Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 14. desember 2011

Finalister JUL I VÅRT HUS


Nå har gjestedommer Liv de Botero fra KID funnet sine 10 favoritter. Er de ikke fine! Vi håper dere har lyst å stemme frem deres favoritter. En liten hilsen fra Liv ligger under hvert bilde.

Finalistene konkurrerer om fine premier: gavekort på 5000kr, linduk og 10 linbrikker og sengesett. Alt fra KID.

1. FJELLBY

Tydelig Julebudskap. Artig kombinasjon av detaljer. Enkel men innholdsrik tiltross.

2. MRS HARDY

Stemning; litt mer tradisjonelt men gir en deilig julefølelse.

3. DOTTY LOVE

Hvem sier julen bare er rød og hvit? Moderne med humor. Alternativt.

4. SVENNGÅRDEN

Jul på en svært enkel måte, men allikevel med tradisjonelle elementer; som gjør at det funker.

5. STINES HJEM PÅ LANDET

Spennende juledetalj. Deilige farger og komposisjon.

6. CATHRINES HJERTEROM

Hvit Jul med ro i sinn og sjel.

7. VAKRE AUGEBLIKK

Utrolig effektfullt, litt symbolsk nesten.

8. TANTE MONICA

Tradisjonell og koselig jul, fint bilde.

9. HEGE IN FRANCE

Fortsatt jul, om noen unexpected detaljer. Spennende.

10. GODE GRUNNER

Enkel og ren komposisjon, nesten litt dansk i sin enkelhet.

Du kan stemme frem til kl 21, fredag 16.desember.

37 kommentarer:

KROnPRINSESSENE sa...

HERLIGE finalister!
Her var det jammen ikke lett å velge...
Men nå har jeg stemt og ønsker alle lykke til ;)
Klem May Helen

Lisette sa...

Min stemme er gjort! mange fiiiine bidrag, forstår godt det var vanskelig valg, da mange av mine favoritter var på galleriet. Så i grunnen er alle vinnere i mine øyne;=)

cathrine - trettien [31] sa...

Wow! Takk for at jeg ble plukket ut blandt finalistene!! Utrolig stas å bli valgt ut blandt så mange flotte bidrag! :) Tvi-tvi :)

tonje boganes sa...

Flotte finalister!

Hege Morris sa...

Tusen takk for at jeg er med i finalen! Det hadde jeg ikke ventet med så mange fine bidrag. Klemmer fra Hege

FJELLBY sa...

Thank you!



Wow! Dotty Love sitt bidrag var überfresht Stemt :)

Klem L

Unknown sa...

FANTASTISKE bidrag!
Ikke lett og bestemme seg, det stod mellom 4 veldig fine ♥
Men jeg har bestemt meg og min stemme er avgitt;)

Lykke til alle sammen;)

Klem Line

Manuela Hardy // Mrs. Hardy sa...

Wow, tusen takk for at jeg får være en del av denne flotte buketten!
Veldig mange fininger her :)

Veronica sa...

Vanskelig å bestemme seg, men nå er det gjort!

Anonym sa...

må bare si at jeg synes mesteparten av bildene var veldig kalde, uten farger.. trodde julen var varm,koslig og rød jeg.. menmen.. hver sin smak..

Anonym sa...

Enig med anonym over her, hvor i all verden er Julens FARGE rødt blitt av ?
Kalde upersonlige julehjem vil vel de fleste si.
Og ikke noe bombe at det er mange av de samme bloggerne som igjen får vist seg frem, som alltid når det kommer til disse utfordringene.

Anonym sa...

Veldig enig med de over her, hvordan skal vi andre "vanlige" bloggere få vist oss frem?? De samme går igjen, gang etter gang... mister litt gnisten for NIB, og det er jo synd...
Vet at stilen er slik den er, men det må da være måte på. Det var andre mange SUPRE innlegg til denne utfordringen.
For all del, rålekre bidrag,helt perfekte...litt for perfekt...?? men savner litt rødt også...

Et lite hjertesukk... :)

Hasigamas mamma sa...

Utrolig flotte finalister, selv om den store julestemningen mangler hos de fleste for min del. Selv om jeg må ha rødt for å kjenne på julestemningen, så skal ikke jeg diktere hva andre skal ha hjemme :)
Kan vel være litt enig i anonym over her som mener de samme bloggerne går igjen, men de er jo dyktige også, så da får vel "vi andre" prøve å lære mer om presentasjon, komposisjon, bildetagning osv... for å øke våre sjanser :)
Tvi-tvi til finalistene!
Min favoritt var i galleriet, men jeg fant et flott bidrag å stemme på her også!

