Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

fredag 11. november 2011

Utfordring soverom: Finalister


Vakre gjestedommer Birthe Midtun, redaktør i BOLIGPLUSS har valgt ut fine finalister, og skrevet en hyggelig kommentar til hver enkelt.
Lykke til!


LIVS LYST
Et veldig gjennomført soverom i nostalgisk stil. Her er alle detaljer på plass.


CATHRINES HJERTEROM
Jeg liker veggen og at hun har innredet med enkle møbler og naturmaterialer som gir en fin kontrast til denne.


FROST HOME
Veldig fin sengegavl og herlig veggfarge. Hun har kombinert detaljer i ulike stiler, men det fungerer veldig bra.


MRS.HARDY
Manuela var en av finalistene i Norges vakreste hjem i BoligPluss og her ser vi hvorfor. En røff kasse har blitt et stilig nattbord, og sammen med tilbehør i delikate farger og noen naturelementer har det blitt kjempefint!


DRAUMESIDENE
Flott sengegavl! Naturlige materialer på detaljer og tekstiler skaper et lunt og hyggelig uttrykk.


KRONPRINSESSENE
Sengegavl av tape er en morsom og enkel idé. Små detaljer, som M + K på veggen og greinen som pynt, skaper små overraskelser.


ELDRID
Enkelt og dekorativt med en kvist på veggen. Jeg liker at hun ikke har overdrevet stylingen, men holdt det enkelt.


SVENNGÅRDEN
Vinneren av Norges vakreste hjem i BoligPluss må jo selvsagt være med blant finalistene.


ENGLEMOR
Dette er et veldig gjennomført og harmonisk rom. Her kunne jeg ha sovet godt.


BEATES VERDEN
Hun har kombinert de siste trendene og skapt et stilig soverom. Blandingen av industri, røffe tredetaljer og naturtekstiler er veldig vellykket og veldig tidsriktig.


68 kommentarer:

Signe sa...

Nydelige soverom og verdige finalister! Måtte den beste vinne :)

Og så klart GOD helg!
Signe

KROnPRINSESSENE sa...

Juhu!
Nå ble jeg GLAD nå :) :) :)
111111 vil bli husket som en minnerik dag for bloggen, som finalist og rundet 500 følgere...
TUSEN TAKK!
Så utrolig mange nydelige finalister, gallerister og andre bidrag.
Lykke til alle sammen!
Klem May Helen

Unknown sa...

Herlige finalister!
Her blir det ikke lett og velge gitt...:)
Lykke til alle sammen;)

Precious Home sa...

Gratulerer så mye tille finalister...ikke veldig lett å gi bare en stemme her...;)

Lykke til alle sammen!

Frost sa...

Wow, jeg er så smigret. Tenk at jeg ble finalist. God fredag alle sammen :)

Elin | Draumesidene sa...

Takk for finaleplass :)

E

Duse Pasteller sa...

Kjempefine bidrag alle sammen!!!
Hadde kanskje savnet litt mer variasjon, for noen var temmelig like i stil....
Men gratulerer til alle!
Og god helg til Nib-jentene!
Janni:)

My home is my Castle sa...

Superflotte finalister !! Blir vanskelig å velge en her :)

Klem,Kari

beate sa...

ooooj!! er jeg i finalen???
hurra, så gøy!

tusen takk!!

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com sa...

I love, eeeeeeeach of these interiors! Just a wonderful dream?
The grey wall is beautiful!
Hugs, Barbara

tonje boganes sa...

Tre av mine favoritter blant disse! Hurra for finalistene!

Hilde - Feien og Fjong sa...

Ikkje overraska over mange her :-) Fine alle saman. Eg har stemt på min favoritt!

Anonym sa...

Savner mer variasjon blant finalistene. Syntes dere pleier å være så flinke til å få frem ulike stiler i finalen, men dette ble så likt at jeg dropper å stemme denne gangen.

Fine soverom altså, savner bare variasjonen.

Bettum Villa sa...

Her var det flere bilder som var flotte, og jeg har stemt, men må si meg enig med at jeg savner variasjon. Liker å se litt farger også.
Klem Madelén

Manuela Hardy // Mrs. Hardy sa...

For en hyggelig overraskelse! Tusen takk søte Birthe for dine fine ord. :) Ligger i seng med rennende øyne, men dette hjalp veldig! God helg jenter! :)

Manuela Hardy // Mrs. Hardy sa...

Ligger ikke her å griner altså, er bare så veldi forkjølet... ;)

Anette Willemine sa...

Fine finalister!
Lykke til!

