Denne nettsiden siden har flyttet til Norskeinteriorblogger.no

fredag 1. oktober 2010

Utfordring oktober: “Lopper i blodet”

Det er den første i måneden, og tid for ny utfordring her på Nib. Som alltid er vi ute etter å inspirere og bli inspirert! Denne gangen håper vi å få se ditt beste loppefunn. Gjenbruk er altså stikkord her, og vi gleder oss til å se skatter fra både loppemarked, mormor, bruktbutikken og Finn. Som alltid gjelder det å vise gjenstanden fra sin aller beste side!

home and cottage
Vi er stolte av at Home & Cottage vil være jury denne gangen. De stiller også med alle premiene: 1. premie - Gavekort 2.500 kr. 2. premie - Gavekort 700 kr. 3. premie - Gavekort 300 kr.
  • NIButfordringen annonseres den 1. i hver mnd.
  • Vi tar i mot bidrag frem til den 7. oktober kl. 21.
  • 10 bidrag plukkes ut til finale og avstemming. 1-3 plass vinner premier fra Home & Cottage.
  • 10-20 andre bidrag vises i inspirasjonsgalleri.
  • Alle kan delta, man trenger ikke være medlem. Bildene må være fra eget hjem eller hytte.
  • Vi oppfordrer til å bli med i konkurransen med store bilder uten vannmerke. Vi ønsker heller ikke collager. Dette øker sjansen for å bli plukket ut.
  • Ta frem dine aller beste bilder, og la deg inspirere:)

Husk å linke inn til NIB - det setter vi stor pris på!


Ditt bidrag vil kunne benyttes også i andre medier. Ved å delta i utfordringen aksepterer du dette.


58 kommentarer:

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

He he Storeflittig, ja især når det skulle være med her dette innlegget mitt:):)
ha en fin fin helg..
eddaKlemmer

Marit sa...

Ja, dette vil jeg være med på - har 65 innlegg med lopper og auksjonsfunn på bloggen min, så her får jeg problemer med å velge...
Tre, fire bilder er kansje nok?
Hilsen Marit

lene sa...

Hei jenter :)
Kan dere slette mitt første innlegg, nr 1? Klarte å melde meg på to ganger med samme bilde..
Takk for super gøy konkurranse!!!

NIB sa...

Hihi - Marit!

Bare velg ut de fineste bildene dine, du, om det blir 5 eller 10 er helt ok:)

Lene - skal slette. Legger inn navnet ditt også, på bloggen.

Anonym sa...

Hei

Gleder meg til mange flotte innlegg om et spennende tema! Må det forresten være funnet på loppemarked, eller kan det også være hentet frem fra foreldres/besteforeldres eller eget loft, f.eks.? Ikke at noen kan vite hvor det kommer fra da, men likevel greit å vite..
Og er dere ute etter gamle ting som er pusset opp/reprodusert, eller ting som er slik de alltid har vært, eller begge deler?

Elin med Draumesidene sa...

Blei nesten litt sveitt ein fredags ettermiddag :) Men no er bildet på plass :)Blir spennende å sjå alt fint som dukkar opp!

God helg!
Klem E :)

NIB sa...

Hei hei Anonym!

Vi har satt teksten denne gangen til skatter fra både loppemarked, mormor, bruktbutikken og Finn.

Det betyr at det er ganske fritt frem.

Vi tenker at ting som er funnet i antikvitetshandel og lignende ikke kommer inn under denne konkurransen. Det skal være et lite element av "kupp", selv om en sikkert betaler overpris på mange loppiser i dag, hihihi!

Vi håper på bidrag både "in natura" og oppussede lopper.

Vi håper at denne konkurransen skal inpirere også de som ikke har egen blogg til å komme seg ut på loppis og på bruktbutikker for å finne egne skatter. Da er det kjekt med konkrete tips fra bloggerne om hva en skal se etter, og hva en kan gjøre med kuppene:)

Brit sa...

Kjempe morro utfordring og kommer også til å bli en inspirasjon for alle oss loppiselskere!!!

Anette sa...

