Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

søndag 10. oktober 2010

Nib jentene sier ordentlig hei


Vi har lyst å bli bedre kjent med dere, og tenkte at kanskje dere også har lyst å bli litt bedre kjent med oss som driver NIB? Hver søndag fremover kommer en av oss jentene innom for å si hei! Så langt har vi hilst på Solveig (Storeflittig) og Ann Helen ( Fru Pink). I dag blir vi bedre kjent med Julie



Hei!

Jeg er Julie. I bloggverdenen bedre kjent som IfraLahell. Jeg er blant annet 27 år, mammaen til Thelma og samboer med IfraLahellmannen. Jeg er utdannet dekoratør fra Westerdals, og jobber i dag som butikksjef i interiør og gavebutikken Ting.
Bloggen Ifra Lahell opprettet jeg da jeg var i mammaperm. Et sug etter mer inspirasjon og kreativ utfoldelse var noe jeg savnet innimellom gulp og bleieskift. Jeg ble fort hektet og i mars ble jeg invitert til å bli en del av Nib teamet, eller inviterte jeg meg selv mon tro..? Det har vært en stor berikelse. Jeg har kommet tettere på mange flotte bloggere og oppdager nye inspirasjonskilder hver dag. Den kreative energien gir meg ett kick til stadighet!

Inspirasjon

Finner jeg mye av i magasiner. Selvom jeg leser mange inspirerende blogger på nett gir det meg fortsatt en sitrende følelse å åpne den ferskeste utgaven av for eksempel Boligmagasinet. Det er og blir noe helt eget med glanset papir. Norske favoritter har jeg tidligere vekslet litt på, men Rom123 og Boligpluss er de som alltid ender opp på stuebordet.
Gode nettsteder jeg ofte vender tilbake til er svenske Husohem og Sköna Hem. Franske Marie Claire Maison skjønner jeg ikke bæret av, men bildene taler jo for seg selv. Fotograf Trine Thorsen er helt fantastisk. Bilder og styling skuffer heller aldri. I hennes fotografier kan jeg sitte å kose meg i evigheter. Paul Lowe, en annen norsk stylist, med blogg, er også til stor inspirasjon- det er særlig den lekre maten som er fristende her. Sunday suppers er nummer en på inspirasjon til fine borddekkinger. Denne siden vender jeg stadig tilbake til.

Min favoritt

Er mange. Det sort lakkerte furuskapet på soverommet, spisestuebordet og den fine utsikten vår.

Drømmehjem

Egentlig er jeg ikke så langt ifra drømmehjemmet. Det jeg savner mest her hjemme er skikkelig gode oppbevarings løsninger. Ordning och reda i alle skap, skuffer, kriker som kroker. Huset vårt er oppført på begynnelsen av 50 tallet, så utskiftning av alle vinduer og dører trengs. Ved siden av et nytt bad, og større terrasse, ønsker jeg meg også etterhvert et nytt kjøkken.
Om jeg kan plukke fritt fra øverste hylle, utifra egne ønsker og behov.
Et nybygd funkis hus, med gigantiske vinduer.. Et deilig badekar på soverommet hvor jeg kan sitte med et glass rødvin å se utover havet. Stort walk in closet og igjen masse oppbevaringsplass.

Uønsket

Matte til å ha foran doskåla. Kan liksom ikke se at dette er spesielt funksjonelt eller dekorativt. Her trenger jeg virkelig å bli overbevist om noe slikt skal slippe inn over dørstokken..

Drømmedag

Våkne opp med mann og barn. Reise inn til byen og spise lunch på en av favorittene, kanskje pizza på Villa Paradisio. Trave rundt på Grünerløkka og titte i koselige, små butikker. Ifralahellmannen synes det er helt OK å bære poser når det er drømmedag, så jeg gjør derfor mer enn å bare titte..:) Møte gode venner på en kafé, ta et glass vin og kanskje en lunch til. Været er topp og da er drømmedagen komplett.

Det brenner

Jeg får helt sikkert panikk. Jeg tenker ikke på å redde Eames stolen, Tolixen, Vipp søppelspannet, eller mano kopp samlingen. Først ut er Thelma og IfraLahell mannen. Får jeg i tillegg røsket med meg macen med bildene på, er jeg storfornøyd.

Godfølelsen

Jeg er en godværs groupie. Nydelig vær gir meg som oftest en skikkelig god følelse!

Nå er det ikke lenge til vi skal avsløre finalistene i denne månedens utfordring. Det var sååå mye bra denne gangen, så dette blir spennende. Neste søndag stifter vi nærmere bekjentskap med Brigitta.

11 kommentarer:

mi-rachel sa...

så gøy å lese og se:)

Hasigamas mamma sa...

Legg bildene dine på et nettbasert album, da kan du løpe uten mac'en og kanskje få med deg en kopp istedet :)
Gleder meg til å se finalistene! Regner med at dere plukker ut mange fine -som vanlig!
klem
Lise

Vibeke sa...

hei julie :)

gøy å bli enda bedre "kjent",

klem

Karma sa...

Så herlig å se at du har gått på Westerdals, det har jeg og:) Det er bra å se at enda en westerdøling kommer fremover i verden :)

Klem Kaja:)

Unknown sa...

Artig å bli bedre "kjent" :)

Bente bm-foto sa...

Blir inspirert av dere jentene så takk for at du deler.

Astrid sa...

Hei Julie. Hyggelig å møte deg.

Fin serie dette her!

Unknown sa...

Hei, så koselig å hilse på deg ;)
Så gøy å lese om dere alle sammen!!
Nyt skjønne høstdager ;)
Klem Anki

Thelma Louise sa...

Hei Julie.:-) hyggelig å hilse på deg også.:-) og for et flott navn datteren din har.:-)

Anonym sa...

Kan ikke nestemann sitte under bordet?

NIB sa...

Det var en god idee Anonym. Ikke umulig det ;)