Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

søndag 20. mars 2011

Gjør det selv: Sommerfuglklokke

Hei alle! Da er det tid for BRIGGs gjør-det-selv-prosjekt igjen. Denne gangen har jeg latt meg inspirere av lysere tider, spirende blomster og årets sommerfugltrend. Jeg presenterer herved sommerfuglklokken:

MAN TRENGER:

Gryteunderlag av kork. F.eks. fra Rema1000.

Et urverk. F.eks. fra Clas Ohlson.

En spiss kniv.

Matpapir og blyant.

Drill.

Gulvbeskyttere til stol/bordben.


MAN GJØR:
Finner et sommerfuglmotiv fra den store verdensveven og tegner det av. En lettvint måte er å legge matpapir over motivet på dataskjermen og tegne av. Man legger så undersiden ned på gryteunderlaget og overfører sommerfuglen ved å tegne over igjen.

Skjær sommerfuglen så forsiktig ut med kniven.

Bor hull i midten og plasser urverket.

Klipp så en gulvbeskyttelse i to deler og lim den ene oppå toppen av den andre. Lim dem så på sommerfuglens underside. Husk at de ikke skal være synlige forfra. Poenget er å skape luft mellom vegg og sommerfugl. Lag et lite hull med en kniv o.l. slik at sommerfuglen kan henge på en spiker.

Så er det bare å henge opp klokken og vente på sommeren!


Lykke til! Klemmer fra BRIGG.

22 kommentarer:

Unknown sa...

For en søt klokke!
Takk for tipset;)
manu

anita_senorita sa...

STILIG!

Carina Dale sa...

HERLIG! ;-)

Hanne sa...

Å kult! Likte den kjempe godt! Takk for inspirasjon.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Å så herlig. Virkelig til å bli glad av.
Og den vesken der, den er lik min, etter Walla;)

Julie og baby Oliver sa...

Stilig! Lurer på om jeg hadde klart det med en pepperkakeform i sommerfugl og en hammer... Hmm...

Anonym sa...

Så fin og vårlig klokke! Kanskje det går an å lage den i andre materialer også? Lurer på om jeg skal prøve meg på denne :-)

Rarerina sa...

Hurra, jeg er så glad for at du er tilbake her på NIB!

Jeanette sa...

NYDELIG og utrolig morsom klokke! må nesten prøve på den!

klem klem

Ida sa...

Hihihihi.. den var rett og slett bare KNALLKUL!!! Det går jo sikkert an å male eller spraye den i en annen farge, dersom noen syntes kort blir litt kjedelig!!

KNALLBRA! Du er så flink!

Klem fra Ida

an-magritt sa...

FIIINESTE BRIGGevennen!
SÅ vakker du er! Jeg ser bare deg jeg, hehe. ♥ Men klokka var også flott altså. Så glad for at du er her!

prinsesselinn sa...

Utrolig fin.
helt nydelig.

Christin sa...

Kjempepen!!

irene sa...

Så kult!
Det var det morsomste jeg sett på lenge!
MÅÅÅ bare lage en!
Ha en fin uke!
Klem Irene

små og store drømmer sa...

Wow! Flink.
Denne kan man vel spraye i andre farger ogå. Om man ønsker. Likte ideen :)

Anette {foreldremanualen} sa...

Kjempekul! Blir så imponert over kreativiteten din altså. :-)

Anemone sa...

Genialt! Kjempefin ble den!

Cecilie sa...

Herlig! <3

Fru Fly * Heidi sa...

Brigg er så gooooo`! Denne var råkul!:)

lillpastill sa...

Genialt!
Takk for tipset.. Det er herved notert bak øret.. :)

Kristian fra Veaplan sa...

Dette var faktisk en veldig, veldig god idè ;)

Skal prøves!

ReStyle sa...

Cool idea! So simple but effective!