Ønsker dere en superglad helg!


AW

Thelma Louise sa...

mange fine..og veldig mange"like"..min soleklare favoritt er ikke i finalen...smaken er som baken, eller her er det ikke så ulikt..)

Masse lykke til til alle som er i finalen..syntes det er flott at man byr på seg selv og viser soverommet sitt..tvi tvi..

Anonym sa...

7 av 10 finalister har kvist på soverommet;)
Ingen tvil om at natur er det hippe i år.
Fine og delikate soverom, men hadde håpet på litt mer variasjon blandt finalistene.

Mvh Hanne (uten egen blogg)

cathrine - trettien [31] sa...

Så kjekt å komme til finalen. Mange fine soverom :)

Lene sa...

Fine soverom! :) Men er enig med flere over her. Savner variasjon og farger :) Men det er min smak da. Lykke til alle :)

Maren - midt på jorden sa...

Mange flotte soverom! Men er enig med flere her, skulle gjerne sett litt mer variasjon. Tenker at det i finalen kanskje burde være en mer representativ bredde på bidragene som er nominert.

Uansett - all ære til dere som er på topplisten her:)

Elin | Draumesidene sa...

Eg er enig med dei som seier at mange av soveromma er "like". Saknar meir fargar og andre stilartar. Kanskje litt merkeleg, sidan mitt bilde er her, men eg føler for å seie det!

SÅ mange flotte soverom som vart vist i innlegga før!

Lykke til alle saman!

E

Hanne sa...

Mange fine soverom, men må også si som mange andre her at det ble veldig lik stil på de som kom til finalen. Må nok si at jeg synes det ofte blir mye landlig og natur. Savner mere variasjon. Men mange flotte bidrag. Gratulerer til finalistene!

englemor sa...

WOW er helt i lykkerus her hihi...
Finalist :-)))
Ja det er første gang for lille meg!
Å så sammen med SÅ mange lekre soverom da!!!!
Knallgøy rett og slett *SMIIIIL*

Mia, New Room Interior sa...

SÅÅ mange fine soverom!! :-)

hobbyvimsa sa...

Nydelige sove rom,men jeg har en favo som har fått min stemme:)

God helg til dere!!

Klem Linda:)

Svenngården sa...

Såååå gøy :)
Tusen takk, Birthe! :)

Barbarella sa...

Bittelitt enig med de som syntes det var mange like bidraag. Tydelig at noen i juryen er veldig glad i røffe bord som sengegavl, og en naturgren som accessoir. Men alle finalistene var jo flotte da! Gratulerer til alle sammen, selv har jeg funnet en favoritt jeg skal stemme på...!

Unknown sa...

Nydelige finalister.. Da har jeg stemt på min favoritt :)

StephieB sa...

Good luck to all the finalists! Stephie x

Myke minutter sa...

Mange flotte finalister, ikke lett å velge én! Men jeg har stemt :)

Laila sa...

Min favoritt var ikke med (Jannes kreative verden), og syntes finalistene var ganske så like. Men har stemt på min favoritt blandt finalistene :-) Beates verden får helt klart min stemme!

Simones Country Home sa...

Mange flotte soverom her, men for mye likt! Når det er så mange å velge mellom burde man jo kunne finne litt mer variasjon kanskje?!

Jeg tror jeg dropper å stemme denne gangen, for her var det for mye likt.

Klem Simone :o)

Nina i Paradiset sa...

Min stemme gikk denne gangen til sjarmerende Liv, som hadde ett interiør som skilte seg litt ut her.
Liker vegger, gulv og tak, og hun har definitivt den flotteste sengen.
Hjemmekoselig og nostalgisk!

Ellers må jeg kommentere at 6 av bildene har VED som dekor, noe som jeg har i uthuset!
Jepp, ærlig jeg! ;)
Skogsarbeiderfru!

Min Still By Maia sa...

Gratulerer så mye til alle finalistene! Så mange flotte bidrag. Vanskelig å velge. Mitt valg ble Beates Verden.

Klem fra Maia

PåRadogRekke sa...

Mange koselige soverom her ja! Det eneste jeg reagerer på blant alle de fine bidragene, er hvor mange som har hyller med bilder og diverse pynteting hengende over sengen... Hadde fått angst for at en skrue skulle løsne eller noe falle ned... Støtter meg til Feng Shui akkurat der, om å holde luftrommet over sengen fritt, uten veggmonterte lamper, hyller e.l. :-) Vel - min stemme går til Livs Lyst, som har en personlig stil, og som har minst mulig hengende over sengen ;-)

Heather sa...

