Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

tirsdag 13. desember 2011

Fem spørsmål: ELISABETH HEIER

ELISABETH HEIER er en ganske fersk, men flittig blogger som alltid har inspirerende innlegg. Her råder svart-hvitt i harmoni med naturen. Elisabeth bor i Oslo sammen med mannen og lille Ole. Vi har spurt henne fem spørsmål:


– Hvordan ble du interessert i interiør?
– For meg startet interessen for alvor da jeg jeg var 18 og skulle innrede mitt første hjem. Interessen utviklet seg raskt og jeg valgte å utdanne meg innenfor interiørfaget. Det har jeg aldri angret på, for jeg er nok enda mer lidenskapelig opptatt av interiør og bolig nå enn jeg var den gangen!

– Hva tror du er neste store trend?
– Jeg tror vi fortsatt vil inspireres av naturen fremover, og se enda mer av de myke, organiske formene. Varmt treverk i kombinasjon med alt det hvite mange av oss omgir oss med. Om vi tør krydrer vi det hele med en knall farge som orange eller rosa.

– Hvordan kan man skape sin egen stil?
– Ved ikke slavisk følge trendene, men over tid samle de tingene man selv synes er vakre. Ett hjem skapes ikke ved å kjøpe alt nytt i samme butikk.

– Hva er det styggeste du ser i et hjem?
– Når man ikke har tenkt på belysningen, er denne feil kan det ødelegge hele inntrykket. Vi trenger riktignok mye lys innendørs når sommeren er over, men alt for mange tror at én lampe montert høyt i taket kan gjøre hele jobben. Det finnes så mange fine pendellamper, bordlamper og lignende som sammen kan gi ett rom variert og spennende lys. Vifte i taket er heller ikke spesielt fint.

Hva må du absolutt ha med i veska?
– Skissebok. Jeg må ha mulighet til å notere, og skisse ned idéene når de kommer, venter jeg til jeg er hjemme er de borte igjen.

Elisabeth Heiers blogg finner du HER.

3 kommentarer:

linn sa...

fine og inspirerande Elisabeth

Unknown sa...

Elisabeth er så flink og se så søt hun er :)

Elisabeth sa...

Tusen takk dere : )
En ære å få forespørselen
fra dere i NIB!