Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

torsdag 21. august 2008

Diskusjonstema: Hvorfor blogger du?

I forrige runde av diskusjonstema fikk vi inspirasjon til et nytt tema, nemlig hvorfor blogger du?

Hvorfor bruker vi fritiden vår til å skrive og legge ut bilder på nett? Er det et behov for å vise frem, for å bli kjent med andre med samme interesse, selge noe, eller er det kanskje noe helt annet som får deg til å blogge?

Vi oppfordrer alle til å ta en liten titt ned i bloggesjelen sin, og dele med oss hva det er som driver bloggingen hos deg.

13 kommentarer:

Alven sa...

Hei :-) Jeg blogger for å kunne bli kjent med andre der ute med lik interesse som meg :-) For å kunne bli inspirert og inspirere :-) For å dele kunnskap og ideer med andre :-) Også er det veldig hyggelig og motiverende å få oppmuntrende kommentarer på det du driver med :-) Mistet faren min helt uventet for snart ett år siden..og bloggingen har vært en kilde som jeg har kunnet finne trøst i :-) Min far var veldig kreativ og føler han lever videre i meg...Og her inne får jeg brukt kreativiteten min på en bra måte :-) Gleder meg til å ta fatt på alle "prosjektene" mine i høst :-) å dele de med dere :-)

Anka sa...

Tanken med bloggen var først og fremt for familie, så de kunne se byggeprossesen av huset vårt. Så snublet jeg over NIB og maaange fine interiørblogger, da var det gjort;) Nå er bloggen min ment for alle som vil komme innom og jeg syns det er stas og få kammentarer fra andre bloggere og bli "kjent" med andre som har samme interesse som meg. Det er også til hjelp å blogge. Fint og diskutere innredning o.l Dette er en ny rus:-D

Anonym sa...

Hei!

Jeg er helt ny og amatør på blogging. Leste om interiørblogging i et interiørblad, og syntes det så moro ut. Bloggen jeg har, handler ikke bare om interiør, men det er likevel det jeg bryr meg mest om. Det er gøy å se alle de fine bloggene til andre, og jeg syns også det er gøy å legge inn bilder og blogge selv. Skriver litt dagbok som familien og venner syns det er gøy å lese, men de har ikke blogg selv. Interiørmessig ønsker jeg litt kontakt med andre bloggere, men jeg har ikke satt meg helt inn i hvordan dette fungerer enda.... Man må vel ikke kjenne hverandre face to face fra før, vel?
Beklager hvis jeg gjør noen feil- kjenner ikke til reglene enda. Skal gjøre så godt jeg kan, og så håper jeg at vi kan utveksle idéer og erfaringer fremover. Vi skal bygge hus, så akkurat for tiden innreder jeg ikke så mye, men er i planleggingsfasen på det nye huset.

Veronica's hus sa...

Hei på dere:)En helt ny verden åpnet seg for meg da jeg omsider ble kjent med at det faktisk eksisterte egen interiørblogg. Her stortrives jeg med å snakke andre kreative interiørglade jenter. kjempegøy å utveksle smarte ideer og få tilbakemeldinger på hva man har gjort samt hente myyyye insprasjon.
HERLIG!
Retter med det samme en stor takk til dere i NIB for et fantastisk jobb dere gjør.
God helg ønskes dere alle!

Nita sa...

Nå er jeg riktignok helt fersk i dette gamet, men for meg var det som å komme "hjem" da jeg oppdaget interiørblogging, jeg hadde til da følt meg litt alene om dette å legge slik vekt på interiør og detaljer.
Nå har jeg vært inne hos veldig mange bloggere,funnet inspirasjon,nydt fine bilder,og ikke minst kjent meg igjen i mye av det som fortelles. Det er en god felleskapsfølelse, så nå trenger jeg jo ikke å føle meg så alene om interessen min lenger! Det var mest derfor jeg opprettet blog, for å dele, og forhåpentlig få tilbakemeldinger.
Det er så godt å ha funnet noen som er like oppslukt av dette som meg!

Anonym sa...

For meg er bloggingen en slags inspirasjons journal, og kreativ ventil ;-)Men det beste er selvfølgelig alle de inspirerende og fantastisk dyktige menneskene jeg møter gjennom det!

CosiFanTutta sa...

Rekreasjon og inspirasjon :o)
En pause fra krevende arbeid!

Solveig sa...

jeg blogger av litt forskjellige grunner egentlig.

litt fordi det liksom ikke finnes noe fotballlag eller lignende for oss interiørinteresserte. jeg tenker liksom på bloggingen som en mulighet til å bli kjent med andre som også er interiørfrelst, og som kanskje har litt av den samme stilen selv? ja - interiørtrening rett og slett:)

jeg bruker bloggen til å late som om jeg shopper, hihi. hvis jeg har blogget om en ny sofa fra slettvoll blir noe av den verste 'jeg må bare ha den i stua' følelsen borte, og for meg som skifter stil og mening OFTE er det er fin måte å få utløp for litt liksomshopping.

jeg er også veldig glad for å kunne vise frem nye prosjekter til noen som faktisk er interessert. det er liksom ikke like stas å være sprekkstolt av det nyeste prosjektet, og så er det ingen andre enn jeg som får se det:) (kjæresten er ikke like opptatt av interiør som meg, ......hva?)

