Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

torsdag 24. november 2011

Lilla er advent

HOKUSFILIOKUS viser herlig lilla adventsinspirasjon. Lilla er jo adventsfargen.



Det lukter mandariner og pepperkaker når jeg ser lilla adentsinspirasjon - slik jeg husker det fra jeg var barn. Mamma brukte alltid lilla lys i en rød adventstake. Kanskje ikke en estetisk vinner, de fargene sammen, men hvilken underbar følelse den adventstaken gav! En følelse av mørketid og varme og alt-er-bra-i-verden. De stemningene vi skaper rundt denne tiden er viktig både for små og store, tror jeg.

Bloggen til HOKUSFILIOKUS er grafisk, ren og har fantastiske bilder. En blogg som inspirerer hver gang jeg er innom. Formiddagshilsen fra Solveig

6 kommentarer:

Min Still By Maia sa...

Nydelige bilder i en flott blogg!

Lilla finnes jo i så mange ulike fargetoner. Jeg må innrømme at jeg har "dilla på lilla."

Så enig med deg Solveig. Den stemningen vi skaper og hva det betyr for barna våre må vi aldri glemme.

Om noen vil ville et nydelig sett med det perfekte juleantrekket i norsk design for de små, er det bare å ta turen inn til meg :)

Lykke til med adventsforbredelsene!

Klem fra Maia

takhøyde sa...

Hjertens enig - en av mine absolutte favorittblogger!!
Klem Heidi :)

Heather sa...

These images are so gentle and lovely!~

Skjerstad sa...

Så koselige bilder :) Artig "tapetball" .
Minner fra barndommen er gode minner . Husker mamma hadde den samme lysestaken i alle år , og samme pynt, men vi barna ville ikke at hun skulle bytte ;)

Klem fra Janne

Lisette sa...

Fantastiske:) Jeg elsker detalje fotografering, noe av det kjekkeste. Flott blogg...

Haust sa...

Nydelege foto! Fin påminning om å hugse å kjøpe lilla lys! :)