Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

søndag 1. februar 2009

Tips til nye bloggere

Vi på Nib vet hvor vanskelig det er å være nye bloggere, - det er tross alt under ett år siden vi startet å blogge selv:) Vi legger derfor ut et innlegg med linker til to diskusjoner vi tror det kan være veldig lurt at nye bloggere leser før de melder seg inn på Nib.

I går ble feks 'Min lille verden' lagt til, etter å ha byttet navn fra I min lille verden, som allerede var opptatt. (Vi legger ikke til blogger med identiske navn.) De som har blogget en stund, ser fort problemet, men som fersk blogger er ikke lett. Det er så mye som er nytt! Les mer her.

En annen ting som ofte er vanskelig er hvordan en skal forholde seg til bilder, og annen bloggetikk. Det er feks ikke så lett å vite at det ikke er lov å bruke andres bilder på egen blogg, hvis en ikke har lest om det før. Les mer her.

5 kommentarer:

Villa Luftslottet sa...

Hei og hopp:)
I forbindelse med at heg endret adressen på bloggen min (http://www.viiluftslottet.blogspot.com), så har jeg en liten trekning.
Velkommen alle som vil:)
Nina

Randi sa...

Heisann!!

Tusen takk for alle gode tips!!Eg er ein av dei nye her...sukk!
Ja det skal eg skrive under på at dette er ikkje berre berre:-)Å komme inn til så mange flinke bloggarar er nesten som å hoppe etter Wirkola det! Så dette er nifst og spennande!:-)Men eg vil no prøve litt da;)Men godt å vite at dokke er der om nøden blir for stor!
Ha ein fin dag!
Klem!

Bette sa...

Hei!
Jeg ble tatt opp som ny blogger for en stund siden,og skulle ligge under roll 1. Men jeg er ikke der..... Lurer bare på hvorfor,og om dere kan fikse det?

Vennlig hilsen Bette!

Anonym sa...

Kjempefint at dere tar opp de temaene. Angående bilder og copyright, så har denne bloggeren skrevet en veldig bra oppklaring: http://www.virrvarr.net/blog/2009/01/23/slik-stjeler-du-lovlige-bilder-til-bloggen-din/


- Marthe

Anonym sa...

Hei hei!
Takk for søt kommentar og at dere la meg til. : )

Ha en fin kveld.