Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

lørdag 2. april 2011

Shabby goes modern: CONSEPT CONSTANCE

-Jeg er egentlig gammel shabbyer jeg! Connie Johansen har et sånt smil som går rundt hele fjeset og helt ned i våre tær.

Connie, mannen Frank, Wilma (9år) og pusekatten Selma på 3 mnd bor i Bærum. -Her bor vi nært byen og arbeid, samtidig har vi hvitveisengen utenfor vinduet. Herlig!

Hos CONSEPT CONSTANCE har en shabby base blitt invitert inn i et nytt og trendy interiørunivers. Hvite madonnaer har etterhvert måttet vike for både pasteller og pangfarger som orange, rødt og klargrønn, mens de store møblene som sofa og spisebord har fått stå. -Jeg er alltid i bevegelse stilmessig. Hvis dere kommer igjen om ett år ser det sikkert helt anerledes ut her!

Connie arbeider freelance som dekoratør og stylist. -Jeg er ikke redd for å ta på meg forskjellige typer oppdrag. Det syns tydelig også i hjemmet. Utdannelsen fra eksponeringslinjen på Westerdals har åpnet nye dører og det virker helt naturlig for Connie å ha hjertet åpent for å utforske nye muligheter. Både i interiør og i livet ellers. Connie treffes HER hvis du ser etter en dyktig stylist.


-Hos oss er det gjerne gjestene som tilslutt lager maten, ler Connie. Jeg blir bare så oppslukt i å dekke bordet. Jeg liker å lage mat, men liker aller best fredagen da mannen min kutter og braser. Min jobb består i å krydre maten helt til sist og bedre arbeidsfordeling finner du ikke! Den hvite sofaen er malt og trukket i hvit fløyel. Krydret med puter i turkise paljetter og rosa tweed. Metallstoler og sauskinn blir heller aldri feil.

Kjøkkenet er høyglans fra Ikea. Også den tykke benkeflaten - looks like a million dollars - kommer fra våre svenske venner. Mot spisestuen har firmaet DRIVVED vært innom og bygget benkeplate. Drivved mot høyglans, gammelt mot nytt, vart mot tøft. En oppskrift på suksess.


- Jeg bryr meg ikke så mye merker. Jeg kan like gjere kjøpe en ting på Nille som fra House Doctor. På kjøkkenet henger bokser fra Ikea pyntet med nettingglass fra Blomingville. -For meg handler det om å sette sammen delene slik at en får frem noe en ikke finner over alt.

-Egentlig burde jeg kjøpt meg et plastrekk til sofaen, slik som hun i Alle elsker Raymond har. Vi ler og titter bort på en plettfri hvit Ektorp fra Ikea. Jeg er ikke redd for litt rot, og med en 9-åring i huset som alltid har med seg venninner hjem er det litt vanskelig å stadig få plass til trekket i vaskemaskinen. Oxygel tipser jeg gjerne om, det tar flekkene.

Det er plass til latter og liv i denne stuen. Kvelden før vi kommer har Connie hatt mammakveld med ost og vin for mødrene i Wilmas klasse. Det vakreste som fins i noe hjem er de som bor der!




Connie har også utdannelse i søm fra både Hamar og Bergen, og har blant annet jobbet i systua på NRK sammen med bloggeren ALBERTINES VERDEN, lenge før bloggverden så dagens lys. -Det er jo litt morsomt å ha sydd for Dronning Sonja, ler Connie. På soverommet henger en vakker kjole på veggen som pynt.


Både stubben med hjul og sengen er gjør-det-selv prosjekter som tar naturen helt inn på soverommet.

Hvem har sagt at kurver må stå på benken?

Wilma er 9 år og bestemt på hvordan hun vil ha det på rommet sitt. På morgenen vi kommer hadde mor og datter en lang seanse for å rydde opp i PETSHOPene. Wilma har fått et utstillingsmonter til sine elsklinger. Jentedrøm!

Veggen i gangen er i ubehandlet tre. Connie har mange sommerfugler, kaniner og fugler rundt om i hjemmet. Vi likte spesielt godt fargene på den malte retrokommoden.


Badet har en lun atmosfære med steiner og drivved.


Takk til Connie Johansens med bloggen CONSEPT CONSTANCE for at du åpnet dine dører. Latter, varme og inspirasjon nok til å fylle våren har vi tatt med oss hjem.

Har du lyst til å se bilder fra våre tidligere Roadtrips?
HER ligger artiklene fra turene våre til Kjerstis Lykke, Ideas to steal, Theas Mania, Mias Landliv, Hello House og Sukkertøy for øyet.

Roadtrips skal være et uhøytidelig møte med bloggere og deres hjem, hvor vi viser hjemmene slik de er. Real homes - real people! Her viser vi hele rom uten medbrakte stylingprodukter, og stemningsbilder fra dagen vår. Vi håper dere liker konseptet! Ta gjerne kontakt på norskeinteriorblogger at gmail dot com hvis du har et hjem som flere bør få se:)

36 kommentarer:

linn sa...

å, her var det inspirasjon i massevis!

Likte utruleg godt gulvet på det første bildet, mon tru om det er mogeleg å få vite litt meir om det... ;O)

FJELLBY sa...

jaaaaa! Dette var skikkelig helgesnacks (uten en kalori). Takk & takk :)

Klem Lise

Ida sa...

FANTASTISK inspirernde og FLOTT hjem! Liker at alt ser så personlig og gjennomført ut! Også var jO connie SÅ søt :-)

Takk for titten :-)

Klem fra Ida

designhund sa...