Thelma Louise sa...

Flotte bidrag, og denne gangen var det også bra variasjon..))

Thelma Louise sa...

Flotte bidrag, og denne gangen var det også bra variasjon..))

Dotty-love sa...

Wow! Vi er veldig stolte av å være blandt finalistene! Fargeglad julehilsen fra glade Dotty love-jenter:)

ByKine sa...

Grattis til finalistene!!! Dere er dyktige!!!!!

Min stemme er nå avgitt:):)

Kine:):)

Monica sa...

Oi, så artig å være en av finalistene, og i så fint selskap da, bare å krysse fingrene :))

Valheim gard, landliv i Ryfylke sa...

Gratulera så masse til alle finalistane ! Flotte bidrag :)

Sånn utenom det vil eg bare sei at eg syns det er utrulig dumt at nåken synke så lavt at dei slenge drit om finalistane her,..
Me er MANGEN som ikkje blei plukka ut til finalen, men ska me bli sure og slenga med leppa av den grunn ?
Me e vell kje 14 lenger,..eller ??? ;)
Syns NIB jentene og dommerar gjer ein kjempe bra jobb - fine og varierte bidrag som e plukka ut !!!
...og om nåken blir plukka ut i fleire utfordringar,..ja, då seier det litt om kor dyktige dei er !!!
Husk at det nå var ein ny dommar ;)

Eit siste tips : Må du absolutt slenga med lippa - våg iallefall å visa kim du e !

Vell, det blei ei lang "preik"..blei bare litt irritert ;)

Lykke til alle FLOTTE finalistar :)
Og takk NIB for ei kjempe fin sida!

Klem Birgit

Anonym sa...

Jeg er også en "pingle"anonym...hehe, og jeg mener at alle må få mene hva man vil. Kan ikke se at noen over her har slengt "dritt", bare sagt sin ærlige mening. Kan ikke voksne gjøre det da??:)

Flotte bidrag i finalen, savner litt farger jeg og,og ser også at bidragene i finalen er mange av de samme som går igjen flere ganger. Men samma. Jeg har stemt, gleder meg til å se resultatet!:)

Anonym sa...

Oh, sweet Dotty love! Yoy got my wote!

Elsker slike farger!!

Mange klemmer fra Interiør drops! :)

Hilde - Feien og Fjong sa...

Veldig fine og varierte bidrag blandt finalistene. Nokre med og nokre utan rødt. Ein bør finna sin favoritt blandt desse, uansett kva stil ein likar. Eg likar både rød og kvit jul, men har plukka ut ein favoritt. Ganske enig med "naboen" min frå Ryfylke over her. Viss de samme bloggerne som blir plukka ut, ja då er det vel ein grunn til det. Eg vakker dag skal eg bli lika dyktig, og DÅ skal eg gjer meg fortjent til ein finaleplass ;-)

englemor sa...

FLOTTE finalister :-)
Så mange lekre julepynta hjem!
Jeg har stemt jeg på min favoritt!

Juleklem fra Hilde

Notre Maison sa...

Fine finalister, men jeg savner litt mer jul jeg altså. Litt mere rødt. Så ett innslag med rødt, så hun får min stemme. Ellers må jeg si meg enig i at det ofte er de samme som plukkes ut, men de er jo dyktige da, men det hadde jo vært litt moro om noen nye også slapp til av og til. Men, lykke til alle finalistene, kos dere med premier dere som vinner, og ha en fin førjulstid!

Anonym sa...

Hmm...enig med de som sier det ble lite variasjon, og litt lite jul. Faktisk er jeg litt skuffet, fordi jeg hadde trodd at da Botero var dommer, og jfr. alle reklamene til KiD, så hadde jeg ærlig talt ikke trodd at dette ble finaleregisteret. Ett eneste juleinnslag med rødt..? Synes også det er mange av de samme som går igjen, og mange av de som blir fremhevet her på NiB. Skjønner det er uavhengig dommer, men det tar liksom litt "piffen" av lysten til å melde seg på en utfordring. En når jo aldri opp likevel. Det er ganske tydelig hvilken stilart som foretrekkes, og da er det jo ikke noe å gjøre med det. Men, for all del. Lykke til alle dere som er trukket ut i finalen,måtte den beste vinne.

dryss sa...

Fiine finalebidrag! Og flere jeg kunne stemt på! Men landet til slutt på Hege in France - det bildet var jo bare knall!

