Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

tirsdag 1. mars 2011

NIButfordring i mars: Kjøkken

Vi fikk inn 370 bidrag når vi lurte på hvordan bloggernes kjøkken ser ut. ER det mulig? Så mye inspiasjon på en plass! Her er det kjøkken i absoulutt alle stiler, og felles for alle er at hvis du finner noe du liker, kan du klikke deg inn til bloggen, og kanskje spørre om hvor ting er kjøpt, eller om hvordan kjøkkenet er planlagt.

Mari Løkken fra KREMMERHUSET var gjestedommer, og hadde en vanskelig jobb med å velge ut 10 finalister. Vinnerne finner du øverst, så kommer galleri og alle de fantastiske linkene helt nederst:)

Gratulerer til:

1.plass VILLA VON KROGH

Kontrastfylt herlig kjøkken. Søtt og overraskende. De flotte lampene over bordet gjør dette kjøkkenet helt spesielt.

2.plass NUMMER NI

Lett, lyst, innbydende kjøkken. Tøff tapet. Elementer i herlige farger som frisker opp.

3.plass SVENNGÅRDEN

Tøft kjøkken, men samtidig lekkert. Herlige elementer som praktisk husketavle og et herlig slitt trommelbord.

FJELDBORG

Sort/hvit er flotte kontrastfarger. Lyst og delikat med fargerike detaljer.

MY WONDERWORLD

Herlig, lyst kjøkken. Kul tapet i kul spisekrok. Herlig daybed å slappe av i.

FROST HOME

Delikat og flott kjøkken. Tøff kontrastvegg. Herlig lun blanding med kurv, rosa vaser, tre og industrielle lamper .Rundt dette bordet har jeg lyst til å sitte.

HANNES DAGBOK

Koselig romslig kjøkken i gjennomført landstil.

PROSJEKT VIBES GATE

Luftig og kult kjøkken. Herlig blanding av nytt og gammelt.

HJEM TE NA MOR

Delikat hvit kjøkken, med mix av gammelt og nytt. Sprek rosa plexiglasslampe over bordet. Herlig billedcollage på veggen.

DESIGN SHIMMER

Hvitt , smart og delikat.

LANDCHARM


TINE'S KREATIVE HJØRNE



















.




67 kommentarer:

en støvel og en sko sa...

Hei!
Gler meg til mye flott kjøkkeninspirasjon. Men jeg lurte på om det er mulig å utvide fristen en dag eller to i og med at mange er på vinterferie denne uken?
Hilsen Sølvi

T's Creations sa...

Alltid fint med inspirasjon både fra eksperter og fra herr og fru Hvermansen. :)

Ingrid sa...

Kjøkkenutfordring passer bra. Ikke at jeg har noe å vise fram selv, men vi bygger og innreder, så da håper jeg på masse inspirasjon :)

Linn sa...

eg er råklar til å bli inspirert! ;O)

Tyrifryd ♥ Monica sa...

Flott utfordring! gleder meg til å bli insprert!

NIB sa...

Så herlig at dere er så gira på å inspirere og bli inspirert! :))
Sånt inspirere oss!!!

Vi kan dessverre ikke utvide pga vinterferie, har allerede laget avtaler med gjestedommere etc:))

Hummerogkannarifugl sa...

Kjøkkeninnredningen til mitt nye kjøkken kommer ikke før på søndag, men da får dere heller bilder av spisekroken min da:)
Anki

Anette sa...

Hm, får ikke lagt inn bidrag?.... Mangler det ikke noe her tro? ;)

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

oj, så mye fint allerede:)
akkurat som et fyrverkeri!

From not to hot sa...

Og jeg som snart er klar med nytt kjøkken. Men denne fristen tror jeg ikke holder gitt :) Jaja, jeg får titte på andre lekre bidrag i stedet.

Victoria sa...

Jeg vil så gjerne bli medlem her! :) Men jeg får det ikke til. Når jeg går til "bli medlem"-knappen, kommer det ikke noe videre kobling for å bli medlem.

Noen som kan hjelpe meg?

Fies notiser sa...

Supre bidrag, som vanlig, med mange flotte ideer!
Siden mitt kjøkken ikke er noe å vise seg fram i sin helhet, deltar jeg med en blå detalj – det er jo detaljene som teller (litt)… Med forbehold om videre bruk uten tillatelse i tråd med god presseskikk – det er forøvrig neppe vanskelig å få.
HS

Anonym sa...

