Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

fredag 13. januar 2012

Sånn passe klar for Tangerine

Da jeg så årets farge fra Pantone, tenkte jeg umiddelbart. Uflaks!


DEN fargen kommer ikke inn i mitt hjem. Da jeg gikk gravid med Lilly, og jeg var på mitt aller mest sjøsyke, oppdaget jeg at jeg ble fysisk kvalm av orange farger. Det gikk så langt at jeg ikke orket å skru på Nytt på nytt - de har jo tross alt orange studio. Og den følelsen har holdt stand.

Men... så er det jo sånn, da. At ting sniker seg innpå en, uten at en riktig merker det. Jeg stakk en tur innom BABYRAMEN, og så dette vakre, vakre bildet. Og tangerine så det holder. Årets Pantonefarge Tangerine Tango. På en måte litt mer rød og korall, enn den er orange... Jeg jobber med saken. Og plutselig har jeg ny farge i stua. For det er så herlig med en vitamininnsprøytning, noe nytt og utfordrende!

Solveig

5 kommentarer:

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

thi,hi....)Herlige freshe farger:)

Anonym sa...

Hehe, kjenner meg igjen på det,ja:) kjempefint bilde av herlige skåler! Ønsker dere en fin helg:)

Lottemora sa...

Hadde store planer om noen slike fargeklatter jeg, men det passet liksom ikke helt med stilen ellers. Så da ble det rosa igjen da..

Hanne sa...

:) tjihi..hyggelig å se bildet av skålene mine her:)Jeg er veldig glad i denne fargen jeg da. Foreløpig mest på klær og skjerf, men skal ikke se bort i fra at det dukker opp flere ting i leilighetene i denne fargen etterhvert sammen med mine røde og orange detaljer:)God helg til dere!

Atelier Kari sa...

I ungdommen tidlig på 70-tallet, gikk jeg på kundthåndtverkslinja på Røros, en lek med farger, maling og frodige former. Da ble jeg for alltid kvitt mine fordommer mot såkalte gyselige farger. Orange, koral og gult minner meg om blomsterhager med valmueblomster. Bare herlig sommer! Tok akkurat fram et håndstrikket lite håndkle til kjøkkenet i dag, lyseblått med koralle striper. Blir glad av det.