Noralill sa...

Dette er faktisk litt interessant, og skulle eigentleg vore studert djupare. For grunnen til at eg bloggar er at eg bur på ein veldig liten plass, og har ingen venner som er LIKE interessert i MIN type interiør! Eller ALLE dei eg kjenner likar å ordne og pynte i husa sine, men me deler rett og slett ikkje samme smak! OG då kjem eg til poenget...Når eg viser dei med stoor entusiasme kva eg har kjøpt på loppis eller Fretex så forstår dei rett og slett ikkje kva eg i det heile skal med dette "rasket"...! DÅ er det mykje kjekkare å vise fram mine funn og interiøridear til andre som deler denne entusiasmen....!! Rett og slett!

Jorunn sa...

Jeg visste nesten ikke hva en blogg var da jeg tilfeldigvis kom over noen interiørblogger mens jeg surfet etter litt inspirasjon på nettet. Så oppdaget jeg NIB, og da var jeg solgt! Jeg så at det var helt "vanlige" damer som blogget. Når jeg leste kommentarer og blogger hvor man henviste til andre blogger fikk jeg lyst til å være en del av det fellesskapet. Nå som jeg er i gang med min 2 blogg så er jeg nok blitt litt hekta ;0) Jeg synes det er fint å lese om og skrive selv om interiør og hverdagsgleder. Synes det er veldig hyggelig å skrive kommentarer, og selvsagt få kommentarer selv :0)

Drømmen om en eplehage sa...

Det startet med at jeg surfet nettet etter inspirasjon når vi skulle begyne å pusse opp huset vårt. Nå kom vi ikke lenger enn til badet før vi bestemte oss for å selge hele huset og heller bygge nytt. Da måtte jeg jo surfe enda mer og kom over den ene bloggen etter den andre, men de fleste var svenske blogger.Har med glede observert at de norske interiørbloggerne virkelig begyner å spre om seg. Fikk tidlig lyst til å prøve dette selv, men følte ikke jeg hadde noe å bidra med, men etterhvert så fikk vel eksponeringsbehovet mitt overtaket og jeg dristet meg til mitt første innlegg.
Og nå, ja nå er jeg hektet. Bloggingen har utviklet seg til noe mye mer enn ett primitivt eksponeringsbehov. Det gir meg muligheten til å dyrke min interesse for det estetiske og det skrevne ord. Jeg har truffet på så utrolig flotte damer gjennom bloggingen og setter utrolig stor pris på hver og en av dere. Alt fra pur unge mødre til bestemødre. En samlig av unike flotte damer som gir av seg selv på en helt spesiell måte. Her finnes få, om noen, fordommer og det er plass til alle!
For en fantastisk verden, eller hva?

Den gode feen sa...

Eg har ofte lurt på dette sjølv. Eg starta blogge for snart 5 år sidan. Me var fleire frå eit hobbyforum som gjorde dette. Det var litt greit å ha bilder av ting eg lagde samla i ein blogg i staden på skrytesida i forumet. Etterkvart byrja eg dra inn meir og meir interiør i bloggen også, og var derfor blant dei første interiørbloggarane også (så vidt eg veit iallefall). Sidan eg har blogga så mange år så må eg jo ha glede av det :)

Eg bloggar hovudsakleg for min egen del. Bloggen er ei slags dagbok over interessene mine. Ein stad der eg får utløp for alt det kreative i meg. Eg gledar meg ofte til å få tilbakemelding på ting eg har laga, sjølv om eg ikkje har vist fram så mykje nylaga i det siste. Og ikkje minst: eg syns det er kjempekjekt å vere ein del av interiørbloggsamfunnet.

Anna Lisa sa...

Ja....dette har eg spurt meg sjølv om av og til....Men tror dette må bli svaret... :
Eg likar å blogge...så absolutt. Eg har familie som bor i eit anna land. Og i begynnelsen laga eg ei blogg som skulle vere der om mitt liv og interiør, barna og alt anna som opptok meg for at min familie på Island kunne følge litt med på livet vårt.Vi hadde nettopp kjøpt hus vi skulle begynne å pusse opp, og eg hadde lyst til at dei skulle få følge med og få sjå resultatet. Så eksploderte bloggverden plutselig. Blogging blei større enn eg hadde trodd. Fekk mange nye venner og har fått masse inspirasjon.
Eg bloggar fordi eg likar å ta bilder, likar at familien min kan få sjå litt av kvardagen vår, er interisert i interiør, og fordi eg likar bloggverden med masse inspirasjon og positivisme. Vil så gjerne være ein del av dette miljøet. Det gir meg noke i kvardagen. Eg koblar av når eg bloggar og leser i andres blogger, koblar av frå kvardag, husarbeid og andre plikter.
Men det er utrolig kor bloggverden har utvikla seg sidan eg begynte for snart 2 år sidan :) Mykje posetivt.... Takk alle sammen!!! :)
Klem