Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 20. august 2008

Gjesteblogger: Katter Kitsch og Krydder

Den skapende kvinnen..
Et av Ikeas hovedtemaer ved lansering av årets katalog var "Den skapende kvinnen".
Når jeg ser meg rundt blant alle de flotte bloggene som eksisterer på nettet blir jeg slått av all kreativitet som blomstrer der ute... Alle har noe felles. Nemlig gleden over å skape noe med egne hender. Jeg kjenner det bobler i meg av glede når jeg møter bilder av nydelige hjemmesydde dukker, barneklær, vesker, putetrekk osv..osv.
Selv har jeg aldri greid å bli skikkelig venner med symaskinen min.
Strever som en gal ved å skulle sy en rett søm..
Men poenget er at jeg blir så utrolig inspirert av de som virkelig kan denne kunsten at jeg stadig henter fram maskina for å prøve å bedre forholdet mellom oss..

Men jeg kan i hvertfall hekle.. Jeg freestyler og vet ikke om jeg kan følge en oppskrift, men elsker hekletøyet mitt som er lite og hendig og kan taes med overalt!

Lærte meg å hekle som 8-åring..Da lekte jeg med et troll som het Petter.
Petter hadde stor nese, store hender og føtter og nydelige store snille øyne..
Dette trollet utstyrte jeg med hjemmeheklede kreasjoner i form av ballettkjoler, små gensere, hatter osv. Garderoben ble anselig etter hvert og når venninnen min kom med Barbiedokka si, dro jeg fram trollet mitt som jeg elsket!

Ser at vi er mange der ute som hekler for tiden..
Overalt ser jeg sirlige bunker av mormorruter i glade farger som skal bli til putetrekk eller sengetepper. For en inspirasjon det vekker!

Avslutter med en pseudofilosofisk sannhet:
"Jeg skaper, altså er jeg".

Ha en fin dag der ute!

Fra Kardemomme

Besøk Kardemomme både på den nye bloggen
Katter Kitsch og Krydder og den gamle Huset ved bekken


5 kommentarer:

Marianne sa...

Gratulere med ny blogg! Har tittet litt i den gamle også og må få si:friskt, sprekt og stilig : )
Takk for at du viser oss hekleriene dine også, skikkelig inspirerende med kule farger og akkurat passe stasha etter min smak. Regner med at det er greit at jeg linker til deg?
God dag videre hilsen Marianne

Den gode feen sa...

For eit inspirerande og kjekt innlegg! JA,, til meir hekling og hekleprodukt i dei norske heimar :)

Unknown sa...

Morsom hekkling i sprelske fine sukkertøyfarger. Dette er noe annet enn bestemors hvite hekleduker. Jeg liker godt at du holder på med kvinnehåndarbeid, og at du løfter det ut av det trauste og hverdagslige. Har du lest boken,eller sett filmen "FREDAGS STRIKKEKLUBBEN"? Kansje du er spiren til en trendy ny hekleklubb...
Klem Ellen

Anonym sa...

Kjempe søtt!! Sånne hekle saker vil jeg ha på alle vinter klærne mine nå!! ;-) Jeg planlegger å lære meg å hekle...men så langt har det bare blitt med drømmingen .... det eneste jeg kan hekle er en kjempe lang tråd....

Anna Lisa sa...

Ho har ein kjempe flott blogg.
Klem