Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

søndag 6. september 2009

Nib-akutten: Tekstilvalg

"NIB-akutten er en super mulighet til å få hjelp og gode ideér. Det er akkurat hva jeg trenger!

Vi har to lyse Solsta Pällbo til ekstra sitteplass når det trengs i leiligheten vår. Stoffet er avtagbart, men det krymper og blir ikke fint etter vask. Jeg har lyst til å fornye dem, og trenger ideér. Jeg har kikket litt på ulike tekstiler, men jeg vet ikke om så mange butikker/nettbutikker som selger stilige tekstiler. Er det håp for å freshe opp disse pallene?

Litt vanskelig å si noe på hva slags stil jeg tenker. Ikke romantisk, shabby chic eller fransk landstil. Mer friskt og moderne kanskje. Litt farger går fint an, men helst ikke så mye av rødlige og oransje toner.

Vennlig hilsen
Lill Therese i bloggen De små ting"

6 kommentarer:

NIB sa...

Det første som slår oss på NIB er jo selvfølgelig STOFF OG STIL:)

nr14 sa...

http://www.bemz.com/index.php
Bemz selger en god del stoff-overdrag til masse produkter fra Ikea. Gratis stoffprøver får du også:) Titt inn på sidene deres. De har også putetrekk etc.

Godt Isolert ♥ Victoria sa...

http://www.tm-materialer.dk/

Sidsel Veierland sa...

hvis du ikke finner stoff du liker, så kjøper du ganske enkelt hvitt stoff, og trykker mønster selv. jeg tror faktisk jeg ville gått for skinn/ skai, noe du kan kjøpe billig og i mange farger på stoff og stil

Meg sa...

Åhlens har mye fine stoffer som egner seg til møbelbruk.

Du kan også kjøpe tykkere gardiner på Kid/Prinsess etc og bruke de til å sy trekk av.

Hvitevegger sa...

Hei! vi har hatt samme paller, og opplevde det samme som deg...at trekkene ble veldig skrukkete og stgge uansett hvor mye vi strøk dem...MEN da vi skulle selge dem vasket vi først trekket med en stor dose vanish bare for å få hvitfargen litt klarere...så tok vi det på pallene..og strøk dem mens trekket var på...Og det funket!! de ble såå mye finere! faktisk finere enn når de var nye.. så stryk trekket etter at det er kommet på pallen! du får helt nye møbler..