Åh, jeg er stum!
Så utrolig nydelig og gjenomført hjem!
flinke Connie...
den kommoden tok virkelig kaka altså;-)
VELDIG bra bilder!
Hva skal vi med interiørblader sier jeg bare.
takk og takk:-)

ReVinyl sa...

Fyttikatta for et inspirerende hjem! Æ like og suger til meg...denne bloggen skal jeg stikke innom. Takk for tips! :)

Martes atelie` sa...

Herlighet for et fantastisk, inspirerende hjem;)

mona.z sa...

Takker for titten inn i et vakkert, levende og inspirerende hjem:) Stubben på hjul og trådkurvene på soveromsveggen var herlige detaljer!

Precious Home sa...

Liker utrolig godt dette konseptet! Gleder meg til flere "roadtrips":)
Flott at det også er uhøytidelig og at hjemmene blir fremstillt akkurat som de er!

Anette - Opalveien - sa...

For et nydelig hjem! Og masse gode ideer å stjele :-)

Chilli Charm sa...

Utrolig inspirerende hjem! Takk for at vi fikk en sniktitt :)

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Ein verkleg nydeleg heim!

Kjempeflott med road trip☺

Klem M♥

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

I LOVE IT!
Vilket helt fantastiskt hem, fullt med inspiration och härliga idéer. Jag vill flytta in! :-)

Beate sa...

Å herlighet så vakkert...
Blir helt stum av begeistring.

Unknown sa...

Fy søren, går det an å ha så mange fine kroker i ett hjem?
Dette er helt etter min smak, ikke for "shabby", passe tøft og deilige fargetemaer! Lekkert!!!
manu

Fru M sa...

For et hjem! Helt utrolig. Her er det mye inspirasjon å hente:-)
Mvh Å

Mia, New Room Interior sa...

Så utrolig masse kult!! :-) Gøy å se!

InteriørGleder AS sa...

Denne repotasjen likte jeg veldig godt!!! Kjempe flotte kontraster som var veldig meg!!! Masse inspirasjon!!

Hilsen Lena

mi-rachel sa...

oj..her var det jammen mye inspirasjon og fien detaljer å hente! superfint levende hjem!

Unknown sa...

Så utolig mye tøfft,røfft og kreativt;)
Anki

Creative By Helena sa...

Herlighet!!! For en herlighet!!! NYYYDELIG og inspirasjon i bøttevis!! Love love love!! Har "lagret" en masse ideer nå:-) Tusen takk for titten!!

Turid sa...

For et spennende hjem! :-)
Likte spesielt godt de turkise detaljene i gangen, og kontrastene mellom grovt/naturlig og delikat/lett.

Takk for inspirasjon :-)

Klem, Turid

Svenngården sa...

FOR et utrolig flott hjem!!
Tusen takk for fantastisk inspirasjon!

Villa Luftslottet sa...

For et utrolig herlig hjem, og nyyyydelige farger!! Sofaborde var helt knall:)

Lidyll sa...

Nydelige bilder fra det nydelige huset til den nydelige Connie!*smile*

Hilde - Feien og Fjong sa...

Dåån! Eg blir heilt mållaus.. Detta var fantastisk!
Og eg blir så inspirert SÅ INSPIRERT!

Consept Constanse sa...

Hei alle sammen!
Tusen tusen takk for fantastiske hyggelige tilbakemeldinger på bildene fra da de søteste Nibjentene var hjemme hos meg :-)
Utrolig oppkvikkende å få så mange hyggelige tilbakemeldinger. Dere er bare de beste :-)) Synes det er hyggelig hvis noen kan bli inspirert av mitt hjem og av noe av det jeg har laget.
Ha en fantastisk uke alle sammen. Gleder meg til å selv få litt inspirasjon ved å titte på alle de flotte bidragene til Nib´s utfordring, gjør det selv, denne gangen.
Mange gode mandagsklemmer til dere alle :-)

Iselin - Heime hos Oss sa...

Mange fine bilder av flott interiør. Bet meg spesielt merke i det flotteste pallebordet jeg har sett!!! ♥

soisses-dasleben sa...

i LOVE LOVE LOVE what i see :) i`m really impressed and want to live that way...

dani

KROnPRINSESSENE sa...

Å, herlighet for et utrolig fint, gjennomført og personlig hjem :)
Så flink du er!
Kjekt med så masse inspirasjon i ett og samme innlegg.
Veldig kult konsept disse Roadtrips!
Gleder meg allerede til neste...
Klem May Helen

Marianne sa...

Utrolig fint hjem!!! Love it!
Masse inspirasjon:)

Nina B. sa...

For et fantastisk hjem!
Der så det virkelig godt ut å være gjest!

Hilsen Nina

Fjasevas Huset sa...

Rååååååt hjem!!! Aiaia, her var det mye inspirasjon:)

Emily @ I Love Farm Weddings sa...

Every photograph is beautiful! Admiring from the USA!

Emily
www.ilovefarmweddings.com

SEO Company sa...

If you like the old style, do it that way, or if you prefer both modern contemporary definitely go back. thematically speaking, it can keep the farm-oriented - at least, the art clean, modern and elegant with farm animals, plants, nature, etc, keeping the organization, colors and so modern.

SEO Company sa...

If you like the old style, do it that way, or if you prefer both modern contemporary definitely go back. thematically speaking, it can keep the farm-oriented - at least, the art clean, modern and elegant with farm animals, plants, nature, etc, keeping the organization, colors and so modern.

Cecilia F. sa...

Adorei a foto do gatinho!!!
Que olhinhos melancólicos, vontade de pô-lo no colo.