Utvide pga. vinterferie,vel..vinterferien på norske skoler er spredd over flere uker så,enig med dere!Da ville det ingen ende ta på utsettelser da.

Ylva sa...

Wow så mange fine kjøkken!!! Her var det mye inspirasjon som jeg kan ta med meg nå som vi maler kjøkkenet, og har en liten interiørmakover ;-) HURRA!

NIB sa...

Hei Fies Notiser:
Hvis man bidrar, bidrar man med bildene! :)
Vi har dessverre ikke kapasitet til å holde rede på diverse forbehold, ei heller å ta kontakt med hver enkelt ifm eventuell videre bruk.
Vi selger ikke bloggernes bilder:))

Dere som har lyst til å melde dere inn: Send mail inntil videre. Innmeldingssystemet er fullt akkurat nå, vi fikser opp så fort som mulig:))

Ida Susanne sa...

Et rop om hjelp..
Har lagt til link m/ bilde i denne utfordringen. Men hvorfor står det et rødt kryss ved mitt bidrag? Er det bare jeg som ser det? Det røde krysset er jo et "slette-kryss". Hjepe meg? :)

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

ikke få panikk Ida!
det betyr bare at du kan ta det bort hvis du angrer, vi andre ser det ikke ;)
(spurte om det samme sist gang)

Ida Susanne sa...

hahahah, okey :)
Tusen takk *ler*

...Så utrolig mange flotte bidrag allerede.. HERLIG :)

kokos sa...

Spennende! Nå er kokoskjøkkenet vasket, ryddet, knipset og ute på bloggen. :)

Ellen Louise sa...

Såå gøy! Dette er en kjekk utfordring! Gald for å endelig delta:)

HANNES DAGBOK sa...

Utrolig mange flotte kjøkken!!!

I`Døsset sa...

Utrolig mye flotte bidrag til å bli inspirert av. Ønsker alle sammen LYKKE til.

Villa Bjørkhaug sa...

I love a challenge.. men tør eg hive meg pÅ?

Give Me Inspiration sa...

Utrolig mange fine kjøkken! Dette er første gang jeg er med på en av utfordringene deres og har selvsagt klart å "melde meg på" to ganger:S Kunne dere i NIB fjernet link nr.88 tror dere? Får det ikke til selv:( Link nr. 89 er altså den riktige linken;) Takk for hjelpen! :)

Mia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anne-Marthe sa...

Morsomt, jeg slenger meg med for andre gang :D

mona.z sa...

Gleder meg over alle de flotte kjøkkenbildene, får mange gode ideer til oppussing av vårt, klem fra Mona

-Mia- sa...

Såå mange fine kjøkken-bidrag, her er inspirasjon i massevis!! Klem

Anonym sa...

Give me inspriation: Alt i orden :)

NIB

Villa Bjørkhaug sa...

Fantastisk mye vakkert!Men eg lurde på om dykke kunne ha endra navnet mitt frå til Villa Bjørkhaug? Ikkje Linn Therese Forgard. Er mest kjent som Villa Bjørkhaug;)

takker!

Nisu design sa...

Kjempefin utfordring og mange flotte bidrag!!!

Åse fra mitt lykkehus sa...

Å nei jeg skrev feil ved navnet, skrev mitt eget men vil helst ha bloggnavnet, går det an å forandre fra Åse Sørensen til Mitt lykkehus?

Min første gang på noe sånt som dette, gikk litt i stå for meg her.Huff a meg...

Hilsen Åse.
ps kjøkken 145 viss det går an å forandre navn.

Anne Lise sa...

Hei, og takk for en fin utfordring! Jeg lurer på om to bilder ved siden av hverandre regnes som collage? Altså to bilder som er satt sammen ved siden av hverandre?

NIB sa...

Villa Bjørkhaug og Åse:
Fikser det nå:)

Anne Lise: Ja, to bilder ved siden av hverandre tenker ihvertfall vi på som en collage:)

Fies notiser sa...

Hei NIB
Her øser det på med fabelaktige kjøkken, kjempemorsomt! Men til saken, ref. melding til meg ovenfor:
Selv om jeg forbeholder meg min lovfestede opphavsrett, er jeg ytterst velvillig. Dvs. den som vil låne bilder, må bare spørre først. Helt i tråd med god presseskikk altså, som vi alle bestreber oss på å følge
:)

Fies notiser sa...

