Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 18. juli 2012

UTFORDRING FRIMINUTT: GALLERII II

Jeg er godt ut i første ferieuke, og friminuttene står i kø, synes jeg. Deilig med alle disse øyeblikkene man ikke helt har tiden til ellers i året. Masse deilig inspirasjon i dette galleriet også, og i morgen blir det finale!


ELISABETH HEIER
En liten stund foran peisen med litt bilderedigering. En kopp kaffe, tidlig morgen etter den minste har sovnet igjen. Deilig å la tankene være et helt annet sted - for en liten stund.


BENGTGÅRDEN
Er det noe som gjør at jeg kobler helt ut om sommeren, må det være hagearbeid. Da senker jeg skuldrene og kobler helt ut. Ja, til og med når jeg luker ugress.


INTERIØR OG LYS
Når kalenderen viser sommer, og nesten gradestokken også, elsker jeg å smyge rumpa ned på en stol på terrassen. Kose meg med en kaffe, et magasin, levende lys fra Tine K og Mateus og en god duftmiks av lavendel og neglelakk.


WHIPPETLIV
Friminutt er å deise ned i sofaen i en haug med puter, kanskje lese et blad eller se på SaTC, og å nyte en stor kopp svart kaffe. Kaffe og oreos er digg!


DRYSS
Gyngende følelse av frihet. Frisk og tykk smoothie. Solstreif gjennom bladverk. Dypdykk i en annen verden gjennom en god bok. Kveldslyder fra nabolaget som ikke enses. Frisk sommervind. Et teppe som holder tærne varme. Friminutt.


LIDYLL
Når været ute ikke er som vi ønsker oss, tar vi med hundekjeks inn og skaper sommerfølelsen i sofakroken.


HEGE IN FRANCE
Solsikkene har akkurat komme ut, og i Frankrike spiser norske Hege Charentaise meloner.


FRANCISKAS VAKRE VERDEN
Det er alltid noe vi skal rekke, hver dag står oppgavene i kø. Hvis vi vil, kan vi fylle alle døgnets timer med travle minutter. En liten pause på et teppe i hagen, er deilig input.

10 kommentarer:

Lisette sa...

Fantastisk mange fine friminutt;) Lykke til....

tonje boganes sa...

Så utrolig fine bilder her også! Skulle gjerne vært på teppet i hagen til Franciskas vakre verden!!

Klem

Hilde - Feien og Fjong sa...

Her var det mange herlige friminutt. Kjenner meg igjen i de fleste. Her nytes maange og laange friminutt dagen lang de neste dagene - ungene er på mini ferie med farmor og farfar. De nytes bigg og vin og males bord og gyngestol ;-)

Unknown sa...

Nydelig inspirasjon!
Fikk ikke vært med denne gangen pga var i Spania.
Men ikke så ille det heller da, lengter allerede tilbake:)

Camilla sa...

Så mange nydelige bilder! Nå lurer jeg veldig på finalistene når galleribildene er så flotte! :D

Merete sa...

Tusen tusen takk for galleriplass! Utrolig stas!

Ha en fin dag, alle sammen - det skal i hvertfall jeg!

Silje/whippetliv sa...

oii, tuuusen takk for galleriplass! Veldig stas!!

Riktig god torsdag :-D

Klem fra Silje.

cathrine - trettien [31] sa...

Hei!
Så mange fine friminutt! Blir spennende å se finalistene. Ha en fin dag!

Myke minutter sa...

Flotte friminutt i både galleri I og II :) Som vanlig utrolig mye kreativitet rundt i de tusen hjem, for ikke å snakke om på de tusen uteplasser!

Hege Morris sa...

tusen takk!! moro å være blant så mange fine bilder klem hege