Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

fredag 12. november 2010

STUE - LIVINGROOM

Bloggernes flotteste stuer!

267 interiørbloggere viser frem sine stuer. Her kan du finne inspirasjon uansett hvilken stil du liker. Vi håper du finner det lille ekstra og kanskje også en ny bloggfavoritt?

ANNE VESTAD er redaktør i Rom123 og gjestedommer i stueutfordringen. Hun valgte ut 10 bidrag som leserne senere stemte over. Øverst finner du vinnerne og finalistene.

LIVINGROOMS by NIB members.

THEAS MANIA har NIBs flotteste stue 2010
Winner "Best NIB livingroom 2010"

"Hvitt og delikat med frekke fargeklatter er lekkert når fargene velges med omhu."

ROSALIGA vant 2.plass
Runner up

"Rustikk natur med en dæsh industriellt- rett inn i trendbildet på en overbevisende og smakfull måte."

HVIIT vant 3.plass
Second runner up

"Lyst og delikat, varmt og innbydende mot en vegg i en lekker farge og med fint stilleben på hyllene bak. Et godt eksempel på at sofaer ikke nødvendigvis må stå inntil vegger."

HOKUSFILIOKUS

"Grå eleganse med Egget som midtpunkt – klassisk med en varsom touch av stilmiks."

LIVS LYST

"Bildet på veggen fanger blikket og er bare helt herlig, og ”bestemors” sofakrok er hyggelig og innbydende."

ELDRIDS

"Grått, mykt og stilrent med naturens materialer i fokus – her er det godt å være."

RALFEFARFARS PARADIS

"Klassisk og ”voksent” med en personlig touch som ikke overdriver."

HJEM TE NA MOR

"Et fint eksempel på at man kan sortere bøker, CD-er og pynteting etter farger uten at det ser kunstig og sortert ut!"

LOBELIA

"En myk krok for en stille stund i fred og ro – med morsomme detaljer."

FARGESIRKELEN

"Med så frekke og frodige fargekombinasjoner trenger man ikke stort mer enn fyr på peisen!"

GALLERI

FJELDBORG



GUL HVERDAG


BABYRAMEN


HUSET PÅ PLANEN


LANDCHARM


DRAUMESIDENE


SHABBY CHARM


HANNES DAGBOK


M BY M


AVDELINGEN


HUSET VED FJORDEN


MIN LYKKE I VERDEN


DESIGNHUND


1001 NUIT


RIKKES STIL


ANETTES HUS


STYLIZIMO



HARMOMISK LYKKE


YVONNES YMSERIER



VANLIG HVERDAG


LINKS TO 267 REAL LIVINGROOMS

32 kommentarer:

-Mia- sa...

Masse flotte finalister!! Spennende å se hvem som stikker av med seieren! :-) Lykke til folkens! Klem

Alfasinteriør sa...

Blir spennende å se hvem som stikker av med seieren. Masse lykke til:). Klem

Torill sa...

Veldig variert og flotte stover alle sammen!

Thelma Louise sa...

så mye lekkert..var ikke like lett å bestemme seg denne gangen...hmmm...2-3 favoritter hos meg.:-) og selv rakk jeg ikke være med denne gangen heller.:-)

Shabby Charm sa...

Gratulerer til alle finalistene. Manga vakre bidrag som alle fortjener en seier synes jeg :)

Klemmer fra Maia

Martes atelie` sa...

Stemme er avgitt. Mye lekkert altså!!

hviit sa...

For en ære:) Tusen takk!

Tove `blogg verden sa...

Flotte bidrag!! Har stemt jeg!! Kjempe spennende å se 3 på topp listen tilslutt !!
Masse lykke til alle sammen!!

Dagny Thurmann-Hoelseth sa...

Dette synes jeg var veldig gode finalister. God variasjon i forskjellige stilsjangre og deilig med farger!

Bjørg ✩ Huset ved Fjorden sa...

Så mykje fint!!!
Eg har stemt på min favoritt:)

Lobelia-damen sa...

Jeg er beæret!
Tenk å bli plukket ut som finalist blant alle de utrolig flotte stuene! Kjempegøy :-))

W:-)

sonja hansen sa...

meget fint

Anonym sa...

Så mange GODE, varierte finalister! Det er så morro å stemme når det er sånn:)

Anonym sa...

Det var vanskelig å bestemme seg for hvem jeg skulle stemme på, mange fine finalister:)

Laila - Brukt og Grønt sa...

En veldig god variasjon av stiler. Jeg visste med en gang hvem som skulle få min stemme. Selv om det var mange fine bilder, var det et av dem som "snakket" til meg.

Landlige Hjem sa...

Fant min favoritt!!♥
Mange flotte finalister her ja .))
Lykke til alle sammen & god helg! ;))
Klem Anki

Eldrid sa...

Jeg er så takknemlig for at jeg ble plukket ut blandt alle desse fantastisk bra bidragene..sånn en ære!
Her er det virkelig mange fine stuer..med ekstra inspirerende touch.
Takk for en herlig utfordring Nib!
klem
Eldrid

ralfefarfars paradis sa...

Tenk å bli plukket ut blant sååå mange flotte bidrag- tusen takk;)Her var det virkelig noe for enhver smak synes jeg- herlig!

Agathes små ting... sa...

Gratulerer så masse til alle finalistene, lykke til, til dere alle.
Agathe

Hegemor sa...