Usj, nå gjentok jeg vist meg selv bare... Forbeholdet gjelder selvsagt primært "andre medier", ikke NIB, gitt uendret kontekst og for det ene bildet valgt i lenken her, alle andre bilder kan jo lånes likevel, da... :-D
Ha en fortsatt finfin kveld alle sammen!

kokos sa...

Siden lyset i dag var så uendelig mye bedre enn i går, tok jeg om igjen en del av bildene av mitt kjøkken, jeg håper det er greit siden det fortsatt er innen fristen.

Og for en inspirasjon! Nå har jeg kikket gjennom så mange flotte kjøkken. :) Flinke bloggere altså.

NIB sa...

Hei hei Fies notiser. Vi skjønner at vi kan virke litt vanskelige her, hehe. Men døgnet vårt har desv bare 24 timer, og vi klarer ikke holde rede på så alt for mange forbehold.

Vi er kjempeglade for å kunne spre det glade budskap om interiørbloggerne - og håper å spre blest og glede også utenfor vårt lille univers. Derfor spesifiserer vi i vår utfordring:

"Ditt bidrag vil kunne benyttes også i andre medier. Ved å delta i utfordringen aksepterer du dette"

Det er på en måte våre konkurranseregler:)

Hos Tina sa...

Så utrolig mange fine kjøkken! Jeg som fortiden bare har et lite lite hyttekjøkken, drømmer meg bare bort i alle de flotte kjøkkene. :):) Vinner eller ikke, så burde dere værte stolte av kjøkkenet deres.
-Tina

Anonym sa...

Hei

Mange flotte kjøkken å se.:-)

men også jeg undres over konkuransereglene

Ditt bidrag vil kunne benyttes også i andre medier. Ved å delta i utfordringen aksepterer du dette.

Har dere tid til å utdype dette litt nærmere, med tanke på åndsverkloven feks. ?

NIB sa...

Vi samarbeider med Klikk, og noen ganger plukker de opp vår utfordring - noe som gjør det mulig å vise frem bloggene for et enda større publikum enn det vi har her på NIB.

I barneromsutfordringen fikk også noen blogger skinne på Mammas nettsider.

For å kunne "spre budskapet" om de inspirerende bloggene her på NIB - og ikke samtidig bruke ukesvis på å samle godkjenning, skriver vi det på denne måten.

Dagene våre har desverre ikke plass til mer organisering enn det vi allerede gjør. Bare i dag har det ramlet inn 8 innmeldinger, i tillegg til de ca 30-40 mail vi svarer på hver dag:):)

Mitt hvite hus sa...

herlighet ...her var det mange flotte kjøkken ..så utrolig moro...

og der damer gjør en helt fantastisk flott jobb..

dette er virkelig inspirerende 0))

Tusen takk

klemmer =))

Fies notiser sa...

Kjære dyktige damer i NIB

Det ligger mye jobb bak god blogging, dette er bloggerens eiendom. Klikk er en kommersiell aktør under Hjemmet-Mortensen, under Egmont. Jeg ser ingen grunn til at åndsverk signer NIB og/eller deltakere på NIB, blindt skal gi fra seg rettigheter verken her eller andre plasser, uten egen kontroll. Ei heller å påta seg oppgaver som profesjonelle redaksjoner kan og bør utføre selv. Dere i NIB har mange lesere, ergo stor makt. Bruk den!

Jeg vil ikke være vanskelig, men heller ikke blåøyd...

NIB sa...

Hei Fie:) Dette handler vel om at vi spør i forkant om akkurat det vi erfaringsmessig vet noen må spørre opptil 20 bloggere om i ettertid. Det er ikke blåøyd - det er effektivt. Det tar, igjen av erfaring, over 14 dager.

Hvis en ikke ønsker å få vise frem kjøkkenet sitt i andre media, er jo det en ærlig sak - trykk den røde knappen:)

Ha en herlig helg - så får vi krysse fingrene i konkurransen.

Birte sa...

Dette er såå gøy... Utrolig menge fine Kjøkken...

Tvi tvi til dere alle :-))

Klem Birte

Hilde sa...

Hei. Hadde lyst til å bli med på utfordringen men skjønte ikke helt åssen jeg skal gjøre det??
Hjelp!!!
Klem Hilde

NIB sa...