These rooms are so dreamy and wonderful!

GodTid sa...

Utrolig fine soverom!:) Jeg har stemt - måtte den beste vinne!

Mrs Bell sa...

Nydelige soverom!! Lykke til alle sammen!

Måtte den beste vinne!

NIB sa...

Hei hei:)

Denne gangen er det Birthe Midtun, som er redaktør i BoligPluss som har valgt ut finalistene.

Vi syns det er suuuupre finalister! Og så må det jo bli slik at noen må velge ut etter egen smak, hvis vi først skal ha gjestedommere:) Sist, i tapetutfordringen var det en gjestejury med litt annen bakgrunn, som valgte ut etter en litt annen stil. Slik må det nesten bli hvis ikke vi på NIB skal være dommere hver gang:))

God lørdag til alle, og lykke til for alle finalister!!!!

Solveig

Eldrid sa...

Så takknemlig for å få finleplass.. Det er så mange fine bidrag!! både i finaleplass men også i galleriene under, det er så inspirerende å dele med hverandre.. Makes me smile!
Fin helg nib jenter, dere er så flink på det dere gjør! :)
klemmer
Eldrid

Anonym sa...

Jeg er veldig enig med de andre her. Soverommene som er valgt ut er veldig like, og lite variasjon. Syv av ti har kvist på soverommet...? I tillegg stusser jeg litt på at to av de som er trukket ut som finalister er to som tidligere har vunnet/blitt nominert høyt i BoligPluss sine konkurranser før, og da synes jeg kanskje det burde vært rom for å gi noen andre en sjanse. Rommene her er for like, jeg lar være å stemme. Jeg bruker NiB mye for inspirasjon til jeg kommer i gang med egen blogg, men jeg synes det er synd at mange av bloggerne som fremheves/vinner saker og ting er veldig "moderne" i utrykket. Det er utrolig mange flotte blogger her inne som er mer klassiske, romatiske osv i utrykket, men de når liksom ikke helt opp... Synd, for det er utrolig mye vakkert her. Men som sagt, i denne konkurransen var det altfor mye likt. Veldig tydelig hva som er "in" for tiden, men ikke sikkert det er det mengden faktisk liker. Kanskje lurt med mer en èn dommer...

Vilmelinas liv - Ellen-Marie sa...

Gratulerer til alle finalister, jeg har stemt på min favoritt:) Litt like soveromsbidrag skal jeg være enig i at det er, men de er helt i min "gate"!
God lørdag!
Klem Ellen

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

fine soverom! Fikk lyst til å legge meg ned i hver en seng, slappe av, drømme meg bort og bare være! Samtidig savner jeg fargene.. Men nå er det jo snart vinter og folk har vel pakket bort mye av de sterke fargene på denne tiden?!

Lykke til fine finalister!

Hanne sa...

Må bare si meg uenig med anonym like over. For meg er dette ikke veldig moderne, men heller litt tradisjonelt, men med en dæsj av naturtrenden som herjer vilt i bloggland. Jeg synes norske bloggere gjør så mye likt. Jeg savner mere trend, så det er m.a.o stor uenighet her inne:)Og det er jo bra vi ikke liker og mener det samme. Det er bra dere har forkjellige dommere. Det gjør bare disse utfordringene mere variert, og det er bra. Men uenig må man få være. Og jeg synes det generelt er litt mye shabby, landlig og tradisjonelt i dette landet. Det finnes mange fine norske blogger, men synes de finske, svenske og danske er mere variert og særegne. Men smaken er som baken:) Keep up the good work!:)

Notre Maison sa...

Lykke til alle finalister! Spennende dette her! Jeg har funnet min favoritt;)

Mapiurka sa...

Love your blog! Leave mine so you can see my wall decals' collection and other works: http://mapiurka.blogspot.com/
Best regards from Buenos Aires, Argentina.

Unknown sa...

Dette ville jeg sagt uansett om jeg var med her eller ikke: Jeg syns dere NIB jentene er flinke med å plukke ut ulike stiler, det ser vi jo i galleriene og. Dessuten skal det jo plukkes ut 30 av flere hundre, det er ingen enkel jobb, og gjestedommere er jo forskjellige og har ulik smak, man vet aldri hvem som står igjen i finalen.
Som Hanne sier, er ikke så mye moderne blandt finalistene, mer i galleriene. Vi har mye å lære av utenlandske blogger, men nå er norske bloggere slik de er, men det er utrolig mange flotte norske bloggere, og det baller på seg :)
Nå husker jeg ikke helt poenget mitt, men jeg syns utfordringene er kjempekjekt, for uansett hva som skjer så får vi sett mange nye blogger og blir inspirert, ikke minst til å rydde der utfordringen kommer ;)
Kanskje vi ikke må ta det SÅ seriøst eller?

