Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

lørdag 23. august 2008

Nye bloggere

Hei!

Velkommen til nye bloggere! Nå som vi har blitt så mange her inne på NIB, har vi fått tilbakemeldinger om at rollen begynner å *vannes* ut. Det vil si at bloggere som ikke hovedsaklig er interiørbloggere ønsker å legge seg til.

Når vi startet NIB var det med et ønske om å lage en oversikt over interiørbloggere. Store eller små, ulik stil og retning. Her skal alle få være med, uten å måtte stå på venteliste eller bli anbefalt av en annen blogger. Rett og slett litt bloggedemokrati:)

Vi på NIB har ikke lyst å fortelle noen bloggere hvordan de skal blogge, eller hva de skal blogge om. Snarere tvert imot, det går liksom imot hele ideen med NIB. Det fine med en blogg er jo at den som skriver den bestemmer selv hva den skal handle om. Allikevel må de som legger seg til på her være klar over at NIB registerer blogger som skriver om interiør, i alle fall en gang imellom:)

Vi har fått kjempefine bilder til månedens bilde. Tema er lys, og her kan du stemme frem en vinner.

11. oktober er det bloggetreff i Bergen. Mer om det finner du her.

Og så en aldri så liten etterlysning. Vibekes verden, hvor er du?

Bak en sky: Velkommer inn til Bak en sky. Blogger fra Trondheim som liker Riviera Maison, Vakre hjem og interiør, og puter med stjerne. Siste innlegg med spørsmål om butikker i Oslo.

Bakketun: 'Velkommen til min blogg. Den handler om interiør og mitt hverdagsliv. Har bare blogget i ca 1 mnd, så ganske fersk i gamet foreløpig. Etter hvert håper vi å komme i gang med husbygging, men akkurat nå venter vi på at kommunen skal godkjenne diverse. Når husbyggingen begynner vil nok det blir masse blogging om det.'

Frøken (male)strøken og elsklingan:’ I bloggen vår finn dokker alt om hverdagen vår, å litt ekstra om min lidenskap som går på interiør!

Perlemor: 'Så er jeg endelig på nett med mine interesser, som bl.a.omfatter hage, håndarbeid av ulike typer, koos, og ikke minst interiør. "Stilen" min er litt loppis/shabby chic/old british, kort sagt; personlig.'

Miss Cellaneous: 'Jeg er en grafisk designer med interiørblogg både med mine egne prosjekter og masse inspirasjon. Jeg liker alt fra det hvite og romantiske til det litt mer industrielle og røffe. Og jeg elsker prikker!'

Muskatt og kardemomme: 'Jeg ønsker å vise frem en koselig,kreativ og allsidig blogg. Interiørmessig er jeg glad i å blande gammelt og nytt. Og så trives jeg med den lyse og romantiske, litt shabby stilen.'

Søte drømmer: ’Jeg blogger om hverdagsliv og oppussing av hus og hage. Er lideskaplig opptatt av interiør og oppdaget bloggverdnen for ca 1 år siden. Er helt ny i gamet så jeg tar gjerne i mot tips og råd angående blogging.’

19 kommentarer:

Anonym sa...

så på en tidligere diskusjon ang kopiering. Vi får vel alle litt inspirasjon, og gir vekk litt tips i delvis nye innpakninger-
"Alle" har sin egen stil, men det ser ut som de fleste har veldig lik stil, og vi må vel innrømme at vi tildels følger moten alle og enhver..
Lets face it.
vi kan vel kort oppsummere NIB med: Tilda-figurer, hekleruter, hvitmalte furumøbler, norgesglass (med ymse nnhold), stoffbiter, green gate-kopper, Ektorp og Ikea-kjøkken og kopier fra nettsteder.
Ikke misforstå-
Alt vel og bra dette, men det blir VELDIG mye det samme på alle bloggene. Selvfølgelig kan dere tenke at de som ikke liker dette, ikke trenger å slå opp i alle bloggene, men det hadde vært fint å få noen tips til blogger som gir litt nye tips? (Har funnet GundaM som gir artige drivved tips!) Takk, vi trenger flere med gode (gjenbruks)ideèr !
-Y

Anonym sa...

Hmm..skulle gjerne vært en del av Norske Interiørblogger..Jeg er opptatt av Amerikansk Folk Art, Country og Primitiv stil. Har lenge hatt egen nettside, men ønsker å tone ned "butikken" litt, og heller bare være "der ute" til inspirasjon og selvsagt er det hyggelig om noen vil kjøpe noe av det jeg lager. Veldig ny på det å blogge, men har mye på hjertet som jeg gjerne vil skrive om etterhvert! May I join..!?

Torunn sa...

Eg har lenge vore ein ivrig interiørblogg lesar. Kanskje heimen min ber preg av det...? Og no har eg blitt frista til å få min egen blogg. Ein del av gleden med det å vera kreativ er jo å dela resultatet med andre:) Jada, eg er glad i kvitt eg og;) Blanda med mørke møblar - nytt og gammalt. Blir aldri ferdig å innreda heimen min, alltid ein gamal ting som kan stå på ein ny plass, brukast på ein ny måte, som kan malast eller som passar saman med noko eg har fått nytt. Vil gjerne dela bloggen min på NIB. TONE:)

Vår lille hage sa...

Hei !

Jeg har en blogg som har handlet mye om reisetips for familier med barn, men nå vil det dreie seg mer og mer om interiør, oppussing, og shabby chic/landstilen. Jeg har stor interesse for interiør og går ofte på Fretex og loppemarkeder for å finne nye oppussingsobjekter.
Det vil komme innlegg om hage, oppussing, enkle småretter, tips om oppbevaring og innredning, og tips til shopping og markeder for de med interesse for interiør.
Takk for masse inspirasjon så langt.

