Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 27. april 2011

Loppedilla

Er dere klare for mer loppemoro? Ingrid, med bloggen Fjeldborg er igjen tilbake med loppeinspirasjon. Vi håper dere blir like inspirert som oss til å gå ut å finne både små og store skatter!

Da er jeg tilbake med et rykende ferskt loppeinnlegg. NIB har nemlig spurt om jeg vil leke loppeguru, og det er klart jeg vil! En ære å få predike litt skattejegermentalitet her én gang i måneden. Takk for tilliten!

Her på solkysten var det nemlig den store loppelørdagen for noen helger siden. Jeg prioriterte hardt, men akk så korrekt... Loppemarkedet i Tjodalyng, som jeg valgte ut som førsteprioritet viste seg nemlig å være knallbra! Dårligere ble det vel heller ikke av at det aldri tidligere har vært avholdt loppemarked på nettopp denne skolen, så det var noen "smågrønne" selgere i aksjon. Tror faktisk ikke jeg tør å fortelle hva jeg måtte ut med for skattene jeg fanget, men det var knallgod stemning og jeg var høy på adrenalin i et par timer etter at vi dro derfra. Ordentlig god gammeldags loppefølelse!

Jeg ble faktisk så gira at jeg ikke var helt fornuftig, og dermed gikk jeg glipp av et par ordentlig gode kjøp. Det er nemlig ingenting å lure på dersom man tror at man ser en godbit på loppis: kjøp den! Det er bedre å gjøre et bomkjøp, enn å angre på at man ikke slo til.


Så til lørdagens fangst. På toppen av kransekaka troner nok de to vatteppene, som jeg med et slags dyrisk hopp, plutselig stod med i armene. Endelig var det min tur til å finne en slik skatt! Disse var faktisk det første jeg så da jeg kom inn i gymsalen, så det var nok vatteppene som satte meg sånn ut...




Margarinkasse, hvitt Skaugumbestikk til 10 personer (kniver og gafler), ett virkelig hjertebankstoff (og flere fine retrostoffer), Jac Jacobsen lampen, trekkspillampen og hagebordet, ble alle sammen med hjem fra det første loppiset. Samt et lite salongbord som jeg glemte å ta bilde av...


Videre gikk ferden til Haukerød her i Sandefjord. Jeg finner nesten alltid noe på dette loppemarkedet, som avholdes to ganger årlig. En passe høy teakommode til gjesterommet jeg driver og pusser opp, stod på handlelisten, og jammen fant vi ikke en som var nesten perfekt. En runde med maling og litt tapet slipper den ikke unna, så det skal jeg vise dere neste gang!

Litt rødt- og hvitblomstret stoff, noen bøker (deriblant Fru Pigalopp!) og en tøff arkivkoffert i jukseskinn, måtte jeg også ta med meg.



Alt i alt ble det en virkelig god start på loppesesongen for min del, og det ser ut til at det er flere av dere som har gjort noen gode kjøp. Nå er det bare etterarbeidet som gjenstår. Vasking og stryking, litt maling og tapetsering, og et par stikkontakter som må skiftes, så er skattene mine klare til bruk!

Loppehilsen fra Fjeldborg-Ingrid

12 kommentarer:

Louise sa...

For noen flotte skatter!
Likte spesielt godt det hvite skaugum bestikket, men kjøpte du virkelig ikke de med teakskaft på øverste bildet?

Jeg gleder meg allerede til lørdagen, det dumme med påsken er at det ikke er noen loppemarkeder;-)

designhund sa...

åh, for noen herlige funn!
kjempeartig å være med på loppetur altså.
knall innelgg;-)))

Katrine K sa...

Oj, så mye fint du fant! Gleder meg til lørdag,da er det endelig loppemarked her hos oss..!

Den gamle stil-de svunne tider...VINTAGE sa...

stiligt !!LIkte de stoffene utrolig godt, digger blå-nyanser..

Anonym sa...

Looooove:)) Morsomt å få være med deg på loppemarked, får så mye inspirasjon. Skal du gjøre noe med trekkspill-lampen? Den syns jeg var veldig spennende!

by BeaTell sa...

OOhhhlala, superheldig med de vatteppene! Heldiggrisen!!

Anonym sa...

Så utrolig gøy med slike loppe-innlegg!:)
Det nydelige vattteppet i turkis var bare helt fantastisk, utrolig fint. Det falt jeg pladask for!
Gratulerer med alle skattene :)

Klem Ida
(Interiør drops)

Lidyll sa...

Utrolig flotte loppe-skatter! Merker jeg er litt småforelsket i flere av tingene der gitt!*smile*

beachcomber sa...

i love the fabrics and the umbrella!
cheryl x

Bettum Villa sa...

Herlig innlegg! Kjenner loppehjertet mitt banker litt ekstra når jeg serslike bilder. Vatteppene var fantastiske og trekkspill-lampen er helt lik den jeg har.
Tror vi er ganske heldige med loppemarkedene i Vestfold området. :D

Klem Madelén

KROnPRINSESSENE sa...

Takk for herlig inspirasjon :)
Håper å rekke over noen loppemarked i helga... må jo nesten det, for fikk lopper i blodet etter dette herlige innlegget hi, hi.
Klem May Helen

Brit Strikkenerd sa...

Loppehjertet mitt sikler. Jeg har ENDA ikke fått vært på et eneste loppemarked i vår. Gått glipp av 4 og får heller ikke med meg DET store i helga her i øyrike. Kjenner det er like før jeg går i abstinenstranse!!!!!!!!!!!!! Og innlegget ditt TIRRET helt voldsomt mitt loppegen!! HELDIGE DEG som fant alle de skattene!