Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

torsdag 25. desember 2008

Romjulskavalkade: April, Mai og Juni.

Vi tar en liten romjulskavalkade her på NIB. Det er hyggelig med små tilbakeblikk før det nye året kommer, og kanskje kommer det nye ideer til hvordan vi kan få en bedre side neste år?

OPPSTART
NIB ble startet 15. april i år , som en helt tilfeldig ide. Flittiglisene var helt ferske bloggere, og oppdaget snart at det var vanskelig å få oversikt over de norske interiørbloggene. Fra første dag ønsket vi å lage en demokratisk side, der ALLE interiørblogger skal få muligheten til å vise seg frem. Det aller første medlemmet kom bare noen minutter etter at bloggen var opprettet: og Lyst på livet hatt en egen liten plass i NIBhjertene våre siden det. Allerede første uke hadde NIB 75 medlemmer, og innen juni hadde vi 200. Våre planer med bloggen ble større etterhvert som vi kjente på behovet for siden: vi ante virkelig ikke at det var mange interiørbloggere der ute:)

KONKURRANSE
Headerkonkurransen
var det første som skjedde her inne, og bidragene rullet inn på mail. Etter en veldig spennende avstemning gikk Lena i Hvit Linje av med seieren med header nr 3.


DISKUSJONSTEMA
NIB ble utvidet med diskusjonstema ganske fort, for at det ikke skulle bli en helt død side. Det hadde jo blitt en kjedelig side hvis vi bare hadde ett innlegg i uken hvor vi la til nye medlemmer.
De heteste diskusjonene denne våren er kåret til:

1. For eller imot musikk på bloggen. Med kommentarer som:
"Jeg hater musikk i blogger/på hjemmesider! Er det musikk, så gidder jeg som regel ikke se på siden... Jeg vil bestemme hva slags musikk og når jeg vil høre på musikk selv."

"Har ikke noe imot musikk på bloggene jeg, men dette er jo smak og behag. Selv syns jeg det er med på å gi litt "farge" til bloggen:) Jeg opplever at det stort sett går an å slå AV om det ikke passer å høre på der og da, eller det er musikk man ikke er spesielt begeistret for. Hos meg kan man slå PÅ! om man ønsker det:)Jeg vet det ikke er alle som liker det, og kvepper til om det blir høyt. :)"

2. Hvilken interiørting ønsker du deg? Her kom det frem hvor populær Ektorpsofaen fra ikea er, og Tolix-stolene var på god vei inn i interiørene:
"Den var enkel, jeg også ønsker meg en Ektorp hvit sofa, er vel blitt den offisielle bloggersofaen;-D Men med tre små....*sukk*"

"Jeg er jo så grådig og da er det vanskelig å velge bare ên ting, men det får bli to Tolix stoler til kjøkkenet. :-D"

3. Ditt beste interiørmagasin: Mange av oss leser mange magasiner:
"Jeg leser Vakre Hjem, Bolig Pluss, Drømhem och Tradgård, Landtliv og Lev Landlig. Noen ganger Rom 123 og Interiørmagasinet."

"Danske Boligmagasinet har vært en favoritt i mange år, de fornyer seg stadig og ligger et hakk foran oss nordboere synes jeg. Deretter liker jeg godt Rom 123 og Bolig pluss. Elle Interiør og Living etc kan også være bra. Bonytt synes jeg blir for traust, enten er det norske fjellhytter eller for stramme og lite lekne betongklosser. Interiørmagasinet er bare kjedelig og Bo bedre har desverre tapt seg synes jeg."

FORUM
I slutten av juni startet vi forumet, som ikke akkurat har vist seg å være noen knallsuksess, hihi. Vi har vel besluttet at dette vil bli avviklet innen kort tid.

Dette var litt om NIBs spede start, vi fortsetter med flere tilbakeblikk i morgen.

4 kommentarer:

prinsesselinn sa...

dere er flinkiser!
tusen takk for bra arbeid som er gjordt , og det som kommer ;-)
smask og dask fra Bergen

Lisemoren sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Lisemoren sa...

Beklager, det snek seg med noen skrivefeil over, så nå prøver jeg igjen. Jeg syns det er fantastisk at dere klarer å lage og drive disse sidene. Det er veldig kjekt å komme innom her og se både på diskusjonstemaer, konkurranser og alle de forskjellige bloggene. Dere gjør en kjempejobb. Dessuten var det veldig kjekt med denne oppdateringen og tilbakeblikket. Jeg var ikke klar over at dere ikke har eksistert lenger, trodde dere hadde vært her leeeenge. Gleder meg til neste oppdatering. Tusen takk for innsatsen og lykke til videre. Fortsatt god adventstid ønskes dere alle : )

Anonym sa...

Er veldig glad for at dere kom på ideen med å lage denne bloggen. Hadde aldri funnet så mange fine blogger uten deres hjelp:)
Tusen takk og lykke til videre:)