Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

mandag 14. mai 2012

UTFORDRINGEN Nytt møter gammelt: Finale


TamtaramTAM! Her er finalistene i maiutfordringen! Vi sier som en av kommentarene som kom inn i dag: Vi synes egentlig alle burde vinne! Mye eyecandy her altså. Men fine Signe Schineller har tatt jobben med å velge ut 10 herlige bidrag, og som vanlig er det opp til dere lesere hvem som er bloggedronning denne måneden. Signe har også skrevet en liten kommentar til hvert av finalistbidragene.


1. MARTHAS LILLE BOBLE
Rørende robust: Så enkelt kan det gjøres. Gammelt og slitt mot skjørt porselen. Mmmmm.


2. RALFEFARFARS PARADIS
Moods of Marrakesh: Fint blandet. Romantisk men røft. Den stramme grå veggen mot den herlige Campbell tapeten setter en moderne setting mot de gamle detaljene.


3. HELT PÅ TOPPEN
Brunt til begeistring: Fantastisk løst med en herlig brun luxo-lampe. Små gyldne trelyestaker passer perfekt til. Murveggen er lekker til bildet. En lampe mange ville lakkert om. En hermetikkboks på bordet skinner blankt og henter inn metallet i lampen. En rød tråd.


4. KRONPRINSESSENE
Blomsterboom. Nydelig stylet. Nydelig bilde. Den gamle kassen gir hele settingen en ikke altfor søt og blomstre feeling. Og se hvordan den gyldne fargen varmer bildet! Perfekt balansert dette!
Den gamle muggen mot de organiske Rosendal glassene er fine detaljer.


5. SHINE DESIGN
Skoleklar: Fikk skikkelig skolefølelsen her og flashback fra barndommen.  Litt redesign her av en hyllerekke. Modig med et svart og stramt bilde på veggen.


6.MØBEL PØBEL
Deilig, dust og delikat: Her igjen brunt.Retrokopper på hyllen mot både mano og housedoktor.  Enkelt og rent.


7. BENGTGÅRDEN
Matt og mektig. Her er det GRANDE. Artig bruk av den digre "spolen" i stue. Mange bruker slikt ute. Skapet i bakgrunnen er deilig matt, annerledes siden så mange malte møbler har vært glossy. Fint til den matte skjermen. Her er det RO. Kommer gjerne innom på servering!


8. BITS`N PIECES
Frekt og funky: Liker bruken av teak.  En hylle og blomsterkasse gir en gylden farge som minner om 60/ 70 tallet. Det sortmalte bordet med rococcoben sammen med en nyere gulvlampe strammer opp det ellers fargerike og lekne interiøret. En knallrød ramme på bildet på veggen er nokså vågalt, men synes stilen her er modig og sprekt.


9. SYSLING OG PUSLING
Denne logoen på veggen minner meg om min barndom i Brooklyns gate. Batman & Robin var jeg fasinert av. Synes det var fantastisk når det var slåsskamp og istedet for å se volden så man slike " Pow", "Bam" og "Zap".


HUSET VED FJORDEN
Pastell party: Elsker den store flasken på skenken sammen med det gamle kartet!. Tydlig innrammen i en sort, stram og moderne ramme. Spiller fint mot det sorte gardinopphenget. Helt enkelt. Dagens Ecktorp sofa er myk og moderne som den er, men har fått enda mykere detaljer i moderne og retro stoff.

Du kan stemme frem til 18.mai kl. 20. Lykke til alle sammen!




39 kommentarer:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Gratulerer så mye til de flotte finalistene!!

Maskinistfrua sa...

Ja her var det mye eyecandy! Gratulerer alle mann:)

Tone sa...

Så utrolig gøy!!! En virkelig ære å bli plukket ut som finalist blant alle de fantastiske bidragene, har hentet MASSE inspirasjon! Tusen takk til både Signe og NIB :)

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Der skvatt eg rett og slett. Eg hadde ikkje rekna med å finne bildet mitt når eg scrolla nedover! Eg vart så glad, så glad, så GLAD! Det er ei ære å få vere med i sånnt eit godt selskap!:)) Tusen takk til NIB-jentene og Signe! Og lykke til alle saman!:))
Klem:D

Høytrykk sa...

Hvordan skal man klare å velge her da?? Gurimalla, så mange fine finalister!! Gratulerer til alle flinkisene!

cathrine - trettien [31] sa...

Hei!
Å, flotte finalister! Har allerede stemt :)

MittLilleHjerte sa...

