og rydde noe ;)
Flott utfordring forresten!
Det hjelper ikke akkurat nå som jeg skal ta eksamen, vil heller lage masse av det som blir vist :/
:D

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Spennande-og inspirerande-utfordring☺

Klem M♥

Min stil sa...

Oj, så mange flotte bidrag. Har lyst å melde meg på jeg også, men har ikke vært med tidligere, og er litt usikker på hvordan man melder seg på? Skal jeg sende bilder på mail? Håper på svar.
Jeg har i alle fall laget ett innlegg med noen av mine gjør det selv prosjekter.
Mvh Susanne

Liftup sa...

Veldig kjekt med slike utfordringer. Artig med så mange kreative mennesker:)

Unknown sa...

Så mye inspirerende!
DEtte var gøy!!

NIB sa...

Hei hei!

Herlige linker og bilder! Blir så glad av å se så mye inspirasjon.

Til min stil: hvis du ser helt nederst i innlegget, under alle linkene ligger det en blå knapp med en frosk på. Trykk på frosken - så kommer det opplastningsmulighet.

Til Draumesidene: litt leit, men kan desv ikke flytte link opp, men hvis du vil kan vi slette nr 7:)

Hei godeste sukkertøy ida! Vi jentene snakker stadig om alt det fine du har hjemme og det hyggelige besøket i prinsessegata! Vi pleier å godta 2 bidrag fra hver blogger.

Elin | Draumesidene sa...

Takk for svar NIB :) Eg har på ein måte to bidrag, den første viser bordet eg har laga, medan den andre også har bilder av tavla eg har laga som heng over bordet. Kanskje det berre kan vere slik, sidan vi har lov å ta med to prosjekt? Viss ikkje kan dokke slette det første.

Nyt veka!
E

Unknown sa...

Det er helt utrolig å se hvor kreative disse vakre damene er! Snakk om inspirasjonsboost:)

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Kan man legge inn bilder her uten at jeg selv har blogg ?

ANETTESHUS.COM sa...

Hei. Mulig dette har gått meg hus forbi og at dere har forklart dette for NIBs medlemmer tidligere, men hva ligger i "Ditt bidrag vil kunne benyttes også i andre medier. Ved å delta i utfordringen aksepterer du dette"? Jeg vet at enkelte unngår å bidra med bilder i frykt for å miste opphavsretten til bildene sine ...

Anette

NIB sa...

Hei Anette:)

Jeg trodde vi hadde mailet om dette, men vi kan jo ta det en gang til:)

Vi samarbeider med Klikk.no, og noen ganger plukker de opp vår utfordring - noe som gjør det mulig å vise frem bloggene for et enda større publikum enn det vi har her på NIB.

I barneromsutfordringen fikk også noen blogger skinne på Mammas nettsider.

For å kunne "spre budskapet" om de inspirerende interiørbloggene - og ikke samtidig bruke dagesvis på å samle godkjenning til bruk av bildene i etterkant, skriver vi det på denne måten. Det er på en måte våre konkurranseregler, og ønsker man ikke å se sine bilder i andre media, lar man være å bidra.

Vi selger ikke bloggernes bilder!
Vi håper på forståelse for dette:)

NIB sa...

Ingrid:
Alle er velkomne til å være med, med eller ut blogg:)

Fru Hansens Kreativiteter sa...

Takk for svar :)

ANETTESHUS.COM sa...

Jada. Det er vel og bra:) Men hva med opphavsretten? Fotografer vil neppe bidra med bilder i NIBs konkurranser.

Anette

NIB sa...

Opphavsrett er alltid bloggers.

Vi sprer det glade budskap, og har ingen ønsker om å overta rettigheter.

Husk at vi prøver å spre glede og kunnskap om bloggene, og heldigvis har vi ingen skjulte agendaer!

ANETTESHUS.COM sa...

Jeg forstår godt at dere ønsker å spre "det glade budskap" og vil gi bloggere positiv omtale. Jeg har ærlig talt aldri trodd at dere har noen skult agenda. Men det må da være lov å ønske seg mer info hvis det er noe man ikke forstår eller lurer på?

Det står at bildene kan brukes også i andre medier. Når du laster opp et bilde, har du samtykket. Det er juridisk bindende. Du mister i prinsippet ikke opphavsretten, men du samtykker til at EHM får bruksretten. Det betyr vel at f.eks klikk.no og Dagbladet.no (som er en samarbeidspartner) kan bruke bildene dine igjen og igjen, så mange ganger de vil, i mange ulike sammenhenger?

Litt trist at man blir møtt med sinne (?!) og ikke får svar på det man lurer på ...

NIB sa...

Veldig lei for at du ble møtt med sinne Anette. Jeg tror rett og slett jeg skylder deg en STOR unnskyldning for det! Jeg tror jeg gjorde en skikkelig bloggetabbe, og tok en tilbakemelding på en annen måte enn det den var ment. Virkelig lei for det, Anette!

Håper det kommer frem hva som gjelder: blogger beholder rettigheter. Og NIB er jo Nib-jentenes blogg, ikke EHMs:)

Solveig

Katrine sa...

Så utrolig mange flotte og inspirerende bidrag. Skjønner ikke hvordan jeg kan ha det minste sjanse til å nå opp i konkurransen... Men det er jo uansett gøy å delta :)
Nå gleder jeg meg til å kikke rundt på alle de andre bidragene!
Katrine

lisje astrid's husblogg sa...

Wow! Her var det mykje GØY!
Og så inspirerande utfordring:)

Har nytt det gode liv her inne♥

Klem frå Astrid

Monica sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Monica sa...

Da har jeg blitt med for første gang! Er ikke medlem enda, men ønsker å bli det snart!

Har sett gjennom flere av de andre forslagene og her blir det tøff konkuranse! Mye fint dere har laget selv alle sammen!

Ha en flott onsdag

klem

Solveig sa...

Så spennende utfordring! Veldig kjekt å få se så mange kreativitet på en gang. Gleder meg til å se alle bidragene. Dette er bare artig å være med på;o)))
Ha en flott kveld.
Klem fra Solveig

Minka sa...

Heisann, dette var en kjempe gøy utfordring. Og var masse flotte bidrag her, masse tips og inspirasjon. Jeg fikk seff laget en link som ikke funket, nr 318...klems

De små øyeblikk sa...

WOW.... så fantastisk inspirerende! Utrolig mange flotte bidrag til utfordringen.

Klem Kjersti

Min Verden sa...

Sånn! Da var jeg også med :)

Project Vibes gate sa...

Correction: det er ikke bare nib-jenter her, men også ett par nib-gutter! Blant annet keiserens nye trær! Hva med å fremheve noen av de få gutte-interiørbloggerne litt? Det hadde vært gøy! Takk for nok en morro ufordring!

re:signert sa...

Det er nesten litt urettferdig! JEg vil også være med i konkurransen! MEn der frem til å kåre en vinner. God helg alle sammen. Kreativ eller ei. Mvh. Signe Schineller