Hei! Her er mitt bidrag ;)
( Så litt sent at collage ikke var en god ide) Men men ;)
Her er det ihvertfall!

Klem

Siddismamma sa...

Så kjekk konkurranse. Passer ypperlig for oss loppis-elskere. Kan man delta med mer enn en loppe?

Er det forresten noen som kan opplyse meg om loppemarkeder her i siddisland denne helgen. Aftenbladet har fjernet loppisoversikten, så nå føler jeg meg helt lost.

NIB sa...

Hei hei!
helt ok å bidra med mer enn en loppe, men kjekt om det ligger i ett innlegg.

GOD HELG, dere:)

pensjonat frua sa...

kult med bildeoversikt :)

Avdelingen sa...

Nye ting er ikke så lett av fatte i en sen nattetime:) Burde jeg har kallt bildet jeg la ved for Avdelingen. Var det det som mentes? Jeg trodde det var et navn på bildet og kallte det derfor arvestykke. Er dette feil, kan NIBerne slette innlegget (så kan jeg vent lage et nytt med bloggnavnet på).

Natta!

Atelier Kari sa...

Flott initiativ! Nå har jeg vært en ta-vare-på-jente i 50 år, men ingen samler. Viktig at minner fra flere generasjoner av formødre finner sin bruk og plass i unge hjem. Har meldt på min farmors speil "Gamle speil på veggen der". Takker for flott side også!

Mona Christin sa...

Hei.

Jeg er debutant på slike utfordringer og fikk skrevet feil tekst under bildet. Men linken er riktig. Skulle så klart skrevet bloggnavnet under bildet og ikke tittel på innlegget.

Mona C

perler på en snor sa...

Oida, jeg skrev visst tittel på innlegget i stedet for navnet på bloggen min i feltet "caption or title, jaja:)

Nora sa...

"Ditt bidrag vil kunne benyttes også i andre medier" Hvilke medier tenker dere på?

NIB sa...

Hei hei Nora! Noen ganger sender vi vinner bildene ut " i den store nettverden" for å gi litt blest om konkurransen og vinnerbidragene. Vi på NIB håper jo å få ut "det gode budskap" om alle de flotte interiørbloggene som fins - og selv om det er mange her som er "faste lesere" er det nok mange som aldri har lest en eneste interiørblogg. Andre media betyr derfor nettopp det - andre media, også utenfor nettverden:)

Anonym sa...

Jeg ser at veldig mange bilder er overeksponert... er det bra eller ikke???

NIB sa...

Hei hei Anonym:)
Alle får levere bilder etter egen smak og behag - vi håper å ha plass til alle, uansett hvordan en gjør det:)

Bettum Villa sa...

Juhu!! Endelig en utfordring som passet meg perfekt ;).
Elsker lopper!

Må jo også nevne at jeg liker den nye linkmetoden med bilder.
Oversiktlig og fin!

Klem Madelén

HeleneLeve sa...

Lykke til med utvelgelsen blant alle disse fine loppene!!! ;o)

ha en fin uke!

Klem Helene

meretes galleri sa...

Hei. Jeg prøver å legge inn et bidrag til konkurransen " lopper i blodet " men jeg får ikke lastet opp bildet. jeg forstår ikke helt hva jeg gjør feil. Jeg er ganske ny med å blogge.
Hjertelig fra Merete

NIB sa...

hei merete! hvis du linker til riktig innlegg, skal bildene komme opp i "from web" - hvis ikke kan du velge bilde fra harddisk:) "from file"

meretes galleri sa...

Hei. Dere må slette eg gjorde feil, det bli litt tull. Jeg skal prøve på nytt.

Merete

Åpent hus sa...

gøy utfordring.
har selv mye arvegods - det teller kanskje ikke med?
men godstolene fra Fretex har jeg levert inn som bidrag.

så flott med thumbnails av bidragene. kjempefint!

Hilsen Åpent hus

meretes galleri sa...

Hei. Jeg beklager at det første innlegget ble litt rot med. Men det andre innlegget jeg kom med ble rett.
Hjertelig fra Merete

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hei:)
Har trøbbel...det vil ikke reagere og laste opp bilde fra hverken her eller der????
eddaKlemmer

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Synes Nostalgias bidrag var fantastisk - vil anbefale deg å lese innlegget hennes. Ønsker deg en fin høstdag!