Gratulerer til finalistene:)Flotte bidrag alle sammen jo;) Veldig bra!!:)

Bodil sa...

Så mye fint, vanskelig å velge;-)
Grattis t alle finalistene!!

helopdesign sa...

Tusen takk :)

s h i n e d e s i g n sa...

Oiii, så utrolig gøy! Tusen, tusen takk :-)

linn sa...

SÅ mykje fint!
gratulera til dei flotte finalistane! :)

Hege Morris sa...

Så mange fine! Har stemt! klem Hege

Signe sa...

Mye lekkert her ja! Ble vanskelig å velge ut en favoritt men det gikk da til slutt :)

Fru Usken sa...

gratulerer til finalistene!:))

Hilde - Feien og Fjong sa...

Ai ai ai - her var det utruleg mange fantastiske finalistar. Flinke! Har plukka meg ut to finalistar som skal få mine stemmar denna gong ;-) Lukka til! Neste gong skal eg rekka tidsfristen.. ;-)

Martha sa...

Oi..så gøy !!
kjempestas!!

KROnPRINSESSENE sa...

Tusen, tusen takk for at jeg fikk være med i finalen :)
En fantastisk dag med bursdag-feiring er akkurat over. Også møter dette meg når jeg logger meg på!
*lykke*
Klem May Helen

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Herlige finalister! Gratulerer så mye ;)

RosMari sa...

Flott bidrag, men KROnPRINSESSENE er best...

M sa...

Dette var vanskelig! De rustikke bildene med sarte kontraster likte jeg best, men alle bildene var flotte.
M

Unknown sa...

Gratulerer til alle disse flotte finalistene!
Jeg har nu stemt på et flotttt bidrag!
Klem m

tonje boganes sa...

Gratulerer så mye til finalistene! Mange av mine favoritter her!

Sysling og Pusling sa...

Utrolig gøy å få være med i så fint selskap! Fikk et aldri så "lite" sug i magen da jeg så bildet mitt. Så mange flinke folk det er der ute! Tusen tusen takk til NIB og Signe! Hurra :)

Tullefrans sa...

Her var det virkelig mye flott å la seg inspirere av! Jeg klarte umiddelbart ikke å bestemme meg for hvilket herlig bilde jeg likte best, men fallt nå ned på noen til slutt.

Lykke til til alle finalistene! Dette utvalget var virkelig et av de bedre :)

Lene i Annekset sa...

Så utrolig masse fine bilder, her var det vanskelig å velge seg bare en! Huset ved fjorden fikk min stemme, jeg bare elsker bildene til Bjørg! :)

Lisette sa...

Oj Oj....så kjekt med 2 rogabloggere;) Har 2 favoritter;) stemt!

Mariell - T r e f e m 8 b l o g g e n sa...

Maaaasse lekkert:)

snødronningen sa...

så mange utrolig flotte bilder,gratulerer til alle finalistene og lykke til,klemmer hege

mellaogmalla sa...

Så flotte bidrag! Gratulerer til finalistene!
:)

(eddas) sa...

Gratulerer så masse til alle fine finalistene.Har klart å velge et og stemt..:)

tonje boganes sa...

Synes Signe har gjort en kjempegod jobb!
:)

elisabeth sa...

Møbel pøbel :D

Bringen Blomster sa...

ALDRI har det vel vært så vanskelig å velge hvem man skal stemme på... :) Så mye fiint!! *Lykke til alle sammen*

-synnøve-

re:signert sa...

Så artig dere tok med billedtekstene mine! Mye flott her å se. Stas å se på bildene, selv om jeg så gjerne skulle hatt med et par til! God 17 mai NIB og bloggedamer!! Klem fra en regnfull Rosendal. Signe

re:signert sa...

Så artig dere tok med billedtekstene mine! Mye flott her å se. Stas å se på bildene, selv om jeg så gjerne skulle hatt med et par til! God 17 mai NIB og bloggedamer!! Klem fra en regnfull Rosendal. Signe

En støvel og en sko sa...

ALLE er fantastisk fine! Gratulerer!!

MøbelPøbel sa...

TUSEN TAKK! En ære å være med i denne gjengen:)

Lilleallehånde! sa...

utrolig mye flott!

Malms Verden sa...

Flotte billeder allesammen - virkelig dejlige hjem! Jeg synes nu bedst om min favorit Huset ved fjorden, skarpt efterfulgt af Ralfefarfars paradis. Men som sagt, så er det rigtig flotte hjem allesammen!
Kram Rita