Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

torsdag 9. september 2010

Hjemme hos Vigdis.

På Grünerløkka bor Vigdis. Vigdis bor sammen med Thomas og lille Jonathan. Sammen har de skapt et herlig hjem med den perfekte miks av egne kreasjoner, bruktfunn og fantastiske designdelikatesser. Nyt bildene og følg den sjarmerende familien på bloggen Jegerjonathan.



Hvem: jonathan, thomas og vigdis reisæter (Jegerjonathan)
Hvor: grünerløkka, oslo
Størrelse: gammel bygårdsleilighet på 88 kvm
Roll: hverdagsliv



En inspirasjonskilde du alltid vender tilbake til?

Jeg blir ALDRI lei av å titte på bilder av det fanrastiske huset til ray og charles eames! de mikset og trikset med ulike tekstiler og materialer; alt var lov, og det lar jeg meg til stadighet inspirere av. ellers så henter jeg mye inspirasjon på bloggen Dosfamily. Jeg kan bla meg fram og tilbake på denne bloggen i timesvis uten å bli lei - de besøker så mange utrolig kreative hjem!



En favoritt i hjemmet?
Paulistano stolen jeg fikk av thomasen da vi ventet på jonathan - den skulle bli min ammestol,og det ble den;)



En ting på ønskelisten?

Jeg har utallige stoler på ønskelista mi, men den som står øverst er nok stolen `Sirocco`som er designet av Arne Norell.

.

En ting som ikke kommer inn i huset?
En interiørstylist!! å skape et hjem tar tid, og jeg elsker å gjøre det! så jeg kan ikke tenke meg noe værre enn at en fremmed skal tenke ut og bestemme hvordan jeg skal ha det hjemme hos meg! de tingene vi omringer oss med her hjemme er enten arvegods, fantastiske funn fra utallige loppis eller bruktmarkeder eller ting vi har tittet på lenge og ønsket oss over tid. vi ønsker at hjemmet vårt skal være fylt med ting vi har et forhold til, og en slik atmosfære kan aldri en interiørstylist skape for oss.



En ting du skulle gjort anderledes?

Da vi kjøpte leiligheten malte vi alle veggene hvite. vi snakka om å male gulvene hvite også, men vi var så utålmodige med å flytte inn tingene, at vi bestemte oss for å utsette det. nå som leiligheten er fylt opp med møbler og ting, så får vi aldri rotet oss til å gjøre det, så parketten forblir og forblir...så hvis jeg kunne gjort noe annerledes hadde en av tingene vært å male gulvene hvite. jeg elsker at rom er hvite bokser, som man kan fylle med ulike former og farger.



Favorittbutikk?
jeg er veldig glad i frøken dianas salonger, utopia retro modern og purpur her på grünerløkka. eller så har jeg funnet mye fint på eske, sinsen brukthall og futura (tidligere circa design).



Favorittmagasin?
Forandrer seg stadig, men akkurat nå er det Living etc og britiske Elle interiør.













11 kommentarer:

Anonym sa...

Et hjem med fylt kjærlighet,humor,latter,lek og moro! Et herlig sted å komme på besøk til, slappe av, nyte god mat og prate.
Stolt av deg,Søs:)

Janne sa...

Utrolig kul leilighet, mange fine ting som gjøre den personlig!

Helen sa...

oh how glorious!

Siri sa...

Så utrolig morsmot og stilig dere har det! Hos dere tror jeg man kan føle seg skikkelig velkommen. Og bli en stund :-)

Hanne sa...

Nydelig hjem! Mange fine skatter. Liker spesielt de turkise kjøkkenstolene med tre bein!

Vibeke sa...

Herlig artikkel og et nydelig hjem!
Inspirerende for oss som er i startfasen med oppussing av "nygammelt" hus! Liker stilen :-)

Hilsen Vibeke

Unknown sa...

Hei. For et fantastisk hjem, rett og slett helt perfekt! Kjempekoselig ser det ut til å være hos dere. Jeg har selv akkurat begynt å blogge, kikk gjerne inn til meg om du har lyst. Legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Jeg legger meg til som følger av bloggen din, for den er jo jaggu en av de fineste jeg har sett på lenge. Wilhelmine

Ingunn sa...

Så fint dere har det! Masse sjel og fine ting å hvile øynene på.

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

uTOlig flott interiør. For en drøm, digger digger digger det! Takk for fint innlegg for nå har jeg funnet en ny blogg full av inspirason!

Go jeg er jonathan!

mvh Medetlekent sinn

Svenngården sa...

Herlig :D

vigdis sa...

*tusen takk for så mange koselige kommentarer!! * vigdis