Tusen takk for ei fantastisk side som jeg bare har sååå stor glede av!!!

NIB sa...

Hei alle sammen!

Så leit å høre at noen av dere er misfornøyde med de fine finalistene!
Vi ønsker oss jo et positivt NIB, for alle, og synes gjestedommer Liv har plukket ut en variert og inspirerende finale.

I denne finalen er det mange nye navn, f.eks har aldri Tante Monica, Dotty Love, Fjellby, og Hege in France vært med før. Samtidig er det jo gøy å se at uavhengige gjestedommere velger ut noen av de samme gang på gang. Vi kan jo ikke holde i mot noen at de er flinke?

Med 325 bidrag kan vi ikke få med alle vi vil i finalen alle sammen, men her på NIB prøver vi å skape et positivt og raust miljø hvor vi heier hverandre frem.

Ang. rødt: Det var ikke så veldig mye rødt i bidragene heller, men klikk dere gjerne innom for å få mer inspirasjon:)

Klem fra oss jentene:)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så gøy å vere med her! :) Lykke til alle sammen! :)

Fru M sa...

Hei
Smaken er som baken;-) Noen liker rødt andre ikke...Lykke til i finalen alle sammen. Kjempe flotte finalebilder! Klem Å

Svenngården sa...

Tusen takk! Kjempestas å bli plukket ut! Min favoritt var definitivt designhund sitt bidrag som ble vist i galleriet ,men også et utrolig fint og variert selskap jeg er i her!

Svenngården sa...

Tusen takk! Kjempestas å bli plukket ut! Min favoritt var definitivt designhund sitt bidrag som ble vist i galleriet ,men også et utrolig fint og variert selskap jeg er i her!

Stines Hjem - Livet på landet sa...

♥ ♥ ♥ Tusen takk - sååå gøy å være med i finalen :)
Lykke til alle sammen!!!

Klemmer fra Stine ♥

Heddas gode grunner sa...

WOW! Jeg er OVERVELDET over å være i finalen for ALLER første gang!! Kan i grunn ikke forstå at det er sant at mitt bidrag er plukket ut blandt alle de FANTASTISKE bidragene!! Utrolig stas! Takk!
Utrolig mange fine bidrag, og de fleste av oss har vel forståelse for at ikke alle bidragene vi synes er fine kan komme med i finalen.. Gøy at vi er flere "nykommere" denne gangen! Jeg er imponert over hvor mange flinke folk det finnes her inne i "bloggeland". Her er det ny inspirasjon å hente hver eneste dag! Og jeg tar av meg hatten for den jobben dere NIB-jenter gjør!

Klem fra Hedda

Breivik Samfunnshus sa...

Gratulerer til fine finalister !!
Javisst er det varierte og forskjellige bidrag, men jeg skjønner godt de som reagerer på de utvalgte. Sier ikke dette for å rakke ned på noen , men oppriktig talt synes jeg det blir for mange likhetstrekk blandt finalistene…. Jeg synes ikke det blir så veldig unikt når "alle" henger seg på de samme trendene . .
Men dette er bare min mening. . .
Nib jentene gjør jo en solid og flott jobb året igjennom og for dommerene blir det jo maaaaange bidrag å se igjennom, men jeg må si meg enig i at denne måneden savner jeg den bredden som vi vet finnes her i blogglandia . .
Uansett lykke til alle sammen !!!

Hilsen Maren K.

Thea's Mania sa...

Goshh... så flotte finalister, Tar av meg hatten og klærne og det som er. Super flink dommer. Variert og nyyydelig!! Vanskelig å finne sin abolutte favoritt. Nå kom jeg i julestemning!!

Anette Willemine sa...

Gratulerer til flotte finalister! Ser flere nye på listen, og det er gøy!!
Tenker at for mange er julen rød, men smaken og trender endres, også til jul. Jeg synes at hver av finalistene bidrag oser julestemning, om enn med forskjellige uttrykk.
Ok, så ville jeg kanskje ikke valgt en neonfarvet jul, men jeg synes den var festlig og litt rampete.
Heia for forskjeller og et unikt fellesskap her inne hos de flinke NIB-jentene!


Anette Willemine

Anonym sa...

Unnskyld meg, Maren; "varierte og forskjellige bidrag" men "med for mange likhetstrekk"?? Her er det noe som ikke stemmer!

Kjempevarierte og kjempeflotte bidrag, det mener jeg, dommeren har gjort en flott jobb og tatt med mange litt ukjente blogger også!!