Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

onsdag 11. november 2009

Akutt: Hvordan få til hjertene?

Hei!

Jeg ser at det er flere her som er flinke til å sy søte hjerter. Jeg har prøvd flere ganger selv, men får det ikke helt til. Det jeg synes er vanskelig, er oppe ved hanken. Når jeg skal vrenge hjertet jeg har sydd så ser det alltid så rart ut, det virker som om det er litt trangt. Er det noen som kan hjelpe meg? Har så utrolig lyst til å lage egen julepynt i år:)

Hilsen

Kaja


12 kommentarer:

pensjonat frua sa...

Det letteste med å sy sånne hjerter er å klippe ut 2 stoff biter, legge vatt inni og sy rundt med 1 cm sømon, etterpå kan du ta ei nål og rufse kanten opp litt. Når du syr slik slipper du hele vrengingen og det blir vel så fint! Lykke til :-)

KRUSEDULL sa...

Du bør stille maskinen inn på korte sting. Når du har sydd rundt hjertet, klipper du en flik helt ned til sømmen på "hanken". Skjønte du det?

Anonym sa...

Og i tillegg til dette er det lurt å klippe små hakk i sømmonnet i de runde sidene. Pass på at du ikke klipper mer enn små hakk.
Lykke til.
Britt Eva

Hilde sa...

Lag vrengehullet i den ene langsiden , og klipp hakk i buene men ikke helt ned til sømmen - bare nesten - hakkene får stoffet til å rette seg litt ut når du vrenger - 1,5 i stinglengde er også lurt - da ser det finere ut, og det kommer ikke vatt ut mellom stingene. Hanken legger du inni når du syt, eller du fester bare på en tynn tråd etter at du ha vrengt...

Lykke til!!!
HIlde

Marta - livet på landet sa...

Så flott med syinstruksjoner! Jeg har også planer om å sy noen hjerter, men er lang fra noen syerske:)

Camilla sa...

Ligger en liten instruks med tegninger på bloggen min nå om hvordan man lager hjerter. :)

Bluggi buggi blogg sa...

Thihi, jeg har gjort akkurat det samme og ikke fått det til. Har til og med klippet hakk i sømmønnet og likevel ser de merkelige ut. Men jeg har ikke gitt opp enda ;) Lykke til med dine :)
Trude :)

Maria ( Idekroken ) sa...

Her har du allerede fått så god veiledning, at jeg bare sier lykke til :)

Klemmer fra meg

Anonym sa...

Tusen takk alle sammen. Jeg tror løsningen er å smøre seg med tolmodighet noe som blir mye lettere nå med gode råd og tips:)

Kaja:)

bikim sa...

Charming! Have a lovely day, dear Kaja
Rosa

Minmill sa...

Jeg prøvde på et hjerte i går og det gikk helt fint. Jeg klippet en kant utenfor sømmen på ca 3mm, og hadde vrengehullet på en av vrangsidene. Stappet det fullt av watt, og vips så var hjertet perfekt.

Thelma Louise sa...

jeg syr mine hjerter uten å vrenge de..med "rå"kanten ut..blir tøffe, og du er kvitt problemet du never.:-) ta en titt her og skroll litt nedover i innlegget

http://thelma-louise-oslo.blogspot.com/search/label/ting%20jeg%20har%20laget