Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 30. juli 2008

Ukens gjesteblogger: Marit " Som mine dager er"

Hei
Først må jeg få presentere meg selv. Jeg er Marit og er innehaver av bloggen
"Som Mine Dager Er" . Har nådd alderen litt-over-førti og stortrives akkurat der! To barn på 20 og 16 år. Sånn, da ble vi litt bedre kjent.
Siden jeg er et utpreget sommermenneske og elsker alt som har med denne årstiden å gjøre, er det mest naturlig for meg å invitere dere ut på terrassen vår. Den er en forlengelse av stua og vi er så heldige og kunne gå rett ut på ca 60 kvm fordelt på to nivåer. Det er så utrolig deilig å kunne tilbringe disse varme sommerdagene her ute, under en bred markise hvor vi kan søke ly for de verste solstrålene, eller finne lunhet på småkjølige kvelder. Store deler av vår, sommer og høst tilbringes nemlig her ute.

Handyman har snekret to sofaer og jeg har kjøpt madrasser, tepper og puter og pyntet opp etter beste evne. Teppene som ligger over madrassen har jeg i flere farger slik at jeg lett kan dra de av og vaske de rene mens ett annet sett ligger på. Duker og puter byttes også like lett. Alt etter humøret - og fordi jeg liker å variere. Terrassen er også fyllt opp med blomster i alle forskjellige farger. De aller fleste står i krukker og urner.

Når mørket siger på om kvelden er det lys og lykter som gjør uterommet ekstra stemningsfullt. Og hvis det er det kjølig henter vi fram varmere klær eller pledd. For ute vil vi være! Vi har radio og lytter til musikk, tar gjerne med oss PC'n for å surfe eller blogge. Eller vi har lange, gode samtaler over ett glass vin, min Handyman og jeg. Den optimale kosen er likevel å ha familien eller gode venner rundt seg til et hyggelig lag.
Det er med vemod vi utpå senhøsten innser at det ikke lenger er temperatur til å sitte ute. Benker, stoler og bord må stues bort og markisen rulles inn. En sommer er over.
Men heldigvis skriver vi juni måned enda, vel - bare såvidt. Vi har fremdeles mange uker med utekos foran oss. Det er enda godt!
Dette er en kortversjon av et tilsvarende innlegg du finner inne på bloggen min. Har du lyst til å lese mer og samtidig se flere bilder av uterommet vårt, så værsågod – velkommen inn!

"Tanker og meninger" du måtte ha, mottas med glede.
Takk for meg.
Sommerklem fra Marit

Som Mine Dager Er

(Ønsker du å være ukas gjesteblogger på Nib? Legg igjen en kommentar under dette innlegget, og vær med i trekningen om å gjesteblogge her på siden neste onsdag. Legg gjerne inn kommentar uansett, men spesifiser hvis du ikke ønsker å være med i trekningen.)

3 kommentarer:

Torunn sa...

Veldig fint, Marit ;-)

Min Verden sa...

Neimen Marit - er du her også? Gratulerer :) Så fint. Vel, jeg har allerede sagt hvor fint du har det, men en god ting kan ikke sies for ofte :) Veldig vakkert du har laget det hos deg Marit. Jeg føler ikke at jeg kan være gjesteblogger på norske interiørblogger ennå - så ikke trekk meg ut :D Ok? hanne

Rosa sa...

Så flott de har gjort det på uteplassen! Herleg å kunne sitte der heile sommarhalvåret - nyt sommaren vidare :)