From not to hot sa...

Kjempelurt med thumbnails! Før måtte jeg inn å se på alle de påmeldte...kremt...nysgjerrig, jeg?!
Nå er det mye lettere å finne innlegg som er av interesse - kan jo bare velge link med spennende bilde!
Dere er flinke, NIB-jentene!

NIB sa...

hei edda! kanskje du prøver igjen litt senere i kveld, i tilfelle det ikke fungerer, sender du oss bare en mail:)

Pink lady sa...

Hei!

Jeg la inn feil tittel på det første bidraget mitt, kan dere slette det?

Klem pink lady

hviit sa...

oj, så mye fint. Henger meg på, men lurer på om jeg kommer med i bloggrollen deres snart. Har meldt meg på fire eller fem ganger.... :)

Silje sa...

Jeg får hverken opp bidragene eller skjema jeg skal fylle ut for å være med i konkuransen :(

Denne teksten står:

trykk click here to enter ♥ kopier innleggets url i feltet: link it to ♥ skriv inn bloggens navn i feltet: caption or title ♥ trykk from web. hvis du har husket å legge inn innleggets url ser du bildene fra ditt innlegg. ♥ velg bilde, tilpass, tykk ok.

elinAnita (eddaskreativiteter ) sa...

Hei igjen det går fremdeles ikke...
link er

http://eddaskreativiteter.blogspot.com/2010/10/nib-utfordringbeste-bruktloppekupp.html

Prøver og sende mail hit...norskeinteriorblogger at gmail dot com .......det går heller ikke:)nei bare og hive PC ut av vinduet tror jeg:)
Men håper der kan hjelpe meg og få lagt ut den linken i konkuransen:)
klem klem
eddaKlemmer

Almas Hus sa...

Hei, kjempeartig konkurranse..ser at jeg fikk lagt meg inn 2 ganger...kan dere få slettet det første bildet der, med bordet på??--AlmasHus--

Heidi sa...

Veldig bra med bilder i linkingen! Super måte å finne nye bloggere etter "min smak". :-)

Landlige Hjem sa...

Dette blir virkelig spennende, så mye flott & herlig inspirasjon!♥ Så fint at man kan se bidragene med en gang ♥ Dere gjøre en fantastisk jobb ;))
Nyt av flotte høstdager!:)
Klem Anki

tuvabloggen sa...

Gøy gøy gøy!!

nadja sa...

Huff, jeg har gjort en feil og nå står jeg linket inn to ganger med like innlegg. Beklager:(
home is where the heart is-heter innlegget og ikke bloggen. den skal slettes.

Almas Hus sa...

Det samme har jeg gjort.-Beklager, det samme innlegget men med to forskjellige bilder...AlmasHus- det med bildet av bordet skal gjerne bort( det er det første av de to)!

NL sa...

Så utrolig mange flotte bidrag - lykke til med avgjørelsen NIB og til alle deltakerene.

Ha en fin dag!

Siljes Hobbyrom sa...

Heihei!

Klarer ikke laste opp bilde. Får opp bildene fra innlegget mitt, men i det jeg velger så får jeg opp en feil. Klarer ikke laste opp fra hardisk heller..

Link til innlegg:
http://siljeshobbyrom.blogspot.com/2010/10/lopper-i-blodet.html

Navn:
Siljes Hobbyrom

Bilde nr 4:
http://1.bp.blogspot.com/_wCwm5xjSUJU/TK2gJji_AKI/AAAAAAAABEg/nXZeAz9UP5c/s1600/lopper+027.JPG

Håper dere kan hjelpe meg :)

Kaoskontroll sa...

Jeg får heller ikke til å melde meg på. Linken er
http://villa-kaos.blogspot.com/2010/10/min-beste-loppe-utfordringen.html

Bilde nr 1.

Forsøkt mange ganger nå, både å laste fra web og file. :(

Tove sa...

