Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

torsdag 20. oktober 2011

Naturligvis

Vi var naturligvis på lanseringen av boka NATURLIGVIS i går. Når Kirsten Visdal, den tidligere innehaveren av Kvist skriver bok, er det klart man må skaffe seg et eksemplar. Bare det å tre inn i de fantastiske fabrikklokalene til fotografene i Studio Dreyer Hensley i går var en opplevelse i seg selv. Se for deg: Teglsteingsbygning ved Akerselva, haugevis av hvite kubbelys, kvister, hvite vegger med metervis av takhøyde og store, buede, deilige vinduer.


Kirsten Visdal viste stolt fram sin nye bok. Og det er ikke noe rart! For en vakker bok med mye inspirasjon – og midt i naturtrenden nå.
– Stikkordet for boka er nordisk og lys. Det gjelder å bruke naturen og ta naturen inn i interiøret, fortalte hun.
– Det gjelder i alt i interiøret, fra knagger til kjøkkeninnredningen. Du kan for eksempel bruke mose, kongler eller skjell, foreslo hun.
På de store, hvite veggene i Studio Dreyer Hensley ruller bilder fra boka på storskjerm. Kirsten viser fram det ene bildet vakrere enn det andre. Her er det dyrehorn, fat i tre, kubber, papir og hvitt porselen satt sammen til hva Kirsten kaller «den nordiske stilen». Hun forteller at denne stilen kjennetegnes blant annet ved lyset vi har her og de store allrommene våre. Og det gjelder ikke bare hjemmene våre.
– Hytte er ikke hva det en gang var, sier hun mens hun viser fram et bilde fra boka.
For nå skal det ikke være smijernslamper og mørke tremøbler med rutete puter på hytta. Nå skal det være sorte gulv og kontraster mellom trevirke og hardere materialer.
– Trevirke varmer opp selv om basen er hvit, grå og sort, forteller Kirsten.
Og detaljene teller.
– Bruk gjerne humor i interiøret. La ting med gode minner stå framme. Det kan være bøker du liker, minner fra reiser og gaver du har fått.
Og hvis du trenger enda mer inspirasjon: Kirsten forteller at hun liker å lese Lotte Agaton sin blogg og Emmas designblogg.

Kirsten hadde også laget en mini-naturligvis-styling i Studio Dreyer Hensley.



Fullt av glade folk, naturligvis!

Vi traff fiiine bloggere igjen! Moa fra MOA OG KAFFEKOPPEN og Tonje HOLMBERG EVERYDAY LIVING, takk for så koselig selskap!

Om ikke Ingrid Espelid Hovig hadde stod for matlagingen denne gangen,var det i allefall hun som presenterte oss for menyen. Mye god, norsk mat her.

NIB kommer snart til å lodde ut en Naturligvis-bok. Så her gjelder det å holde utkikk!

– Åshild (som var NIBs stuntreporter for andre gang på to uker. Begynner å LIKE dette!)

14 kommentarer:

Alfa sa...

For ett nydelig lokale:0). Kan tenke meg boken gir massevis av inspirasjon ja.
Ha en super kveld.
Klem Alfa

Martha sa...

Fine bloggjentene!!!
Den boka tror jeg at jeg kunne like ja..Godt det er snart jul:)

Trådsnella sa...

Denne skal jeg også skrive opp på årets juleønskeliste!! ;)

KROnPRINSESSENE sa...

Til og med jeg som aldri har ønsket meg en bok, skal NATURLIGVIS (hi, hi)ønske meg denne til jul ;)
Herlig lokale og god-stemning...
Flinke dere er til å formidle.
Klem May Helen

Høytrykk sa...

Så fint å så tips om denne boka. Den så utrolig fin ut og føk rett inn på ønskelista mi. :)

Anonym sa...

Oh and ah:) Kirsten er mitt store forbilde, så heldige dere er som fikk møte henne! Gleder meg til boken.

Unknown sa...

Der var det fint :) og så spennende med denne boken - det er et must have for meg!! Elsker jo nordisk stil med natur innslag og lyse farger :)

designhund sa...

den boken har jeg lyst på!
jeg har lenge hatt et godt øye til hyggelige Kristin fra Kvist butikken! Jeg liker stilen og stylingen godt!
Midt i blinken for Moa og Holmberg da - ser de koser seg:)
..hurra for Åshildstunt!
God HELG!

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Så trivelig det må ha vært og fantastisk med så mye folk da! Den boka ser så spennende ut, den har jeg også lyst på!

Anonym sa...

Hvor kan man kjøpe boka, jeg greier ikke vente til jul altså..

NIB sa...

Jeg tror den må ha kommet i vanlige bokhandler nå. Eller på Capris? :)

God fredag dere!

AH

Haust sa...

Fantastisk lokale! ♥
Og boka høyrest veldig interessant ut!

God helg! :)

holmberg sa...

Takk i lige måde for en supertrivelig kveld med dere fine damer:) Og boken er utrolig lekker! Midt i blinken, som Tone-designhund sier:) Skal kose meg med den i helgen. God helg!

hviit sa...

PS. Du få kjøpt boken i nettbuitkken, hviit.no :) Ingen bombe at jeg måtte ha denne i nettbutikken eller hva?