Herlige bilder og en super kilde til inspirasjon - tusen takk for det til NIB for dette initativet! Liker bredden i det dere viser her.

Når det er sagt må jeg si at etter å ha lest "konkurransetesten" så er det et bar bilder (selv om de er rålekre) som i mine øyne ikke viser det jeg ville tro var et stuebilde, men mer stilleben/oppsats som godt kunne vært et annet sted i huset. Ingen bitterhet her, denne konkurransen har jeg ikke deltatt i - jeg foreslår bare at dere nevner dette i fremtidige konkurranser. Det er enklere å ta kule og mer kunstneriske bilder av kun mindre deler eller ett møbel. :)

Hilde sa...

Bilde nmr 2 var superfint, akkurat sånn man vil ha det når vinteren kommer! Kos!

Miss Mette sa...

Gratulerer til alle finalister :)
Her var det mye fint, fikk dessverre ikke tid til å melde meg på denne gangen - men masse flott inspirasjon her :) Da har jeg stemt på min favoritt :) Ønsker alle en fin søndag og lykke til... Klem fra Mette

Cam sa...

Rosaliga e min favoritt. Heilt nydelige blanding av natur og industrielt:)

Lykke til:)

helen og gutta sa...

masse flotte finalister og veldig vanskelig å plukke ut bare en men det må til og min favoritt er herved valgt. lykke til

Huldra sa...

Flott å se så varierte finalister! =D
Stemmen er avgjort, og den var ganske klar fra min side denne gangen.

Tommelen opp for alle sammen! :)

Knøttehuset sa...

mye fint her ja!min favoritt er fargesirkelen, anderledes og spennende

Cecca B sa...

Så mange flotte finalister - og gøy å se bredden som vises her. Lekre stuer rundt om i landet, må jeg si!

Jeg fant umiddelbart to favoritter her - får vel gi dem hver sin stemme annenhver dag :)

Lykke til til alle de verdige finalistene.

Rikke sa...

Har stemt:)

Anonym sa...

Med fare for å "banne i kjerka", så må jeg si at jeg er litt skuffet. Jeg jobber med interiør til daglig, og jeg synes finalistene i NIB konkurransen i det siste har båret litt preg av "ensidighet" og lite fokus på kvalitet og orginalitet.

Ikke får dere frem det store spekteret av kandidater og ikke legger dere vekt på kvaliteten og "stilen/gjennomførtheten" i interiøret.

Tvert imot virker det som om dere frastår fra å ta med kandidater fra litt mere "eksklusive" hus, og det synes jeg er litt synd, for ikke alle interiørinteresserte som bor i små leiligheter og eneboliger på 150m2.

Hilsen interiørdesigner!

Anonym sa...

Jeg har et "ekslutivt" hus på mange, mange kvm! Men jeg er ikke med i konkurransen,)
Mitt hus har så dyre og ekslusive møbler/antikviteter/kunst, at jeg rett og slett ikke tør ta det med i konkurransene. Noe å tenke på for annonym, og andre også?
Tyver saumfarer mange blogger på jakt etter godbiter/antikviteter/kunst. Jeg annbefaler alle å være obs på dette.
Jeg bare koser meg med de flotte innleggene over her:)

Her får jeg mange ideer fra NIB, og priser meg lykkelig for at det ikke er så mange "hvite" hjem i år. Herlig!! Mange fargeklatter her, selv om jeg kunne ønsket meg mange flere:)Litt mye grått?

Så tenker jeg og, at det er vel ikke så viktig å være med på disse konkurransene heller? Er det ikke bare gøy da? Morsomt? Eller er det blodig alvor og missunnelse for mange?

Jeg har min favoritt ja! Stå på mere for et fargerikt hjem med musikk og bøker. Det trenger vi:))

Lykke til:)

elisabeth sa...

oioi!! jeg er lettere sjokkert over å befinne meg på listen :) takk takk! veldig gjevt!

til anonym "interiørdesigner":
Godt vi er forskjellige...for det er akkuratt det jeg LIKER med blogger stort sett...at de klarer å lage et hyggelig hjem UTEN at hver eneste ting må koste flere titalls tusen! syns DET er inponerende jeg...ikke å bare dra til byens luksusbutikk å handle alt liksom...så kjedelig!

når det er sagt vil jeg veldig gjerne se bilder av ditt palass :) høres spennende ut!

Anonym sa...

Kjære anonyme interiør designer!
Jeg er en av de heldige som er med i finalen denne gangen. Og hvis det er noen trøst så kan jeg opplyse deg om at huset jeg bor i er på godt over 300 kvadratmeter. For meg høres du mest av alt ut som en interiørsnobb. Jeg tror det hadde blitt utrolig ensidige konkurranser her inne- hvis alle som deltok måtte ha boareal over 150- og tilhøre det eksklusive segmentet der du tydeligvis hører hjemme. Senest i dag leste jeg en reportasje fra hjemmet til Sølvi dos Sandos- en av de beste interiørfotografene vi har- og hun hadde mye fra loppemarked i sitt hjem- fordi det var godt å slippe å være så redd for tingene. Så kan man jo spørre om du eier tingene- eller om tingene eier deg? Jeg vil mye heller ha et hjem som tåler å bli brukt- enn et utstillingslokale. Finalistene ble jo også valgt ut av redaktøren i Rom 123- men det er vel ikke ordentlig interiørblad det heller.