Hei!
Så mange flotte bidrag:)
Jeg får det rett og slett ikke til jeg, som jeg ser flere ikke har gjort..

Her er linken til innlegget: http://lykkeoglykkeliten.blogspot.com/2010/10/lopper-i-blodet.html

Sjekker innom senere i kveld jeg, og prøver igjen:)

LYKKEBO sa...

Hei jeg vil gjerne slenge meg på med et av mine loppefunn.. Men får ikke opp noen link til å gjøre det..Kan jeg bare legge inn her??
http://lykke-bo.blogspot.com/2010/10/lopper-i-blodet.html

Mvh Lykkebo:)

Scandinavian Retro sa...

Ønsker også å være med før fristen går ut! Men det er ikke mulig å legge inn slik det etter oppskriften skal gjøres, så jeg legger inn URL her:

http://scandinavianretro.blogspot.com/2010/10/my-best-vintage-buy.html

Håper jeg får deltatt til tross for at det ikke blir gjort helt etter boken.

♥ Anja-Karin ♥ CleanCanvasStudio sa...

PUH! Da rakk jeg det vel sånn akkurat ;) Men her er det jammen sterk konkurranse ser jeg!

Lykke til alle sammen ♥

NIB sa...

Hei hei alle sammen!

Hihi - han Linkemannen er en enmannsbedrift, og bestemte seg for å kjøre serveroppdatering i dag. Derfor vanskelig å legge inn tidligere i dag - holder åpent litt utover kvelden, slik at alle som har innlegg klart får være med:):)

Hvordan skal det kunne kåres noen vinner her, da? Det er så SINNSYKT mange flotte bidrag. Dere er så FLINKE!!!!

Kaoskontroll sa...

Tusen takk for hjelp, men jeg klarte det til slutt selv også, så nå er jeg påmeldt to ganger. :)

Kjempeflott utfordring! Det er så mye lekkert å se på at jeg er glad jeg ikke sitter i juryen. :)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

åh! Søren og! Ser *no* at fristen for å legge inn innlegg har gått ut.. Trudde det var kl 24, som før. Det var dumt! Vel.. lykke til alle andre :) Mange flotte bilder her :)

Godklem :)

Thea sa...

rakk det ikke jeg heller..... Men er galleriet vekke, der man kan klikke seg inn og se på alle de flotte innleggene, eller er dette bare på min pc det ikke vises???

Rikke - fargesirkelen sa...

Æsj, ny tidsfrist??! Jeg som hadde notert meg 7. oktober i margen og trodde jeg var tidlig ute for en gangs skyld:P

Her er loppa mi:
http://fargesirkelen.blogspot.com/2010/10/min-beste-loppe.html

Lykke til til de andre!

Kathrine 'Glimt' sa...

bomma på innlevering jeg også gitt... :(

men poster alikevel ;)

Her er noen av mine loppeglimt

http://zoomienglimt.blogspot.com/2010/10/loppeglimt-bilderas.html

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Her er også mi loppe; (følge Rikke sitt eksempel) :)

http://vakreaugeblikk.blogspot.com/2010/05/eit-nydelig-bokstativ-fretter-bilder.html

Gul Hverdag sa...

Å himmel så masse flott!!! Tror det må være noen av de fineste bildene jeg har sett her inne! Folk er virkelig flinke!!!
Lykke til til dommerene, ser ut som det ikke er noe enkel oppgave akkurat:-)

Har en drøm... sa...

Fantastisk mange flotte bidrag, og jeg likte veldig godt denne nye måten og vise detalgerne på:)) Kjempebra med et lite bilde... flinkiser:))

Jeg fikk desverre ikke vært med selv denne gangen da vi har hatt en laaang høstferie!

Lykke til alle flotte bidrag:)
Blir nok ikke lett og finne noen få finalister denne gangen...

Klem Line

Villa Bakkan sa...

Søren! Rakk det akkurat ikke. FAnt ikke dette under konkurranser på NIB sine sider! Fant det gjennom en annens blogg..Jeg som har så mye som hadde vært helt perfekt å vise frem! Jaja. Til neste gang! Ha en finfin uke!


Signe