GundaM sa...

Uuups, skulle til å svare anonym her over at det finnes da andre bloggere og enn bare disse hvite men så ser jeg du nevner meg og min blogg!!!

Akkurat nå er vel det hvite i fokus hos de fleste norske, bloggere;)og det må vi da akseptere! Og vi med litt annen stil, smak er krydderet i det hele... Hadde vi blogget på åttitallet hadde vi nok blogget om furumøbler og liggende paneler, og krydderet hadde blogget om strie og matt terakotta maling!

Vel bare noen tanker og du anonym; hvorfor anonym her inne? Regner med du har egen blogg etsteds du og..?

NIB sa...

Til anonym: hvis du leter videre i den norske interiør-bloggverden vil du se at det er et stort mangfold, det ser kanskje ut som du har funnet blogger i en og samme *krets*.

Det kommer snart en ny funskjon på NIB - følg med, så får du kanskje hjelp i letingen etter noen som blogger i din stil.

innendørs sa...

gjerne henge meg på! ny i bloggverden, men blitt veldig inspirert av alt det folk finner på rundt om kring og vil gjerne være med! Omgir meg med det jeg liker, ikke tro til en spesiell stil - så langt jeg vet:) har alltid et prosjekt på gang i kåken... interiør, mat og andre lure saker!

Juno sa...

Hei, jeg vil også være med :)
Jeg er ny her i "blogge verden", men min blogg kommer til å være interiør, og husmortips:)

Anonym sa...

Jeg føler meg litt som en sånn som vanner ut ting. Men jeg liker å følge med på interiørbloggene likevel, selv om jeg har litt "snuskete" og kommersielle hensikter. Interessen, den er i hvert fall ekte.
;)

Anonym sa...

Kan jeg få være med her også? Fant nettopp denne siden, men har fra tidligere lagt flittiglisene til blogg som jeg leser.
Bloggen min er også ny. Har holdt på i et par måneder. Den vil vel også mest handle om interiør, ispedd litt katter, adopsjon og sikkert frustrasjoner noen ganger:)
Har vel følt at det har vært litt vanskelig å få kontakt med andre, men kanskje dette er den rette veien å gå?
Håper dere kan legge meg til lista.

Thea sa...

Hei på dere, dere skjønne damer som driver NIB..:) Dere presenterte meg en gang før, men ser at jeg har fallt ut av listen over blogger? Kan jeg fa falle inn igjen? Bloggen min er om oppussing, mine innkjøp til hjemmet, prosjekter i hjemmet, og andre rare innfall.. Er spilttet i forhold til stilen jeg ønsker meg,så litt hummer og kanari hjemme hos meg:) Og igjen: dere gjør en fantastsik jobb ,med denne siden.. *skryte skryte*:)

Cameliadamen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Cameliadamen sa...

Hei
E det her man blir med på NIB??
Ønske å være med her, driv 2 blomsterbutikka med interiør. Har stor interesse for alt som e inni og utafør et hus, men e en kresen interiør frøken. Så hos mæ bli det både hjemme og butikk inspirasjon.

camelia-damen

Torunn sa...

En funksjon som gjør at man lettere kan finne frem til ulike stiler hilses velkommen fra meg i allefall!

Om der er noen som interiørblogger der ute med en annen stil enn fransk landstil, hvit ektorp og chabby chic bør også de få komme til syne syns jeg. etter 20 år som interiørkonsulent kan jeg skrive under på at det er MANGE som har en annen oppfatning av hvordan interiøret bør være, uten at de har noe mindre peiling av den grunn.

Jeg er også med på å vanne ut ting. Innimellom ønsker jeg å dele med dere litt annet enn hvordan jeg har det hjemme også .-)Noen ganger kan det være noe annet enn en lekker gjenstand som betyr mest i hveradgen....(hverdagen...)

Klem Torunn

Pacayas hengende hager sa...

Hei
Eg vil gjerne legge til bloggen min.Eg er en jente på knappe 30 som har lyst til å lage en interiørblogg med hovedfokus på gjenbruk og second- hand. Eg likar alt som er vakkert og prøver å sjå litt forbi dei mest populære trendane, men må innrømme at jeg er veldig inne i den kvite bølga for tida..

aase sa...

Jeg har klart å rotet til bloggen min, ja det er ikke noe for "gamle damer" som meg egentlig!! synes alt dette er vanskelig jeg..............men det er jo så morsomt og spennede at jeg vil veldig gjerne være med!!! Jeg har pga navnskifte også blitt slettet!! Ber derfor pent om at jeg legges inn med ny adresse!! jeg er her inne "hele dagen" vel jeg ekspederer litt innimellom da!!

Josefine sa...

Mamma-Mia... dette er litt skummelt. Levd i blogg verden i bare en uke..... Hilsen livsnyteren

http://josefinesquilts.blogspot.com/

Fru Fryd sa...

Hei. Jeg er Fru Fryd og har blogget siden feb. 2006. Jeg har kjempe lyst til å være med dere her inne på NIB. Blogger om interiør, håndarbeid og litt om det som skjer i livet. NiB treff i Bergen høres jo kjempespennende ut:o)

Solveig sa...

Hei! da er bloggrollen oppdatert for denne uken. ønsker du å legge deg til kommer det et nytt 'nye bloggere' innlegg i morgen, lørdag 30/8 kl 14:00:)