Hei Hilde!

Det er en blå frosk helt under alle bidragene. Ser du den? Inni boksen står det også "Add your link". Trykk på den, legg inn koden til kjøkkeninnlegget, og så får du flere muligheter til å velge ønsket bilde:)

Bare skrive en mail, hvis det ikke går;:):)

Birte sa...

hEI NIB!

Lurer på når dere ser over bildene av kjøkkene våre.. er ferdig Nå og redigere innlegget. Ble ikke helt fornøyd med de første bildene for og sei det slik.. Så håper dommerene ev ikke går gjennom innleggene før etter fristen?? For nå er jeg først fornøyd med mine bilder. Hilsen perfeksjonisten.. he he...

Birte sa...

ps: God Helg til alle dere hos NIB..

Klemmer fra et super happy nytt medlem:-))

Hilde sa...

Hei igjen. da fikk jeg det til.
ha en flott dag videre.
Klem Hilde

NIB sa...

Flott, Hilde:)

Birte:
Gjestedommer går igjennom etter fristen:)

GOD helg alle herlige bloggejenter!

Snøstorm sa...

Åh, fillern! Linken min virker ikke.. Har jeg gjort noe galt tro? Mitt bidrag er nr 108.. Riktig link skal være: http://snostorm.blogspot.com/2011/03/nib-utfordring-kjkken.html

Hjelp?! Klønete!

Frøken H sa...

Så utrolig mange fine kjøkken, masse herlig inspirasjon! :) Me like! :)

Ha en fin helg, NIB-jenter! Som forøvrig gjør en helt strålende jobb her inne! :)

klem Frøken H

Tove `blogg verden sa...

Da er jeg også med som nr 219 : ) Vanvittig mange flotte kjøkken over her!!! Dommerne får litt av en jobb!! Kjempe jobb dere i NIB gjør!!
Ønsker dere en superfin helg
klem Tove

Line sa...

Hei!

Linken til mitt bidrag fungerer plutselig ikke.


Hva gjør jeg?

Hilsen Line utfordringsdebutant :o)

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Nok en flott utfordring og hvilket HAV av flotte bidrag. jeg ramler nesten av stolen i ren og skjær beundring! Jeg lar meg inspirere og skulle ønske jeg hadde minst 10 kjøkken å innrede.. :D

HUSET PÅ HØYDEN sa...

Hei NIB! Så utrolig mange flotte og inspirerende kjøkkenbilder! Er så herlig at dere har disse utfordringene:) Klem Vilde - HUSET PÅ HØYDEN

NIB sa...

Hei Line - håper det er i orden nå:):)

Project Vibes gate sa...

YES, I´m in!!

torunnn sa...

En genial mulighet til å på vaska og shina kjøkkenet;);)

torunnn sa...

En genial mulighet til å på vaska og shina kjøkkenet;);)

Keiserens nye trær sa...

Vi er med! Og denne gangen nesten et døgn før fristen går ut.. Rekord!
NIB må gjerne utfordre til bilder fra loftsbod neste gang, der trengs det også en kraftig rydderunde for vår del...
God søndag! :)

keiserne

Trine sa...

kjempeflott utfording :)
Glær mæ til å få tid å se på alle de flotte som har meldt sæ på :)

Klæm Trine

KROnPRINSESSENE sa...

Så utrolig mange flotte bidrag :)
Snakk om inspirasjon...
Utrolig kjekk utfordring.
Lykke til alle sammen!
Klem

Anne sa...

Det har oppstått en feil på adressen til bidraget mitt (nr 347 søster anne) http:// kommer to ganger, håper det kan ordnes:-)))

Manuela - "Mrs Hardy" sa...

kjære tid!
har det noen gang vært så stor deltakelse?
blir ikke lett for dere;)
kjekt da! :D

Anonym sa...

Mange flotte bidrag må jeg si:)
Vet at detaljer betyr mye i interiøret,men skjønner ikke de som har bare lagt bilder av detaljer.Det er KJØKKEN som skal vises pluss detaljer.Hvis du ikke har fin nok kjøkke så la vær å konkkurere,la deg heller inspirere.Håper virkelig at de ikke kommer i finalet.Er ikke i konkoransen selv,men ønsker lykke til og gleder meg å stemme:)