Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

tirsdag 24. februar 2009

FØR/ETTER shabby chic speil

Crinoline har sendt inn et speil, som er kommet ut i ny og litt shabby chic drakt. Tidligere var speilet i gull, nå er det hvitt og litt slitt, og passer inn i hennes hvite og nostalgiske stue. Crinoline har også delt med oss hvordan en kan gjøre dette, og det setter vi stor pris på!

Etter Crinolines menig var gullrammen litt "voldsom".

Slik ble speilet nytt:

1. Først malte hun med sort vannbasert maling.

2. Deretter fire strøk med hvit vannbasert grunning. Det tørker raskt, noe som er viktig for Crinoline som har det travelt.

3. For å få den sorte malingen frem, pusset hun lett med fint sandpapir, for den litt shabby effekten.

4. Til slutt ble overflatene vokset med nøytral antikk voks.

Crinolines innlegg om speilet finner du her. 

7 kommentarer:

Marias skriblerier sa...

Lite tips og en bønn: Hadde vært så mye bedre hvis "Før-bildet" kom først, for da blir det et lite spenningsmoment også! :D

NIB sa...

grunnen til at "etter" bildet kommer først, er rett og slett at det første bildet dukker opp på de tusen blogger rundt omkring via rollene:)

vi har vurdert begge løsningene, kanskje vi bytter neste gang vi legger ut en omgang:)

Unknown sa...

Dette vart knallbra:0)

Ingunn sa...

Takk for oppskrift. Det ble kjempefint.

Hulda sa...

Virkelig lekkert ble dette speilet! :)

Marias skriblerier sa...

Ok, den skjønner jeg :D Men deres side er jo så fin at man jo uansett ønsker å ta turen innom når det er nye innlegg! De som vet at dere har en slik før- og etter "kampanje" gående stikker garantert innom uavhengig av hvilket bilde som vises :D SÅ lenge det står før og etter, så er det gjort! Jeg tror de fleste i blogglandia eeeeelsker før og etter-bilder samme hva... Jeg er en av de!

Anonym sa...

RHM
JEg har lett etter dette speilet lenge. Husker du hvor du kjøpte det? Ønsker meg en til soverommet mitt. Stilig, jeg mikker også gamle/stygge møbler etter farmor og pusser de opp. Takk for dette tipset