Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

mandag 30. august 2010

På besøk i prinsessegata.

Denne gangen besøker vi kreative Ida som har bloggen Sukkertøy for øyet. Blant loppisfunn, syprosjekter og pastellfarger lever Ida ut prinsessedrømmen. Her omgir hun seg med ting som gir små smil om munnen. En fin leveregel.


Hvem: Ida Susanne Collier (25), Stian Collie (30)r og lille Wilma (tibetansk spaniel, 7mnd)
Hvor: Skien sentrum, i en loftsleilighet
Størrelse: 42kvm
Roll: Trend


En inspirasjonskilde du alltid vender tilbake til?
Jeg blir inspirert av mye, og ofte lar jeg meg inspirere av film. Jeg elsker også å sitte i parken med penn og papir, gjerne med et interiørblad eller to og bare la meg inspirere. Er alltid masse inntrykk ute blandt folk, og alltid masse inspirasjon å hente.


En favoritt i hjemmet?
En av favorittene mine hjemme akkurat nå er den gamle kista jeg nå bruker som stuebord. Den har sin opprinnelse fra Kina og viser tegn til å ha vært en del på reisefot ved at det mange reiseklistremerker på den. Jeg fikk den for en 200 lapp på loppisen her i byen. Elsker det rustikke og tøffe uttrykket på den. Og at den har en lang historie.


















En ting på ønskelisten?
Drømmer om hvite gulv. Har et mål om at iøpet av vinter'n har drømmen gått i oppfyllelse.





















En ting som ikke kommer inn i huset?
Ting og møbler som er uten "sjel" kommer ikke inn i et hjem. Jeg elsker å omgi meg med ting som gir meg små smil om munnen.


En ting du skulle gjort anerledes?

Jeg føler vi har fått max ut av 42kvm, og det er lite man kunne gjort annerledes.


Favorittbutikk?

Elsker byens bruktbutikk, det er som et gigantisk loppemarked. Hellan og Hyllan heter butikken.


Favorittmagasin?

Rom 123 er nok en av favorittene mine.







11 kommentarer:

Ellen sa...

Wow!For en fantastisk hjemme hos-reportasje!Et nydelig hjem med fargerike og spennende detaljer!!

Vigdis sa...

Ida har så mange sukkersøte detaljer i leiligheten!

Unknown sa...

Herlig jente, med en herlig blogg ♥ Fantastisk og klare og få så mye ut av en liten leilighet, hun bor rett og slett i en stooor skattekiste:)

Heia Ida:))

Klem Line

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Så koseleg å lese☺

Klem M♥

LIVS LYST sa...

Heia pastellfarger, Skrot Tor og en flink jente i Skien!! ;O)

Liv

Anonym sa...

Utrolig kreativt og fantasifullt hjem. Flink til å utnytte plassen,kjempebra. :))

Maya: sa...

En blogger som får alt til å se ut som drops, som jeg liker! Du har et nydelig hjem Ida:)

Maya

Huldra sa...

Er nok en av de faste leserne til Ida ja. :)
Synes det er helt herlig hva hun får ut av kvadratene, og hvordan hun kombinerer farger og stiler så det smekker på plass til en fin og personlig helhet. Kreativt og smekkert. :)

Tee of Vinnord Cottage sa...

Jeg elsker denne bloggen! Og dette hjemmet! :D så flotte, sarte farger og saker!!! :D Og en fantastisk kreativ sjel :D

madam mim sa...

I`m speachless! Fantastisk! Hurra! :-)

Guro sa...

Hvordan får man en vaskemaskin til å se slik ut? Rett og slett nydelig!