STYLIZIMO sa...

Sååå mange fine :) Min stemme er gitt!

klem Nina

dryss sa...

Herlige, gjennomførte soverom! Har stemt på favoritten!

Anonym sa...

Fine soverom, men litt like? Savner variasjon.

Bird sa...

Enig med Hanne og mrs Hardy! Lykke til til alle ti!

Merete sa...

Gratulerer alle finalister og gallerister!

Min stemme er gitt ;)

Lykke til alle sammen!

Merete :)

Desirée sa...

Virkelig nydelige soveraom alle sammen! Man ser at trenden har endret seg, mye mere naturmaterialer og back to nature.. Flott!

Prinsesse Elin sa...

Fin fine finalister :) Kvister er inn og det er billig pynt som alle kan skaffe seg :)

mali-mo sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
mali-mo sa...

Så masse flotte soverom, og jeg synes nå faktisk de er ganske så ulike jeg da, tiltross for alle kvistene over sengene ;) Har iallefall funnet min favoritt og stemt! Lykke til alle sammen ;)

Thea's Mania sa...

Livs lyst får min stemme!

Mye likt her:) Håper Bolig pluss byr på mer variasjon i sitt blad. Det betyr ikke at jeg ikke synes at de som er i finalen fortjener det- for det gjør de med sine flotte bidrag.

Bare jeg som er glad i å se variasjoner, sikkert derfor det går mest i utenlandske magasiner her om dagen!

Morsomt å kunne utveksle meninger uten at det taes ille opp. Interiør kan jo også by på meningsutveksling til tross for at det styres av smak!!

Dere i NIB gjør som vanlig en fabelaktig jobb!

Hasigamas mamma sa...

Selv om jeg er vilt begeistret for flere av finalistene, så synes jeg jo at finalistene er litt for "trendy", de fleste har brakt naturen inn (hvilket jeg forsåvidt elsker), men det er da vel ikke bare dette som er vakkert/fint/lekkert/inspirerende?
Da jeg så at redaktøren i Bolig Pluss skulle være dommer, så tenkte jeg at det vel var litt forutbestemt at det skulle bli hvitt/lyst i finalen :). Mitt glorete gull og lilla-bidrag ville i alle fall ikke nå opp... hi hi..
Uansett, jeg ønsker finalistene lykke til! Liker veldig godt flere av dem, men én av dem har vunnet mitt hjerte :)

Lise

NIB sa...

Hei dere!

Spennende med så mange tilbakemeldinger!
Vi har lest alle, og ser at det er store meningsforskjeller. Noen synes det er altfor lite trend, andre synes det er for lite landlig stil.

Vi tenker at vi fortsetter med bruk av gjestedommer. Vi samarbeider stort sett med erfarne folk i bransjen, denne gangen altså med redaktøren i Boligpluss, og er trygge på at de har kompetanse til å velge gode finalister. Også gleder vi oss over å boltre oss i galleriet selv:)

Til dere som etterlyser farger. I denne utfordringen ble vi overrasket over at sikkert 90% av bidragene var hvitt, sort, grått og natur. Å velge mer farge enn det som er gjort i galleri og finale her, var derfor en nesten umulig oppgave.

Ha en herlig uke dere!
Snart har vi en vinner klar:))

AH

Mjuka sa...

Grattis till alla finalister! Jättefina bidrag!
Kram Malin

hm sa...

Lykke til alle sammen,flotte bilder :-)

mali-mo sa...

AH: jeg er såklart med (ifht kommentaren din hos meg ;))

A Dog Posing sa...

Veldig like stiler denne gangen også. Men stemmer helt klart på Cathrines hjerterom som er det eneste rommet som ikke er nokså utpreget feminint innredet. Men når det er sagt; samtlige finalister har vakre soverom!! Skulle bare ønske meg litt mer variasjon.. ;)) X M / a dog posing

Anonym sa...

Syns dama som valgte ut finalistene var penere enn rommene.
Ikke meg som hadde ønsket å tilbringe natten i en seng full av utøy fra de stokkene....

Elis lille rede sa...

Min favoritt kom ikke med blant finalistene, men av finalistene fikk Englemor min stemme.

BLOMSTERSTJERNEN sa...

Oj! Gjett om jeg har lyst til å dra på liggebesøkturné gjennom Norge!

Blomsterstjernen