Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

tirsdag 22. februar 2011

Lag en pallsofa

Vi er så heldige at fantastisk dyktige Ellen fra bloggen HELLO HOUSE skal være en av de faste gjestebloggerne her på NIB fremover. En gang i måneden skal Ellen dele sine interiørtanker og tips med oss. Ta henne godt i mot, vi Nib-jentene kan simpelthen ikke få nok av stilen hennes!

Gjort på en kveld
Jeg liker at enkelte ting i innredningen bare faller på plass av seg selv, for noen ganger er man så heldig å finne noe eller få noe eller kanskje også låne noe som gjør hele forskjellen. Jeg er ekstra svak for løsninger som kan utføres på maks en kveld!

Hvordan gå fram
Vi har stablet 3 paller i høyden, og valgte å sette sammen de 4 enhetene i en vinkel. Alle pallene er festet sammen med lange skruer, slik at de ligger stødig. Dette skulle være stedet å bare slenge seg nedpå, og da er det praktisk at pallene ikke slir. Øverst ligger det vanlige enkeltmadrasser, og selvfølgelig masse myke puter. Herlig med kosehjørne! Pallene er helt ubehandlet, det er litt for at jeg liker at noen ting bare kan få være sånn som i utgangspunktet. Disse pallene er veldig ulike, noen er lyse og andre mer røffe. Noen har reist mer enn andre.. Sånt liker jeg!


Kun fantasien som setter grenser?
Det er utrolig hva en pall kan brukes til! Lett å få litt pall-dilla og jeg aner vel en slags pall-trend, iallefall her i huset! Vi har pall med hjul som sofabord, og pall med hjul under vinduet på barnerommet. Dette er et yndet sted for avslapping! I løpet av våren og sommeren, ender det vel opp flere ute også. Jeg vet nemlig om et og annet solfylt hjørne, som trenger en pall! Og så drømmer jeg om ute-kjøkken, og ser for meg en slags pall-benk med betongplate..

20 kommentarer:

Anonym sa...

Ser jo kult ut, men jeg tenker at det er nok vanskelig å få bort støv som legger seg mellom pallene...Noen med erfaring?

kjersti sa...

♥ it!
Og det mest geniale er jo at det er så enkelt:)
All cred til Ellen og hennes fantasi:)

KLEM

Janne sa...

Superstilig!!
Elsker det røffe og selvkomponerte:)
Har selv laget dobbelseng av gamle europaller:))
Klem fra Janne

an-magritt sa...

Dette er så utrolig stilig!
Me likes a lot!

Blomsterpiken sa...

Stilig, men jeg ser for meg at strømpebuksen henger igjen i pallene:-)

Mia, New Room Interior sa...

Utrolig tøff sofa!!! :-)

Cez sa...

love pallets...like i put on my blog yesterday!!! great post!!!!

Anonym sa...

Syns det er så kult at en kan få til noe som er nesten gratis og ser såååå kult ut. Kan tenke meg barna syns det er kjempegøy å bruke den som klatrestativ, og ikke minst må det være moro å ha en madrass til å leke på. På og av sofaen:)

Når snøen forsvinner skal jeg ut å få meg paller! Takk for tips!

Anonym sa...

kjempe fint - vi skal ha nye billige utesofa til vaaren - og paller er en del av bedriften til mannen min - noe som jeg syns gjoer det enda finere!! MEN jeg maa ha pall sofaen min UTE i rommet - saa jeg maa finne paa noe som gjoer at den faar litt rygg - forslag ANYONE??

Janne sa...

Dette er så tøft og stilig, altså-og så genialt og enkelt! Digger ideen:)

ANETTESHUS.COM sa...

Veldig stilig! Men jeg tenker også; rengjøring?! Må være litt av en "støvtørkejobb";)) Kul, men ikke så veldig praktisk?! Men utendørs skal jeg definitivt lage noe lignende til våren. Takk for tips!!:)


KLEM:)

salige lavendel sa...

Artig! Kunne tenke meg en palle-løsning til sommerseng/sofa ute til sommeren.

Jorid + NOE Blog sa...

SÅ lekkert!! :) Tusen takk for tips og inspirasjon.

Jeg linker til dere i dagens innlegg ang. drømmer - blir til virkelighet! :) Håper det er greit!

Ha en fin dag!

Klem J

mona.z sa...

Utrolig tøft, spesielt ute, eller på et gutterom. Liker veldig godt prosjekter som tar kort tid:)
Klem fra Mona

NIB sa...

Jeg elsker pallesofaen til Ellen, det er helt sikkert! Og ute er en genial idé synes jeg! :)
For oss som har støv på hjernen kan jeg ikke tenke meg det tar lengre tid å støvsuge i, mellom og rundt pallene enn å ta av trekket på den hvite sofaen, vaske det og sette det på igjen;-) Hihiii - ikke helt praktisk det heller, men jeg (og mange av oss bloggere) har det nå allikevel:)

Ann Helen

Anonym sa...

Lekkert og superkult!
Takk for en flott inspirasjonskick denne tirsdagskvelden!

Isabelle sa...

nydelig!!
noen som vet hvor man kan få tak i di?? prøvde meg på en byggvare foretning med di ville ikke gi i fra seg!! :/

Brigg sa...

Helt helt fantastisk! Elsker det! Men jeg lurer som Isabelle hvor i alle dager man får tak i så mange paller?!

Anja sa...

Hei!!
Ser at noen ønsker tips...Jeg har hatt pallesofa i lang tid, men nå i januar var den tiden over.
Man får nok tak i paller på butikker, men som regel tar transportører disse med i retur, da pallene koster penger. Men vil tro der er mange bedrifter rundt om som har mer enn nok paller. Eller kanskje ta seg et besøk i et fengsel ;-))
Jeg vaska pallane godt før jeg tok de inn...

Man kan bruke mellomromma til oppbevaring av blader etc.

Lykke til!!
-Anja-

Anonym sa...

hmmm tenker å spikre pleksiglassplate r? oppå og foran. Jeg skal lage en til verandaen min, og siden jeg er ekstremt redd for småkryp (som garantert kommer opp mellom de store sprekkene her) så kan man jo tette noen av åpningene med plater o.l? ;) Super bra idè! Så tøft!!!